Citat:
Ursprungligen postat av
carltellin88
Ni som verkligen gillar BB, tycker ni verkligen att det är den bästa TV serien någonsin vilket många listor hävdar? Själv har jag bara sett några avsnitt och fattar inte hypen alls. Kan på rak arm komma på hur många tv serier som helst som jag skulle säga är bättre, tex GOT, Xfiles, Friends, Simpsons, Homeland... visst, bra skådespel men rätt trist ämne. Ger det några avsnitt till...
Jag tycker att den är bra för att den visar hur Walt vill göra allt för att hans familj ska ha det så bra som möjligt när han inte längre finns. Att hans fru tillslut förstår varför han gjorde metamfetamin för att få en ekonomisk trygghet visar bara på att folk gör vad som helst för att överleva.
Något som blir extra tydligt när de väntar tillökning i familjen. Att hans svägerskas man arbetar som knarkpolis gör allt så mycket spännande och man sitter som på nålar hela tiden som han och Walt umgås.
Better Call Saul är om möjligt minst lika bra även om den mest handlar om advokaten Saul Goodman och Gus Frings hantlangare Mike Ehrmantraut. Rekommenderar båda serierna och man kan se dom i vilken ordning som helst.