2021-11-16, 22:30
Medlem
sk0gens avatar
Nån annan som känner i efterhand att Breaking bad visserligen var underhållande kvalitets-tv men ändå lite lite överskattad ?

Jag skulle nog aldrig se om breaking bad t ex. Däremot har jag sett om Sopranos .

Det känns som underhållningen i BB ligger mest i att få veta vad som ska hända i nästa avsnitt. Inte så mycket i karaktärer och dialog. Därför var den spännande då man såg den , men känns förbrukad då man sett serien klart
Citera
2021-11-17, 01:03
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Nån annan som känner i efterhand att Breaking bad visserligen var underhållande kvalitets-tv men ändå lite lite överskattad ?

Jag skulle nog aldrig se om breaking bad t ex. Däremot har jag sett om Sopranos .

Det känns som underhållningen i BB ligger mest i att få veta vad som ska hända i nästa avsnitt. Inte så mycket i karaktärer och dialog. Därför var den spännande då man såg den , men känns förbrukad då man sett serien klart

Det tycker inte jag. Brukar i stort sett aldrig se om hela tvserier. Breaking Bad och The Leftovers undantag, plus Game of Thrones om man räknar bort sista säsongen.

BB är en helt underbar fantastisk serie. Har ingenting att klaga på alls och även om jag vet hur det går, kommer jag säkerligen att se om den en tredje. Samhällskritiken är allra största behållningen och att man kunnat göra den utan att vara woke. Personkemin mellan Walt och Jesse är enorm. Vi får en hel del doser av den allra svartaste humor men även gråta en skvätt.
Citera
2021-12-24, 13:36
Medlem
carltellin88s avatar
Ni som verkligen gillar BB, tycker ni verkligen att det är den bästa TV serien någonsin vilket många listor hävdar? Själv har jag bara sett några avsnitt och fattar inte hypen alls. Kan på rak arm komma på hur många tv serier som helst som jag skulle säga är bättre, tex GOT, Xfiles, Friends, Simpsons, Homeland... visst, bra skådespel men rätt trist ämne. Ger det några avsnitt till...
Citera
2021-12-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Ni som verkligen gillar BB, tycker ni verkligen att det är den bästa TV serien någonsin vilket många listor hävdar? Själv har jag bara sett några avsnitt och fattar inte hypen alls. Kan på rak arm komma på hur många tv serier som helst som jag skulle säga är bättre, tex GOT, Xfiles, Friends, Simpsons, Homeland... visst, bra skådespel men rätt trist ämne. Ger det några avsnitt till...

BB är absolut en av de bästa dramaserierna jag sett, men det tar ju några avsnitt innan den blir riktigt bra och sen blir det bara bättre och bättre.
Varför du väljer att jämföra med Friends och Simpsons som ju är heeelt skilda genrer förstår jag inte riktigt, men men…
Citera
2021-12-24, 18:21
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Jag rankar den topp fem men inte topp ett.

Första säsongen isolerat är väl 3/5. Grejen med BB är att den bara blir bättre och bättre för varje säsong. Vilket är ganska ovanligt.
Citera
2021-12-25, 02:21
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Varför du väljer att jämföra med Friends och Simpsons som ju är heeelt skilda genrer förstår jag inte riktigt, men men…

Därför, som jag skrev, det är vad listor över bästa TV serier någonsin gör...
Citera
2021-12-25, 15:46
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Jag tycker att den är bra för att den visar hur Walt vill göra allt för att hans familj ska ha det så bra som möjligt när han inte längre finns. Att hans fru tillslut förstår varför han gjorde metamfetamin för att få en ekonomisk trygghet visar bara på att folk gör vad som helst för att överleva.

Något som blir extra tydligt när de väntar tillökning i familjen. Att hans svägerskas man arbetar som knarkpolis gör allt så mycket spännande och man sitter som på nålar hela tiden som han och Walt umgås.

Better Call Saul är om möjligt minst lika bra även om den mest handlar om advokaten Saul Goodman och Gus Frings hantlangare Mike Ehrmantraut. Rekommenderar båda serierna och man kan se dom i vilken ordning som helst.
Citera
2021-12-25, 17:37
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Jag känner faktiskt igen mig lite i det du säger och håller nog till viss del med. En stor grej när man följde Breaking Bad var ju just hur storyn sakta spårade ur och mer och mer trådar började lossna och Walter's konstanta jakt på att hålla sin kriminella verksamhet dold samtidigt som han skulle ha ett normalt familjeliv utåt. Jag gillade serien när jag såg den men har försökt se om den och har nog inte kommit längre än S2 eller så.

Med det sagt inte alls en dålig serie men det finns andra serier jag kan se om en gång om året och fortfarande älska på ett annat sätt.
Citera
2021-12-25, 17:38
Medlem
Mosbulles avatar
Den var bra men jag tycker att Better Call Saul är bättre.
Citera
2021-12-25, 18:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Den var bra men jag tycker att Better Call Saul är bättre.

Du är galen
Citera
2021-12-26, 12:26
Medlem
carltellin88s avatar
Har nu sett en bra bit in i säsong 2 och känner inte att det blivit bättre. Känns i mina ögon som en b-film om knarkaffärer. Skulle inte ens placera den i samma liga som GOT, Squid Games, X-Files, bara för att nämna några favoriter.
Citera
2021-12-26, 19:47
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Jag har sett om BB typ 4 gånger.... Men. Det är en serie som är långt ifrån lika bra andra gången. The Wire exempelvis kan man se om och hitta mycket man inte tänkt på. Kan tänka mig att det är liknande med Sopranos (jag har bara sett den en gång) Men BB är mer en spännande serie på det sättet att det inte blir sån där "wow-känsla" andra gången man ser det.

Även jag håller kanske BCS högre än BB. Beroende på hur BCS slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in