2021-12-25, 17:18
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Och lunginflammation är en inte helt ovanligt följd av covidinfektion...

Varför diskuteras blodproppar och andra i sammanhanget helt obskyra följdproblem utan problem?

Nah. BS.
Är lunginflamation verkligen en vanlig följdsjukdom av covidinfektion?
Länk till denna information?
Citera
2021-12-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Då bör det ju finnas något vetenskapligt som visar på motsatsen!?
Har du några länkar?

https://www.statista.com/statistics/1107913/number-of-coronavirus-deaths-in-sweden-by-age-groups/

5 stycken dödsfall 10-19 enligt denna.
80% som avlider är riskgrupp enligt FHM.
Anser du att detta motiverar regelbunden medicinering och social kredit ala Kina?
Citera
2021-12-25, 17:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag var tydlig nog. Vi har hundratals vi har av medicinsk historia att refera till. Medan tokstollen hänvisar till två års diffusa spekulationer.
Jag gjorde en edit som du inte han se.

Egentligen var jag mest intresserad av ditt påstående att corona/covid inte ger några allvarliga följd sjukdomar.

Har du något som styrker det påståendet?
Citera
2021-12-25, 17:21
Medlem
Citat:
Hur funkar det då?

Ligger viruset på marken och vilar till man kommer ut?
Virus ligger såklart latenta i människor och de som är sjuka längre än två veckor eller blir ordentligt sjuka dag 13 kan så klart smitta efter dag 14…

Sen är det inte virus i sig som är det stora hotet utan människornas grundhälsa och faktiskt att bakterier och svampar och annat otyg ofta är farligare…
Citera
2021-12-25, 17:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
https://www.statista.com/statistics/1107913/number-of-coronavirus-deaths-in-sweden-by-age-groups/

5 stycken dödsfall 10-19 enligt denna.
80% som avlider är riskgrupp enligt FHM.
Anser du att detta motiverar regelbunden medicinering och social kredit ala Kina?
Om detta skulle vara det enda som världens 10 till 19-åringar drabbats av så kan jag hålla med dig, men så är det väl inte?
Citera
2021-12-25, 17:22
Medlem
Citat:
Jag gjorde en edit som du inte han se.

Egentligen var jag mest intresserad av ditt påstående att corona/covid inte ger några allvarliga följd sjukdomar.

Har du något som styrker det påståendet?
Det har jag aldrig påstått men det är säkerligen ganska ovanligt, speciellt vid mild sjukdom
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-25 kl. 17:25.
Citera
2021-12-25, 17:23
Medlem
Citat:
Om detta skulle vara det enda som världens 10 till 19-åringar drabbats av så kan jag hålla med dig, men så är det väl inte?

Vad mer drabbas dom av?
Har du länk?
Citera
2021-12-25, 17:24
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Och vilka fakta baserar du nyttan för en frisk 18 åring?

En frisk 18-åring har fortfarande sju år kvar innan hjärnan är färdigutvecklad.
Krävs att någon med färdigutvecklad hjärna som inser nyttan fattar besluten åt dom.
Citera
2021-12-25, 17:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Virus ligger såklart latenta i människor och de som är sjuka längre än två veckor eller blir ordentligt sjuka dag 13 kan så klart smitta efter dag 14…

Senn är det inte virus i sig som är det stora hotet utan människornas grundhälsa och faktiskt att bakterier och svampar och annat otyg ofta är farligare…
Jo, givetvis finns viruset i de som är sjuka och det måste man ju naturligtvis ta hänsyn till.

Frågan är om man kan vara smittad i 14 dagar utan symtom, kanske. Jag vet inte just nu.

Då kanske man måste vara isolerad i en månad, men även det är ju betydligt bättre.
Citera
2021-12-25, 17:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Vilken verklighet lever du i?

Tror du verkligen om alla isolerar sig så är det över? Det handlar inte om din hälsa. Det handlar om giriga människor vill kontrollera dig.

Det försvinner inte om du låser in dig som en hare. Det försvinner bara när folket gör motstånd

Japp. Då skulle det vara över. Svårigheten ligger i att förmå alla att göra samma sak samtidigt. Det fungerar bara i mycket hårt kontrollerade länder.

Hur vill du besegra viruset? Att göra ingenting och låta en massa människor dö?
Citera
2021-12-25, 17:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmarsson
Du är desillusionerad. Vilken verklighet lever du i?

Jag upprepar – behandla covid-neurotikerna som de samhällshot de är. Bemöt dem verbalt överallt, blottlägg deras larviga rädslor, vägra anpassa ert beteende efter dem. Få dem att skämmas.

Mycket välkommet att Sofia Hallonqvist från MUF och Johan Hakelius gått ut och ifrågasatt de nya restriktionerna.

Suck. Vilken verklighet lever du själv i? Du är ett hot mot liv och hälsa. Cynisk och ond.
Citera
2021-12-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
En frisk 18-åring har fortfarande sju år kvar innan hjärnan är färdigutvecklad.
Krävs att någon med färdigutvecklad hjärna som inser nyttan fattar besluten åt dom.

Vad är det du diskuterar nu?
Vi ska ändra ålder för rösträtt till 25?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in