2021-12-24, 17:42
Medlem
Charmaines avatar
Inläggen här visar ju bara att har rätt.
Citera
2021-12-24, 17:44
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Det är väl den dödshemska och oacceptabelt skadliga och negativa skildringen av italienare i Lady o Lufsen som de syftar på antar jag.

Vilka är det som skriker och hetsar för sånt här?
Existerar dom människorna bara inom media och sätter ribban för oss vanliga döda?
Citera
2021-12-24, 17:44
Medlem
Genelkurmays avatar
Men för helvete sluta bry er så jävla mycket. Jävla I-landsproblem. Visar hur curlade och bortskämda svenskar är. Buhuhu SVT hade en jättedum eftertext.

Stör det er så får ni väl byta kanal så länge.
Citera
2021-12-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Mycket bra att SVT går ut och presenterar fakta åt folket.

SVT har högt förtroende bland allmänheten.

SVT är oberoende och detta inlägg efter Kalle Anke bevisar detta.

SVT:s främsta uppgift är att granska makten.

Sverige är ett bra land och vi kan känna stolthet just på Julen när vårt eget SVT går in och förtydligar.
Du kan vara lite mildare med din sarkasm hi hi
Citera
2021-12-24, 17:47
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
”fel” för det gör negativa stereotyper av ”olika kulturer och värderingar”.
Vilka negativa stereotyper syftar de på - de har väl åtminstone klippt bort en negerdocka i tomteverkstaden? Är det de hetlevrade spanjorerna i Tjuren Ferdinand de syftar på?
Citera
2021-12-24, 17:47
Medlem
De borde visat texten före programmet istället.
Citera
2021-12-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Alla vi som gillar Kalle Ankas jul får nu ännu en känga på oss som de äckliga rasister vi är och förtjänar.

Inte nog med att de har klippt bort stora delar av originalet, i år 2021 och nyss på sändningen fick vi beskåda efter programmet en gigantisk svart PK-annonstext om hur Kalle Ankas jul egentligen är ”fel” för det gör negativa stereotyper av ”olika kulturer och värderingar”. ”Detta är fel”, stog det i texten.

Vad tycker ni om detta? Hur länge innan PK-tv helt skippar denna sändningen kommande jular? Kändes otroligt bajsnödigt att bli påtvingad en text om hur Kalle Ankas jul är dålig.

Fan vilket trams! Är det verkligen några sorgliga stackare som annars skulle bli triggade?

Så kom ihåg du dumma svensk, bara för du gillar Kalles jul betyder inte att det är ok egentligen! Glöm inte att i julstämningen efter Kalle Anka ta upp kamp mot de hemska rasistiska tecknarna. Njut inte för mycket av Kalles jul, tänk på att Kalle ALDRIG skulle rösta på SD!

Helt ärligt SVT: tar eran passivt aggressiva PK propaganda nånsin slut? Varför måste SVT & Co alltid förstöra allting bra?

Upplevde det som lustigt att den svarta tjejdockan är bortklippt men att de behållit de svarta trumslagarna med sina stora röda läppar.

Vill man låtsas vara kränkt kanske man kan argumentera för att de klippt bort den enda färgade kvinnliga gestalten i tomtens julverkstad. Misogynt och etnocentriskt?

Jag skämtar givetvis, bryr mig inte det minsta om vilka figurer som finns i ett barnprogram. Lustigt att världen har blivit så jäkla skitnödig bara haha.
Citera
2021-12-24, 17:54
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
”Det här programmet innehåller negativa skildringar och/eller oacceptabel behandling av människor eller kulturer. Stereotyper som dessa var fel då, och är fel nu. I stället för att ta bort innehållet vill vi erkänna att det har skadliga effekter, lära oss av det och och att inspirera till samtal så att vi skapar en mer inkluderande framtid tillsammans. Disney strävar efter att skapa inspirerande och aspirerande berättelser som visar människans rika mångfald världen över" - The Walt Disney Company

"Härtill är jag nödd och tvungen" - Biskop Brask

Sista gången SVT vågar sända Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul...?.
Herrejävlar, skitnödig much?
Citera
2021-12-24, 17:54
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Vilka negativa stereotyper syftar de på - de har väl åtminstone klippt bort en negerdocka i tomteverkstaden? Är det de hetlevrade spanjorerna i Tjuren Ferdinand de syftar på?
En av de sista filmerna med mexikanarna var rätt fördomsfull och diskriminerande tycker jag.
Citera
2021-12-24, 17:56
Medlem
okok1s avatar
SVT gör ju själv narr av andra kulturer:

https://www.youtube.com/watch?v=e1ozCWyUlCg
Grotesco - Tingeliin (Tingeling russian base-lovers remix) | Melodifestivalen 2009 | SVT
Citera
2021-12-24, 17:57
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
En av de sista filmerna med mexikanarna var rätt fördomsfull och diskriminerande tycker jag.
Vet inte vilken film du menar, då det var decennier sen jag såg skiten..?
Citera
2021-12-24, 17:57
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
När de visar filmer/serier där människor mördar varandra så har de ingen triggervarning. Eller uppmanande hur man ska tänka om det.

SVT har väl även rapp där kvinnor framställs som horor och mörda/stjäla/droger är bra. Inget där heller.

Mystiskt. Bara vid tecknat så är det allvarligt.
Det är inte konstigt då tecknat ses av barn. Normala barn med normala föräldrar ligger i säng när material avsedda för en vuxen publik visas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in