2021-12-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
För dig kanske, men inte för mig. Var rädd om livet. Du har bara ett.

Ja, du har bara ett liv.

Så förstör det inte genom att gå runt och oroa dig hela tiden..
Citera
2021-12-27, 21:16
Medlem
Citat:
Stämmer ju inte. Reinfektion är tämligen vanligt. Jag vet många som varit sjuka flera gånger.
Såg du verkligen hela klippet? Du inbillar dig att du ”vet” mycket men vet du mer än CdC som erkände stt de inte kände till ett enda verifierbart fall av ”nyacorona”reinfektion?
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-27 kl. 21:21.
Citera
2021-12-27, 21:18
Medlem
Citat:
Stämmer ju inte. Reinfektion är tämligen vanligt. Jag vet många som varit sjuka flera gånger.

"Tämligen vanligt" är nog tveksamt.
Det är snarare väldigt ovanligt med återinfektion, särskilt för de under 65 år.
Dessutom kan man bara bli smittad två gånger och får milda symtom andra gången.
Citera
2021-12-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Dr. Peter McCullough on why COVID-19 reinfection isn’t possible:
https://www.youtube.com/watch?v=5kGK_dZsQ4U
Sensationellt vittnesmål som fäller hela plandemin! Eller ska vi kanske döpa om den till fluedemin?
Citera
2021-12-27, 21:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Såg du verkligen hela klippet? Du inbillar dig att du ”vet” mycket men vet du mer än CdC som erkände stt de inte kände till ett enda verifierbart fall av ”nyacorona”reinfektion?

Det är ju totalt struntprat. Finns hur många som helst som varit sjuka mer än en gång.
Citera
2021-12-27, 21:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
"Tämligen vanligt" är nog tveksamt.
Det är snarare väldigt ovanligt med återinfektion, särskilt för de under 65 år.
Dessutom kan man bara bli smittad två gånger och får milda symtom andra gången.

Jag vet flera som blivit mer sjuka andra gången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De innehåller inte ett protein på furinplatsen. Jämför virussekvenserna så ser du att SARS-CoV-2 har ett unikt protein på furinplatsen: https://www.nature.com/articles/s41591-020-0820-9/figures/1.

Visa mig ett annat coronavirus som har P-R-R-A på samma ställe.
Det är ju en konstgjord sekvens, så jag vet inte om den finns någon annanstans.

Men att en okänd sekvens på några tecken skulle ge farliga långtidseffekter är ett extremt långt steg. Känner du till några andra coronavirus som ger farliga långtidseffekter?
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast då blir det intressanta att även vaccinerade blir smittade av covid, särskilt av omikron om FoHM förstått saken rätt. Då kan man väl få långtidscovid även om man är vaccinerad?

Ja. Enligt John Campbells inslag, så kan man få långtidscovid även efter vaccination. Men risken blir mindre, eftersom risken för sjukdom blir mindre. Men av dom vaccinerade individer som blir sjuka, så är det en förhållande stor andel som får långtidscovid.

Studierna som John Campbells inslag baserades på, gjordes medan Alfa-varianten dominerade. Det skulle vara intressant att veta huruvida vaccination förebygger långtidscovid efter infektion med Omikron-varianten.
Citera
2021-12-27, 21:25
Medlem
Citat:
Jag tror du överskattar hur länge man blir immun efter en infektion. Tror också du överskattar vilken immunitet som finns mellan de olika mutationerna. Som jag ser det kan pamdemin bara avslutas med effektiva vaccin som injiceras med regelbundenhet. Det är vårt enda hopp.

Alltså det beror helt på vad du syftar på "immun"? Vi vet redan att genomgången infektion ger ett väldigt långvarigt skydd både mot smitta men även sjukdom. Precis som mot andra smittor i vårt samhälle, har vi minnesceller i kroppen som känner igen tidigare virus, bakterier osv och stoppar dessa med effektiva medel. Annars hade vi dött av förkylningsvirus, influensa etc. C19 är inget undantag. Jag menar över 200 miljoner minst har haft sjukan i världen, bara en bråkdel dör eller får längre biverkningar. Vi talar om typ under 2% dödlighet över hela världen, ännu lägre i Sverige. Förmodligen inte ens 1% om man tar med alla som inte testas eller som inte ens får symptom. Ta det lugnt. Tidigare infektion är anledningen vi har det relativt lugnt här jämfört med många andra. Jag förväntar mig INTE en kraftig uppgång nu eller senare. Vi har haft det värsta redan, nu drar man bara ut skiten...

Det kommer inte gå att vaccinera oss ur denna pandemi. Ingenting tyder på att det kommer bättre vaccin som kan stoppa virusets framfart. I nuläget har myndigheternas bästa vapen varit att pumpa i folk doser hela tiden för att hålla uppe antikropparna för att lättare kunna stoppa viruset. Men det är ju ej hållbart och troligen förödande på sikt till och med!

Flera miljoner svenskar har genomgått infektion och dom som nu är dessutom vaccinerade utan varit sjuk innan kommer få det också. Så länge de har bra skydd mot allvarlig sjukdom är det bäst att låta viruset gå runt. Tappar man det skyddet, så är det ju inte lika bra längre. När väl de haft infektionen kommer kroppen bättre kunna stoppa smitta INNAN den kommer in ordentligt i kroppen. Detta klarar i regel vaccinet aldrig av.

Kan man få C19 igen? Absolut. Risken att få den igen är dock låg. Danmark har väl i nuläget rapporterat om runt 4-5% och det med omicron i cirkulation. Det är nästan 100% efter några månader med vaccin enbart. Vaccinet är värdelöst mot smitta men verkar ju fungera ok mot allvarlig sjukdom. Varför inte utnyttja läget och få pandemin slut?
Citera
2021-12-27, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Det finns reinfektioner visade i enlighet med gällande definition men de är extremt sällsynta. Så kallade ”reinfektioner” beror på att PCR-tester inte kan skilja på kontamination och infektion när ct-värdet är högt.
Senast redigerad av TAD2 2021-12-27 kl. 21:31.
Citera
2021-12-27, 21:28
Medlem
Citat:
Det är ju totalt struntprat. Finns hur många som helst som varit sjuka mer än en gång.
Jag känner också många som varit sjuka mer än en gång, i olika sjukdomar….
Du såg alltså inte klippet som du nu dissat? Gör det och inse ditt misstag..
Citera
2021-12-27, 21:30
Medlem
Citat:
Strunpratet kommer du som vanligt med. Hörde du inte vad han sa? CDC vet inte ett enda fall…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in