2021-12-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
– Av det som har framkommit så befarar vi att de inte lyckats ta sig ur huset, säger Magnus Jansson Klarin, presstalesperson på polisen.

https://www.expressen.se/nyheter/pol...n-ut-ur-huset/

Isåfall: R.I.P "verkligen en tragedi"
(hoppas att inget skit ligger bakom bara)
Citera
2021-12-25, 11:46
Medlem
Mosbulles avatar
Gud vad hemskt.
Har de hittat familjen nu?
Citera
2021-12-25, 11:46
Medlem
Alezandaars avatar
Brand är inte som på film! Om man ligger och sover så är det stor chans att man dör av röken innan man hinner vakna. Röken är giftig och hinner oftast döda folk innan själva branden ens når kroppen. Som sagt det är inte som på film där folk rullar runt i lågor och hoppar runt och räddar varann med brinnande kroppar. Brand på film är ett jävla hittepå.
Citera
2021-12-25, 11:48
Medlem
Fy vad hemskt! Får ont i hjärtat av att se bilder på barnen på mammans facebook. Fruktansvärt!
Citera
2021-12-25, 11:48
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja ett gott råd.
Vi har dubbla system, ett fristående med flera brandvarnare och 2 brandvarnare kopplat till larmcentral.
(hus med två våningar)
Dessutom två större pulversläckare och brandfilt som jag hoppas slippa använda.
Jo jag sover väldigt lugnt.

Byt gärna batterier varje år vid jultid så kommer man ihåg och slipper gå upp på natten att fixa "pipande" brandvarnare.

Regga för gratis påminnelsemess. Funkar jättebra, klicka var 12:e månad så är alltid batteriet ok.
https://www.msb.se/testabrandvarnare
Citera
2021-12-25, 11:51
Medlem
Usch va hemskt!!
Citera
2021-12-25, 12:09
Medlem
Beck86s avatar
Ni alla snackar om modell? Hur vet ni att hon va modell?
Jag ser de som att mannen har åkt ner till Thailand och hämtat hem en thailändska.
Citera
2021-12-25, 12:10
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
Vilken adress rör det sig om?
Citera
2021-12-25, 12:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alezandaar
Brand är inte som på film! Om man ligger och sover så är det stor chans att man dör av röken innan man hinner vakna. Röken är giftig och hinner oftast döda folk innan själva branden ens når kroppen. Som sagt det är inte som på film där folk rullar runt i lågor och hoppar runt och räddar varann med brinnande kroppar. Brand på film är ett jävla hittepå.

Jo tyvärr är det så. Man dör inte av själva branden man är död sedan länge innan man blir bränd. Död pga röken. Det är liksom varför man ska ha varnare som larmar vid rök. Sådan rök som man kanske inte ens känner. Men det ska pipa som bara den och sedan ska man ta sig ut.
Citera
2021-12-25, 12:12
Medlem
Bilen står hemma?
Citera
2021-12-25, 12:14
Medlem
Beck86s avatar
Uppdatering från mitt förra inlägg : jag googlade så fick jag se henne.
Citera
2021-12-25, 12:15
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Rubrik justerad:

”Boende saknas” —> ”familj befaras innebränd”

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto