2021-12-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Precis. Covid 19 / luftvägsinfektioner är inte farligare än andra sjukdomar. Men det får inte läkare säga högt. Då blir det sparken. Farligare att köra bil till apoteket för dom flesta.

Hur förklarar du Sveriges överdödlighet på ca. 8000 personer förra året då?
Citera
2021-12-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Hur förklarar du Sveriges överdödlighet på ca. 8000 personer förra året då?

Folk föds och dör. Inget nytt. Alla måste stämpla ut genom en dödsorsak.
Citera
2021-12-25, 14:46
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Skitsnack.

Haft lunginflammation två gånger. Första gången var det bara jobbig hosta. Andra gången höll jag på att stryka med (då 35 år gammal och extremt vältränad).

Behåll dina hobbyteorier för dig själv så blir åtminstone bara jubelåsnor som du drabbade.

Såg du rubriken på tråden? Den här tråden handlar om corona/covid. Läste du inlägget som Llanfihangel svarade på? Det var ett inlägg som handlade om corona/covid.

Med detta i minnet tittar vi igen på det som skrevs:

Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Naturlig immunitet ger en livslångt skydd mot allvarlig sjukdom.

Det Llanfihangel skriver är alltså att naturlig immunitet mot covid ger livslångt skydd mot allvarlig sjukdom i covid. Så var kommer din lunginflammation in? Varsågod, du får denna av mig: =>
Citera
2021-12-25, 14:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Dom flesta patienter som testar positivt för den här diagnosen får förkylningssymtom.

Trams!

Det viktigaste nu är att hindra så många som möjligt från att bli sjuka. Det måste vaccineras ikapp. Det är enda möjligheten att komma ur krisen. Det krävs att vi allihopa tar ett gemensamt ansvar.
Citera
2021-12-25, 14:47
Medlem
Citat:
Folk föds och dör. Inget nytt. Alla måste stämpla ut genom en dödsorsak.

Hur förklarar du den stora överdödligheten förra året?
Citera
2021-12-25, 14:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
När man efter att psykosen är över och dimman lättar så kan man lägga in dig under definition av fårflocksmentalitet i ordboken.
Faktiskt imponerande hur fort du svängde till att vara för regelbunden medicinering av 5 åringar.
Det räckte med att vallhunden FHM tillät det.

Fast nu har ju inte FHM gett klartecken annan än för riskgrupper i den åldern, vilket jag, iof, aldrig, motsatt mig. Sedan får vi väl se vilka fakta som kommer fram. Jag har ju inte hävdat att jag ändrat mig, ännu. Men jag utesluter inte den möjligheten, om tillräckligt starka fakta talar för det!

Så gå tillbaka till din antivaxx-sekt och fortsätt att hjärntvätta dig själv, så inga "obehagliga fakta" rubbar din bilda tro, fårskalle!
Citera
2021-12-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Trams!

Det viktigaste nu är att hindra så många som möjligt från att bli sjuka. Det måste vaccineras ikapp. Det är enda möjligheten att komma ur krisen. Det krävs att vi allihopa tar ett gemensamt ansvar.

Man borde köra en lockdown i Januari. Man har tappat kontrollen fullständigt på smittspridningen. På en vecka har IVA-patienterna ökat med 26%, kan vara fullt om någon månad.
Citera
2021-12-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast nu har ju inte FHM gett klartecken annan än för riskgrupper i den åldern, vilket jag, iof, aldrig, motsatt mig. Sedan får vi väl se vilka fakta som kommer fram. Jag har ju inte hävdat att jag ändrat mig, ännu. Men jag utesluter inte den möjligheten, om tillräckligt starka fakta talar för det!

Så gå tillbaka till din antivaxx-sekt och fortsätt att hjärntvätta dig själv, så inga "obehagliga fakta" rubbar din bilda tro, fårskalle!

Eftersom du skiftade diskussion dit.
Definiera antivaxx.

Och vad gäller fakta så har du 2 års sådana att basera din vetenskapliga hållning på redan.
Men livrädda hysteriska får är lätta att manipulera genom att helt ogrundat försöka få 5 år till riskgrupp, när pandemin snart är över.
Citera
2021-12-25, 14:57
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Tegnell har ändrat sig med det och även i frågan om munskydd.

Nja, är det säkert att han verkligen ändrar sig? Det kan ju lika bra vara övertalning från regeringen/vaccinindustrin att följa det gemensamma narrativet.
Citera
2021-12-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Trams!

Det kan du glömma. Den uppväxande släktet är extrem individualistiska.
Citera
2021-12-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det kan du glömma. Den uppväxande släktet är extrem individualistiska.

Bra, då kan var och en ta sitt ansvar.
Citera
2021-12-25, 15:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Eftersom du skiftade diskussion dit.
Definiera antivaxx.

Och vad gäller fakta så har du 2 års sådana att basera din vetenskapliga hållning på redan.
Men livrädda hysteriska får är lätta att manipulera genom att helt ogrundat försöka få 5 år till riskgrupp, när pandemin snart är över.

Ja, det finns ett fåtal små barn som kan bli svårt sjuka i Covid-19, ( förutom i MIS-C, som är en följdsjukdom). Och konstigt vore det annars, eller hur? Det är väl bara bra att denna lilla grupp kan bli vaccinerad nu!

Antivaxx rörelsen är bred. Allt ifrån de som bara är lite oroliga för mRNA vaccinerna och vill avvakta lite, över till dem som tidigare genomgått en SARS-COV2 infektion och anser sig själva ha ett bra skydd och vidare till dem som ser vaccinen som en konspiration ända fram till dem som är emot, all, vaccinering.

Så det är inte bredden som gör det till en sekt, utan synen på vad som är vetenskap, tro och fakta. De två första grupperna i antivaxx rörelsen behöver inte vara lika fakta resistenta som de två sista grupperna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in