Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Så du tror tror inte att Omikron varianten överraskade? I augusti 2020 förstod jag att SARS-COV2 var säsongsbunden. Hur tror du att det skulle se ut på sjukhusen och IVA, om inte vaccinen funnits. Räknat per 100 000 inv. Så råkar ovaccinerade betydligt värre ut än vaccinerade.
Det är långt ifrån säkert att IVA skulle se ut som du gissar, utan vaccinen. Det är att simplifiera komplicerade system. Hur den naturliga immuniteten och mutationerna skulle se ut utan en massvaccinations-kampanj är en gissningslek. Och om jag skulle vara tvungen att gissa, så skulle jag först titta på hur tidigare pandemier sett ut. Spanska t.ex. Där var det inget vaccin utrullat mitt under pågående pandemi.
De risker som föreligger med att göra detta talas det tyst om. Eller rättare sagt, de med kompetens i ämnet som vill göra det, tystas effektiv ner. De kallar allt som inte följer vaccin-agendan för ”missinformation”. Något som plattformarna nyligen lagd in som skäl för skrubbning. ”Missinformation” av ett ämne som vi saknar massor av information om. Helt tvärs emot vetenskapliga metoder och inställning till det okända.