2021-12-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Ja, det finns alltså minst två Dollar. Frågan är om Jaffars Dollar är Euroos dollar?

Vad gäller DP-Dollar vet jag inte om vi har fog för att se honom som just DP. Längesen jag läste FUP:en men han sålde väl deras droger? Tänker att man kan göra det utan att vara del i själva gänget.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vem är den här Euroo Dollar? Finns det mer information? På så vis kan man reda ut vilken Dollar som Jaffar syftar på men jag sätter mina slantar på DP-Dollar.

Nej, behöver inte vara aktiv medlem utan kanske sålde droger just då. Enligt ”Tills alla dör” hade gatulangarna vid den tidpunkten då DP var som störst eller tagit över inga val. Sälj åt dom eller var fiende. Det har ju framkommit att många av FLG dvs Shottaz yngre sålde droger till DP.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Dollar var/är en 26-åring i DP som heter Mus* Cont*h (*=a,e). Han åkte på 3 år och 4 månader med domar i TR i dec 2018 och HR i mars 2019. Han bör vara fri sedan sommaren 2020. Det har varit tyst om honom sedan domarna och han återfinns inte längre i den öppna folkbokföringen.
Jag har lite info men kanske inte så hjälpsamt men bara personliga erfarenheter med dem.

Under 2020 så skulle jag hämta zutt större mängder (inte jättestora) då åkte jag med en vän som hade en kontakt. ( de här va under största zutt torkan i sveriges historia). Iallafall vi kom fram till Västerort minns nu inte vart det var men tror Spånga eller något sånt. Vi hoppa in i bilen det var en maskerad kille garanterat strapped. Vi hämtade grejerna sen klart pratade lite han verkade chill. Men aldrig hämtat av en maskerad kille tidigare (samt handskar). Så han va skjutredo.

Sen behövde vi fylla på 1 vecka senare, då sa samma kille (jag hade kontakten på luren nu så jag skrev) , han sa kom till Bagis denna gång. Jag tänkte va skumt de andra sidan och jag gillar ej söderort. Men vi åkte dit sen kom en driiiftig kille, dyra kläder och såg ut som en smart grabb. Han kom gåendes men samma bil som vi hoppade in i förut va där också. Vi gav han pengarna och det var kanske 30k han räknade dem heeeelt sjukt snabbt ni fattar ej det var snabbaste jag någonsin sett utan tvekan. Han hade räknat mycket pengar under sina dar kan man säga. Iallafall samma där skön kille som verkade bara va där för business. Sen gick vi o direkt då kom d en bil fullproppad med grabbar, riktiga grabbar hänsynslösa dem gjorde låtsaspistol med händerna mot oss o grejer vet ej vrf.

Men iallafall den första killen fick jag veta e Dollar, o den andra killen känner jag igen nu efter han blivit rappare men fick även veta det är Euroo.

Så dem sålde heggen zutt i både Bagis och Västerort o dem va dem enda i sthlm som hade. Så driftiga va dom. Och Euro verkar respekterad för den där bilen va hans beskydd eller något dom rörde iaf inte Euro. Och det kom faktiskt 2 bilar nu när jag tänkte efter o alla grabbarna inuti va skitzade jag lovar er bagis dem e helt psykos där borta. dem fått nån skum zutt o touchat den allihopa eller något.

Säkert så dem fått sina smeknamn oxo genon becknandet. O Euro sålde i bagis utan Nojj lr ngt så jag tror han e en av topparna i orten.
Citera
2021-12-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Han la ut nyss på insta en story bild med EInars kedjor i halsen och guld ring som Einar köpte till han ,vilken kille 😂😂
Einar köpte till han också hans ”Keey” halsband hahahaha
Citera
2021-12-24, 12:46
Medlem
Citat:
Nej ,han heter nyckelnn.yk ,tror han är privat
Ja privat. Följs av Nisses mamma i a f.
Citera
2021-12-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Jag har lite info men kanske inte så hjälpsamt men bara personliga erfarenheter med dem.

Under 2020 så skulle jag hämta zutt större mängder (inte jättestora) då åkte jag med en vän som hade en kontakt. ( de här va under största zutt torkan i sveriges historia). Iallafall vi kom fram till Västerort minns nu inte vart det var men tror Spånga eller något sånt. Vi hoppa in i bilen det var en maskerad kille garanterat strapped. Vi hämtade grejerna sen klart pratade lite han verkade chill. Men aldrig hämtat av en maskerad kille tidigare (samt handskar). Så han va skjutredo.

Sen behövde vi fylla på 1 vecka senare, då sa samma kille (jag hade kontakten på luren nu så jag skrev) , han sa kom till Bagis denna gång. Jag tänkte va skumt de andra sidan och jag gillar ej söderort. Men vi åkte dit sen kom en driiiftig kille, dyra kläder och såg ut som en smart grabb. Han kom gåendes men samma bil som vi hoppade in i förut va där också. Vi gav han pengarna och det var kanske 30k han räknade dem heeeelt sjukt snabbt ni fattar ej det var snabbaste jag någonsin sett utan tvekan. Han hade räknat mycket pengar under sina dar kan man säga. Iallafall samma där skön kille som verkade bara va där för business. Sen gick vi o direkt då kom d en bil fullproppad med grabbar, riktiga grabbar hänsynslösa dem gjorde låtsaspistol med händerna mot oss o grejer vet ej vrf.

Men iallafall den första killen fick jag veta e Dollar, o den andra killen känner jag igen nu efter han blivit rappare men fick även veta det är Euroo.

Så dem sålde heggen zutt i både Bagis och Västerort o dem va dem enda i sthlm som hade. Så driftiga va dom. Och Euro verkar respekterad för den där bilen va hans beskydd eller något dom rörde iaf inte Euro. Och det kom faktiskt 2 bilar nu när jag tänkte efter o alla grabbarna inuti va skitzade jag lovar er bagis dem e helt psykos där borta. dem fått nån skum zutt o touchat den allihopa eller något.

Säkert så dem fått sina smeknamn oxo genon becknandet. O Euro sålde i bagis utan Nojj lr ngt så jag tror han e en av topparna i orten.

Intressant! Jag vet inte så mycket om Euro men något som fick mig att tänka att han inte är så högt i rang är att han, tillsammans med Benji hade uppgiften att vara knasvakt vid Einar-kidnappningen.

Eller var det för att Vårby skulle vara the bad guys och de från Dalen/Södra sidan-gänget skulle framstå som "good cops" för Nisse? Mario hade väl sagt att hans grabbar inte skulle vara de som slog Nisse...
Citera
2021-12-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
De var en metafor dock, men vad är det som säger att inte Vårby, ett av landets kanske farligaste gäng, har sett till att knyta till sig person som tex chapo och ayye? Dvs personer med historiskt våldskapital i nivå med ilky och co? (Metaforen kring all star team är ju PSG metaforen dom själva använder sig av)

Det funkar inte så att man bara tar in folk bara för att, Ayye kör där för att han varit nära med dem väldigt länge och inte längre körde med vare sig Uppsala grabbarna eller Shottaz längre så han gick till sina andra nära vänner som just va dem i Vårby
Citera
2021-12-24, 13:04
Medlem
Citat:

Hahah snälla nu överdriv dem mer, Euro och hela bagis blev till hundar när de hade jidder me Askar Daniele från Skogås / Botkyrka han gjorde de alla t hans hundar ba för de ville bakk 1.cuz som torskade me hans vapen. I alla fall har också hört de driftade mycket pengar som fan på zutt men att de är några tunga farliga gangsters stämmer inte
Citera
2021-12-24, 13:08
Medlem
Citat:

Förresten om någon vill se hur Dollar från bagis ser ut så är han med i Euroo och 1.Cuz behind the scener video, han har en beige Gucci väska och en Moncler tricot i den videon och är med i bakgrunden en hel del
Citera
2021-12-24, 13:19
Medlem
Citat:
Säger du att chapo är med i Vårby 😂😂😂 mannen halva dalen är med Vårby nu ,thrife och hvoon Gucci är med dem tror du att dem ska låta killen vara där hahaha

Inte dryga sig nu Jom-Pom. Om du vet något om Chapo, vilka snubben hänger med idag och vad han sysslar med kan du väl skriva det. Man ska vara som en far för dig… God Jul.
Citera
2021-12-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Hahah snälla nu överdriv dem mer, Euro och hela bagis blev till hundar när de hade jidder me Askar Daniele från Skogås / Botkyrka han gjorde de alla t hans hundar ba för de ville bakk 1.cuz som torskade me hans vapen. I alla fall har också hört de driftade mycket pengar som fan på zutt men att de är några tunga farliga gangsters stämmer inte
Jag sa aldrig dem e tunga bror jag sa bara dem driftade precis som du säger. Sen sa jag att jag tror Euro e en av topparna i bagis, inte i Sthlm eller något annat. Så vad menaruu? Jag vet Euro har pistoler och Dollar va garaaaanterat ingen tönt han såg helt redo ut på kriga. Jag vet båda 2 e kapabla iallafall och inte backar. Har ja fel?
Citera
2021-12-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Intressant! Jag vet inte så mycket om Euro men något som fick mig att tänka att han inte är så högt i rang är att han, tillsammans med Benji hade uppgiften att vara knasvakt vid Einar-kidnappningen.

Eller var det för att Vårby skulle vara the bad guys och de från Dalen/Södra sidan-gänget skulle framstå som "good cops" för Nisse? Mario hade väl sagt att hans grabbar inte skulle vara de som slog Nisse...
Ja jag tror som dig han e högt i rang i Bagis/Skarpnäck men gentemot Vårby osånt e han nog inte så mycket. Han kändes även mer som en business man än en kriminell på den korta stunden vi pratade och uppfattningen jag fick av honom. Inte den typiska orten killen utan mer vältalad och begåvad generellt om du förstår hur jag menar med begåvad (alltså smart osv). Men jag känner honom inte jag anser mig bara vara ganska bra på att läsa av folk. Hehe
Citera
2021-12-24, 13:34
Medlem
Citat:
Jag sa aldrig dem e tunga bror jag sa bara dem driftade precis som du säger. Sen sa jag att jag tror Euro e en av topparna i bagis, inte i Sthlm eller något annat. Så vad menaruu? Jag vet Euro har pistoler och Dollar va garaaaanterat ingen tönt han såg helt redo ut på kriga. Jag vet båda 2 e kapabla iallafall och inte backar. Har ja fel?

Nja tror inte dem är krigsredo direkt men driftar gör dem som fan de vet jag. Från vad jag vet har de aldrig haft ett riktigt krig och backat varje gång de varit i något större jidder. Men som sagt de driftar eller gjorde i alla fall jävligt mycket zutt.
Citera
2021-12-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Det funkar inte så att man bara tar in folk bara för att, Ayye kör där för att han varit nära med dem väldigt länge och inte längre körde med vare sig Uppsala grabbarna eller Shottaz längre så han gick till sina andra nära vänner som just va dem i Vårby

De förstår ja, men om bägge de två "växt ur" sina orter, så borde dom hamna någonstans? Eftersom de i motsatts till Nisse är streetsmarta på riktigt, då dom bla andas ännu. Eller är Chapo en del av Moneyway grabbarna? (Som alla är rejekts från sina orter)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in