2021-12-25, 10:26
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag hoppas verkligen du har rätt för det vore skönt att slippa skiten nu.

Dock finns fortfarande risken att en ny mer smittsam variant kommer och om den sedan är dödligare så vore det ett elände.
Alltså enligt evolutionens principer så bör virus bli mer smittsamt och mindre dödligt för det "tjänar inget till" om viruset dödar sitt "offer" före det hunnit smitta andra.

Men det finns inget som säger att viruset kan vara smittsamt och dödligt efter några veckor då offret redan hunnit smitta andra och offret sedan dör. Då upprätthålls ändå evolutionens regler.
Med sås många länder med låg vaccination så är risken för nya mutationer.

Nej jag har inte kommit fram till det själv utan är från Dr John Campbell.
Dock hoppas även han på att detta kan vara slutet på pandemin.
Jag har inte sett någon evidens för att vaccinerade inte bidrar till mutationer, snarare tvärtom. Det här vaccinet har ju ingen steriliserande effekt så du blir fortfarande exponerad för viruset som försöker göra sin grej i en vaccinerads kropp. Snarare spär det på det evolutionära trycket och främjar varianter som lyckas ta sig förbi vaccinet. Ergo, mer mutationer.

Men oavsett, allt pekar på att det nu är över. Nu ska vi bara få bort det värsta viruset av alla. Politiker och hysteriska hypokondriker.
Citera
2021-12-25, 10:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det tackar vi dom för. Vaccinfria bidrog till pandemins slut. För det är vad omikron innebär.

Förhoppningsvis.
Citera
2021-12-25, 10:38
Medlem
Citat:
Det tackar vi dom för. Vaccinfria bidrog till pandemins slut. För det är vad omikron innebär.
Plandemin har egentligen varit slut sedan länge. Lita på att de som styr vill dra ut den ännu längre, de kommer göra allt för att den ska pågå till minst 2024. Agendan måste följas, aktieägarna i de gynnade bolagen måste få mer pengar..
Citera
2021-12-25, 10:55
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag har inte sett någon evidens för att vaccinerade inte bidrar till mutationer, snarare tvärtom. Det här vaccinet har ju ingen steriliserande effekt så du blir fortfarande exponerad för viruset som försöker göra sin grej i en vaccinerads kropp. Snarare spär det på det evolutionära trycket och främjar varianter som lyckas ta sig förbi vaccinet. Ergo, mer mutationer.

Men oavsett, allt pekar på att det nu är över. Nu ska vi bara få bort det värsta viruset av alla. Politiker och hysteriska hypokondriker.
Hysteriska politiker kommer vi aldrig bli av med men jag upplever nog hysteriska vaccinmotståndare som större problem än hypokondriker.

Jag har inte sett ett enda fall med allvarlig mutation från något område med vaccinerade.
Du får gärna presentera något sådant.
Citera
2021-12-25, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kan det bli MIS-C som får Folkhälsomyndigheten att i slutänden rekommendera vaccinering av barn 5-12 år? För detta tillstånd verkar inte vara helt ovanligt efter Covid-19. Nu ligger 20 barn på akademiska sjukhuset för MIS-C. Hälften av barn som drabbas av MIS-C sägs behöver intensivvård. Men det stämmer inte med IVA belastningen i Region Uppsala.

https://omni.se/a/5GOklK

Å, andra sidan: Kan vaccin också orsaka MIS-C hos barn. Då kanske man kommer ur askan i elden om man börjar med massvaccinering av så små barn.

Jag förstår att Folkhälsomyndigheten vill undersöka saken, noggrant, och inte rusa iväg med något förhastat beslut. Jag har själv varit emot vaccinering av så små barn. Men det är möjligt att jag får ompröva min ståndpunkt längre fram. Vi får väl se vad Folkhälsomyndigheten kommer att rekommendera längre fram och läsa deras motivation för det.

Det skulle vara intressant att veta hur många i den åldersgruppen som redan har haft covid. Jag tänker att där borde man kanske vara mer försiktig med vaccinering, har man haft covid kan man avvakta med vaccinering även om det blir tillåtet.

Expressen i dag lyfter fram Sydafrikas påstådda situation, att omikron är på väg att klinga av. Om omikron sveper över Norden den närmaste månaden så kanske man bör avvakta med den åldersgruppen helt och hållet.
Citera
2021-12-25, 11:03
Medlem
TupolevTu-144s avatar
När tror ni vi kommer ur pandemin? Personligen börjar jag bli trött på att höra om smittspridning, nya varianter, iva-inläggningar, booster-doser etc. Vill ha lugn och ro nu. Pallar inte det uppskruvade läget längre. Hur känner ni?

Mvh
/Tupo
Citera
2021-12-25, 11:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
När tror ni vi kommer ur pandemin? Personligen börjar jag bli trött på att höra om smittspridning, nya varianter, iva-inläggningar, booster-doser etc. Vill ha lugn och ro nu. Pallar inte det uppskruvade läget längre. Hur känner ni?

Mvh
/Tupo

Bra fråga, men svårt att svara på. Tror det gäller att ha uppdaterade vaccin samt att nå ut. Hoppas på ett slut inom ett 1 år.
Citera
2021-12-25, 11:31
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Mvh
/Tupo

Vi kommer "ur pandemin" när folk slutar ta hysteriska toppstyrda politiker och hypokondriker som framställer den senaste varianten som något slags hot mot folkhälsan på allvar, samt att vi behöver sluta spela med i vaccinfarsen med tillhörande totalitära strömningar. Om man inte pallar höra på "läget" längre så har vi rätt stor makt själva att välja vad för information som strömmar in i vårt medvetande, testa att stänga av mainstream-media ett tag och titta hur mycket substans det egentligen finns bakom deras skräckpropaganda om dödliga pandemier, då infinner sig ett helt annat lugn och en skön ro kan jag lova (över Covid iaf, samhället är det lite värre med tyvärr).

Lugnet kommer sedan endast brytas när det kommer raljerande svador från någon stackars individ som fortfarande köper rädsloprogrammeringsagendan och börjar gasta om femte vågen, sjunde boostern, nionde varianten, regeringens nya ologiska/ovetenskapliga restriktioner, att det ligger 40 ovaccinerade personer på IVA osv osv... bara att återigen försöka lugna, koppla ner, stänga av och andas ut så gott det går och återigen fortsätta använda sin egen hjärna istället för att outsourca sitt kritiska tänkande till precis samma personer som har stora incitament att vrida sanningen till sin egen vinning.
Citera
2021-12-25, 11:40
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Du gick ju själv med på att vaccinerade smittas mindre. Så då är vi ju överens. Det ligger något annat i ditt motstånd än något rationellt. Jag är nöjd över att ha kommit så långt med dig och längre har jag varken behov eller förhoppningar att komma.

Vaccinpasset är ett utmärkt verktyg för att hindra dåliga beslut från självpåstådda frihetsförespråkare att inskränka frihet. Det underlättar både för frihet och företag och ekonomin.
Du tilldelar mig åsikter jag inte har. Visade jag inte nyss statistik som visar att Ve kan vara negativt? Har jag inte framgångsrikt argumenterat att smittpasset ändrar vaccinerades beteende så att de vaccinerade smittar mer? Har jag inte påpekat avsevärda brister med den formel du vid upprepade tillfällen använt för att rättfärdiga det orättfärdiga smittpasset? Har jag inte mer än en gång lyft fram det norska julbordet som ett strålande exempel på varför ditt korkade smittpass är idiotiskt?

Hur underlättar det för ekonomin att smittpasset leder till större samhällssmitta? Korrelerar inte smittpasset med ökad smittspridning och ökade restriktioner? Du erkänner alltså att smittpasset enbart är till för att gulla med företagare och ge dem kortsiktiga vinster (trots att effekten tycks ha blivit den rakt motsatta och många krögare lider av effekterna av avbokade julbord) och inte för att förhindra smittspridning i samhället? Att det är krass kortsiktig ekonomi och inget annat som motiverat det idiotiska smittpasset? Att vaccinhysterin enbart är ekonomiskt motiverad och inte har med folkhälsan att göra? Tja, statsministern är ju ekonom gift med en ekonom, så det passar som hand i handske att det inte är medicinskt motiverat utan mer ett ovetenskapligt försök att ställa in sig hos företagare så åt de slipper ta till åtgärder som rimligt avstånd mellan gäster etc. Så att allt kan se ut att vara som vanligt mitt under brinnande pandemi och företagare och vaccinerade kan strutta omkring och låtsas som ingenting.

Men vet du vad, alla dessa vaccinerade är bara vaccinerade (med ett ineffektivt vaccin med snabbt falnande effekt) mot sars-cov-2, medan massor av andra virus sprids och härjar, i bra mycket större utsträckning än sars-cov-2. Vaccinpasset kommer att leda till att dessa andra virus främjas, i en tid då folket har nedsatt naturlig immunitet mot dessa, och årets influensavaccin tydligt inte blev så bra. Detta kommer leda till ökad sjuklighet och ökad belastning på sjukvården tack vare ditt idiotiska smittpass.

Så om du tror vi är överens om något annat än att du är en idiot, ja då är du en idiot.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-25 kl. 12:19. Anledning: m
Citera
2021-12-25, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kan det bli MIS-C som får Folkhälsomyndigheten att i slutänden rekommendera vaccinering av barn 5-12 år? För detta tillstånd verkar inte vara helt ovanligt efter Covid-19. Nu ligger 20 barn på akademiska sjukhuset för MIS-C. Hälften av barn som drabbas av MIS-C sägs behöver intensivvård. Men det stämmer inte med IVA belastningen i Region Uppsala.

https://omni.se/a/5GOklK

Å, andra sidan: Kan vaccin också orsaka MIS-C hos barn. Då kanske man kommer ur askan i elden om man börjar med massvaccinering av så små barn.

Jag förstår att Folkhälsomyndigheten vill undersöka saken, noggrant, och inte rusa iväg med något förhastat beslut. Jag har själv varit emot vaccinering av så små barn. Men det är möjligt att jag får ompröva min ståndpunkt längre fram. Vi får väl se vad Folkhälsomyndigheten kommer att rekommendera längre fram och läsa deras motivation för det.

Börjar leta halmstrån för att komma ur din tidigare ståndpunkt att du tappar förtroende för FHM när dom inför vaccinering för 5 åringar.
Nu har dom godkänt vaccin för 5 åringar och precis som en medlöpare utan ryggrad så tycker du nu det är bra
Citera
2021-12-25, 12:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Plandemin har egentligen varit slut sedan länge. Lita på att de som styr vill dra ut den ännu längre, de kommer göra allt för att den ska pågå till minst 2024. Agendan måste följas, aktieägarna i de gynnade bolagen måste få mer pengar..

Det är därför antalet smittade slår rekord?
Citera
2021-12-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är därför antalet smittade slår rekord?

Bara en fråga utan att din skalle går i bitar. Hur vet du att det här viruset orsakar symtomen? Har du läst det i tidningen och sett det på teve? Precis experterna och läkarna har sagt det. Låter ju galet att säga annat liksom men frågan är hur kan du veta att det här viruset orsakar symtomen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in