2021-12-24, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, är den nämnd/dokumenterad vid kroppsbesiktningen som skedde efter mordet, vet du det?
På magen, ale*ander
2021-12-24, 10:44
Medlem
BMC64s avatar
[quote=Loveangelie|78438993]
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder

Ja som du säkert har förstått så finns det personer här som säger sig känna henne. Men jag tvivlar skarpt på det när det gäller vissa andra här inne.
Visst, jag har inte träffat henne så mycket så jag kan säga att jag känner henne. Men jag vet dock vad jag har sett och hört.
Och om jag går efter det, så är hon en väldigt fin mamma. En väldigt fin person.
Jo, jag kan säga detta om en person även fast jag hatar henne för det hon har gjort.
Men samtidigt, en vän till mig som också sitter inne med information angående rättegången kom med lite ny information. Det finns tydligen en ny film eller ljudfil där man kan höra hur Emil laddar sitt vapen/magasin med kulor. Kan ju vara troligt att han bär vapen eller hotar med sitt vapen under filmens gång. Kanske det är vapnet som Lydia vill att han tar ner och inte mobiltelefonen, eller?
Kan tycka fallet kommer i ett litet annat läge om så vore fallet
.
Eller har man helt fel, ni som brukar följa fall här inne?

Har du nån källa på det du skriver ? min fundering blir ju genast att om jag vore beväpnad på min egen altan för säkerhets skull, och rädd för mitt liv hade jag skjutit hotet i låret eller vart jag hann sikta, men lågt i alla fall, nåväl nog om det du har gång på gång påstått saker som antingen inte är relevanta för fallet samtidigt som du påstår att du var E:s kk, fast du känner inte till Lydia mer än som kusinen från landet,,,,,,, din trovärdighet krymper för varje inlägg i min bok,,,den summeras när domen har fallit i HR
2021-12-24, 11:00
Medlem
[quote=BMC64|78439104]
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie

Har du nån källa på det du skriver ? min fundering blir ju genast att om jag vore beväpnad på min egen altan för säkerhets skull, och rädd för mitt liv hade jag skjutit hotet i låret eller vart jag hann sikta, men lågt i alla fall, nåväl nog om det du har gång på gång påstått saker som antingen inte är relevanta för fallet samtidigt som du påstår att du var E:s kk, fast du känner inte till Lydia mer än som kusinen från landet,,,,,,, din trovärdighet krymper för varje inlägg i min bok,,,den summeras när domen har fallit i HR

Ja, du har väl noll trovärdighet i så fall, så det är ju inte bättre.
Du förstod förmodligen inte det jag skrev. "Att kanske det var han som hotade henne också".
Ljudfil kanske är på G, enligt vad min vän berättade. Inte filmen, men ljudet från filmen. Kan ju hoppas på att den blir offentlig.
2021-12-24, 11:01
Medlem
[quote=Vemdalen62|78439068]
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Verkar osannolikt att detta inte skulle kommit fram om det fanns en sån film

Förhoppningsvis blir ljudfilen offentlig.
2021-12-24, 11:25
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Känns onekligen märkligt hur han lyfter sig själv i sina beskrivningar, fick sitt första hagelgevär som 9-åring, har hjälpt polisen med eftersök, alla lyckas ta jägarexamen, dyslexi eller språk, inga problem. Klarar man inte på första gången är man välkommen att göra nytt omprov, gratis osv..

Han är en oseriös tattare som inte borde ha vapen överhuvudtaget, men har man pengar å käft så är allt möjligt, Men hans beslut att ge Lydia licens fick ödestigra konsnekvenser, jag är absolut inte mot vapen i rätt händer, jag är EMOT vapen i fel händer,,,så jag anser att alla som utfärdar licenser på det sättet han gör är medskyldiga till mord, fan va trist å behöva ens skriva det , en dag som denna
2021-12-24, 11:49
Medlem
[quote=Loveangelie|78439234]
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64

Ja, du har väl noll trovärdighet i så fall, så det är ju inte bättre.
Du förstod förmodligen inte det jag skrev. "Att kanske det var han som hotade henne också".
Ljudfil kanske är på G, enligt vad min vän berättade. Inte filmen, men ljudet från filmen. Kan ju hoppas på att den blir offentlig.
Har du nån belägg i det du skriver om att han skulle ev. hotat henne eller är det bara dina egna fantasier?
Eller har han hotat dig med pistol så du har belägg för nåt?
Vill du att Lydia (din älskades mördare) ska bli frikänd eftersom du hoppas att filen komner fram?
Har du en KK inom rättsväsendet också eftersom du vet saker som ingen annan vet?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-12-24 kl. 11:57.
2021-12-24, 11:51
Medlem
Citat:
[/b]

Han är en oseriös tattare som inte borde ha vapen överhuvudtaget, men har man pengar å käft så är allt möjligt, Men hans beslut att ge Lydia licens fick ödestigra konsnekvenser, jag är absolut inte mot vapen i rätt händer, jag är EMOT vapen i fel händer,,,så jag anser att alla som utfärdar licenser på det sättet han gör är medskyldiga till mord, fan va trist å behöva ens skriva det , en dag som denna

Är du seriös nu?? Så du menar att den som utfärdar licensen ska också bli skyldig till mord om eleven går och mördar? Ja då blir väl transportstyrelsen och körskolan medskyldig till mord om ett rattfyllo krockar och utplånar en hel familj, för dom skulle absolut ha förutsett att hen skulle köra bil berusad 7 år efter godkänd uppkörning. Och det behövs varken vapenlicens eller jägarexamen för att köpa ett vapen och skjuta någon.
2021-12-24, 12:37
Medlem
Citat:
[/b]

Har vi inte haft den här diskussionen förut?

Var vi inte överens om att det är polisen som utfärdar vapenlicens?
Att jägarexamen kan tas av alla, inklusive barn och brottslingar.

Jag delar din uppfattning att det är ett bekymmer med dessa intensivkurser med garanterat resultat och så vidare, men det är en diskussion för ett annat ämne.

Men jag förstår inte riktigt vitsen med att försöka sprida felaktig information i tråden.
2021-12-24, 14:04
Medlem
Nu hoppar jag bara in, eftersom jägarexamen diskuteras. Examen kräver godkänt teori- och skjutprov. Examinatorn skall ha behörighet. Var fick L sitt godkännande. Finns Calle Alwen på Facebook? Får lust att luska lite.
2021-12-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Nu hoppar jag bara in, eftersom jägarexamen diskuteras. Examen kräver godkänt teori- och skjutprov. Examinatorn skall ha behörighet. Var fick L sitt godkännande. Finns Calle Alwen på Facebook? Får lust att luska lite.

Lite för snabb, hittat.
2021-12-24, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Sök på namnet, en mycket egenkär person
2021-12-24, 16:33
Avslutad
Citat:
[/b]

Ja, det är riktigt åt helvete fel att Calle har fått fortsätta, eller ens börja att examinera nya jägare.. pröjsa så får du garanterat lappen..
Jag kan inte hitta några belägg för vad han har för utbildningar själv. Mycket lulligt, "pappa betalar"..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in