Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Du gick ju själv med på att vaccinerade smittas mindre. Så då är vi ju överens. Det ligger något annat i ditt motstånd än något rationellt. Jag är nöjd över att ha kommit så långt med dig och längre har jag varken behov eller förhoppningar att komma.
Vaccinpasset är ett utmärkt verktyg för att hindra dåliga beslut från självpåstådda frihetsförespråkare att inskränka frihet. Det underlättar både för frihet och företag och ekonomin.
Du tilldelar mig åsikter jag inte har. Visade jag inte nyss statistik som visar att Ve kan vara negativt? Har jag inte framgångsrikt argumenterat att smittpasset ändrar vaccinerades beteende så att de vaccinerade smittar mer? Har jag inte påpekat avsevärda brister med den formel du vid upprepade tillfällen använt för att rättfärdiga det orättfärdiga smittpasset? Har jag inte mer än en gång lyft fram det norska julbordet som ett strålande exempel på varför ditt korkade smittpass är idiotiskt?
Hur underlättar det för ekonomin att smittpasset leder till större samhällssmitta? Korrelerar inte smittpasset med ökad smittspridning och ökade restriktioner? Du erkänner alltså att smittpasset enbart är till för att gulla med företagare och ge dem kortsiktiga vinster (trots att effekten tycks ha blivit den rakt motsatta och många krögare lider av effekterna av avbokade julbord) och
inte för att förhindra smittspridning i samhället? Att det är krass kortsiktig ekonomi och inget annat som motiverat det idiotiska smittpasset? Att vaccinhysterin enbart är ekonomiskt motiverad och
inte har med folkhälsan att göra? Tja, statsministern är ju ekonom gift med en ekonom, så det passar som hand i handske att det
inte är medicinskt motiverat utan mer ett ovetenskapligt försök att ställa in sig hos företagare så åt de slipper ta till åtgärder som rimligt avstånd mellan gäster etc. Så att allt kan se ut att vara som vanligt mitt under brinnande pandemi och företagare och vaccinerade kan strutta omkring och låtsas som ingenting.
Men vet du vad, alla dessa vaccinerade är bara vaccinerade (med ett ineffektivt vaccin med snabbt falnande effekt) mot sars-cov-2, medan massor av andra virus sprids och härjar, i bra mycket större utsträckning än sars-cov-2. Vaccinpasset kommer att leda till att dessa andra virus främjas, i en tid då folket har nedsatt naturlig immunitet mot dessa, och årets influensavaccin tydligt inte blev så bra. Detta kommer leda till ökad sjuklighet och ökad belastning på sjukvården tack vare ditt idiotiska smittpass.
Så om du tror vi är överens om något annat än att du är en idiot, ja då är du en idiot.