2021-12-24, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Känns som försvaret greppar efter halmstrån om man försöker skylla mordet på att hon blev mobbad på lågstadiet.
Vi pratar om en 35-årig fyrabarnsmamma.
Precis samma beteende vi under lång tid sett här i tråden.
Ett stort antal väl kända konton har klafsat in här för att försöka ta mörderskan Lydia Barth under sina skyddande vingar. Väldigt osmakligt!

Man har till och med försökt framställa den uppenbart allvarligt personlighetsstörda och livsfarliga Lydia Barth som en kärleksfull och ansvarstagande bullmamma.
Kärleksfulla och ansvarstagande bullmammor försätter sig INTE medvetet i situationer där de blir dömda till 18 års fängelse för mord!
2021-12-24, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akcamallis
Vill någon länka fup? Admin får gärna lägga in på förstasidan..

Vidare undrar jag om man någonstans kan se filmen Emil filmade när hon sköt?
Gärna det.
Kanske också dags att uppdatera rubriken?
Sedan Lydia Barth greps den 18 juni har det gått mer än ett halvår och hon har sedan dess dömts för mord. Det är ju inte helt betydelselöst.
2021-12-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Guds Frid och Godmorgon på dig!
Trevligt att se att Flashback i form av denna viktiga tråd inte tar julledigt!

Kan vi slå fast att Polisen, när Lydia Barth klev in för att söka vapenlicens, hon då hade med sig sin "jägarlärare" Calle Alwé*?
Och var det inte så att tjänstgörande polisman fann detta lite märkligt, lite som att Calle A*wén genom sin närvaro försökte liksom pusha myndigheten till att ge Lydia Barth möjlighet till att legalt få inneha skjutvapen? Alltså att Calles närvaro vägde tyngre än pappret som intygade Lydia Barths med godkänt genomförda kurs, är det på det viset vi skall tolka Calles närvaro där hos Polisen?

För om ovanstående stämmer, ser i alla fall jag inget som helst skäl till att maska hans namn. Då har han rimligen befunnit sig vid Lydia Barths sida med den uppenbara avsikten att påverka en tjänsteman i dennes yrkesutövning. Det är allvarligt. Det är ett korrupt beteende.

@MiloMinderbender:
Du som hävdar att du känner Lydia Barth, tror du att det kan ha gått till som ovan?
Vågar du garantera att Lydia Barth under inga som helst omständigheter skulle kunna tänka sig att bjuda "jägarläraren" på sex i utbyte mot en utfärdad jägarexamen?

L kärade ner sig i en polis det första hon gjorde där nere i Skåne.
Kan det också varit planerat? Obs! "snillen spekulerar"
2021-12-24, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
L kärade ner sig i en polis det första hon gjorde där nere i Skåne.
Kan det också varit planerat? Obs! "snillen spekulerar"
På sätt och vis lite synd att "hjärntrusten" i form av alla Lydiakramarkonton nu lyser med sin frånvaro, för annars hade de säkert kommit till undsättning för att försvara Lydia Barths [icke existerande] heder..

Har du nån teori om varför Lydia Barth bestämde sig för att "kära ned sig" i en polis?
Jag utgår från att det inte var nån vanlig förälskelse, utan att "nedkärandet" blott och barth(!) var ett sätt att försöka uppnå nånting.
Ingenting talar enligt mig emot min teori. Lydia Barth är en slugt beräknande person, slug men samtidigt extremt korkad!
2021-12-24, 09:17
Medlem
Citat:
På sätt och vis lite synd att "hjärntrusten" i form av alla Lydiakramarkonton nu lyser med sin frånvaro, för annars hade de säkert kommit till undsättning för att försvara Lydia Barths [icke existerande] heder..

Har du nån teori om varför Lydia Barth bestämde sig för att "kära ned sig" i en polis?
Jag utgår från att det inte var nån vanlig förälskelse, utan att "nedkärandet" blott och barth(!) var ett sätt att försöka uppnå nånting.
Ingenting talar enligt mig emot min teori. Lydia Barth är en slugt beräknande person, slug men samtidigt extremt korkad!

Ja det slog mig nu, att undrar varför hon "råkade" på denne inom ett visst yrke. Det var en kort romans, som jag kan minnas.
Man kan ju alltid dra fördelar av olika män*iskor man möter.. Har för mig att hon ristade in ett namn på kroppen kort därefter. Kansk något slags minnesmärke?
2021-12-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ja det slog mig nu, att undrar varför hon "råkade" på denne inom ett visst yrke. Det var en kort romans, som jag kan minnas.
Man kan ju alltid dra fördelar av olika män*iskor man möter.. Har för mig att hon ristade in ett namn på kroppen kort därefter. Kansk något slags minnesmärke?
"ristade"?
Menar du att hon karvade in namnet?
Om det var så, då har bilden av hennes störningar utökats ännu mer..

Tusan också att inte kontot MiloMinderbender kan slita sig från julklappsinslagningen, nu när man som bäst behöver vederbörande för att höra vad h*n vet.

Edit: Inte ens Kaptenglöggkrydda syns numera till här i tråden, det var ju en som påståd sig veta i princip allt om mörderskan Lydia Barth.
Fast uppenbarligen visste h*n inte att Lydia Barth hade kapacitet till att brutalt döda Emil, så Kaptenens utsagor behöver man därför inte ta på minsta allvar..
Senast redigerad av Carinah78 2021-12-24 kl. 10:07.
2021-12-24, 10:02
Medlem
Citat:
"ristade"?
Menar du att hon karvade in namnet?
Om det var så, då har bilden av hennes störningar utökats ännu mer..

Tusan också att inte kontot MiloMinderbender kan slita sig från julklappsinslagningen, nu när man som bäst behöver vederbörande för att höra vad h*n vet.
Nej mer en tatuering....
2021-12-24, 10:09
Medlem
Citat:
Nej mer en tatuering....
Ok, är den nämnd/dokumenterad vid kroppsbesiktningen som skedde efter mordet, vet du det?
2021-12-24, 10:14
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Guds Frid och Godmorgon på dig!
Trevligt att se att Flashback i form av denna viktiga tråd inte tar julledigt!

Kan vi slå fast att Polisen, när Lydia Barth klev in för att söka vapenlicens, hon då hade med sig sin "jägarlärare" Calle Alwé*?
Och var det inte så att tjänstgörande polisman fann detta lite märkligt, lite som att Calle A*wén genom sin närvaro försökte liksom pusha myndigheten till att ge Lydia Barth möjlighet till att legalt få inneha skjutvapen? Alltså att Calles närvaro vägde tyngre än pappret som intygade Lydia Barths med godkänt genomförda kurs, är det på det viset vi skall tolka Calles närvaro där hos Polisen?

För om ovanstående stämmer, ser i alla fall jag inget som helst skäl till att maska hans namn. Då har han rimligen befunnit sig vid Lydia Barths sida med den uppenbara avsikten att påverka en tjänsteman i dennes yrkesutövning. Det är allvarligt. Det är ett korrupt beteende.

@MiloMinderbender:
Du som hävdar att du känner Lydia Barth, tror du att det kan ha gått till som ovan?
Vågar du garantera att Lydia Barth under inga som helst omständigheter skulle kunna tänka sig att bjuda "jägarläraren" på sex i utbyte mot en utfärdad jägarexamen?

Guds frid och God Jul till dej också

I nuläget är jag nog inte villlig att gå så långt som det, men det framstår som att Calle Anka, har en självbild som inte riktigt överenstämmer med verkligheten alla gånger, dessutom verkar pengar vara hans primära syfte, hans modus operandi påminner om kvacksalvarna och deras proffesion.
Jag har försökt kolla upp honom via gemensamma bekanta, men en tvålad ål är lättare att få grepp om

så min strävan har varit förgäves hittills, men eftersom jag defininierar svårt som
att införa varmt smör i arslet på en ilsk grävling med ett glödgat spett ska
jag ska kolla upp denna trollkarl till mästerskytt
Senast redigerad av BMC64 2021-12-24 kl. 10:18.
2021-12-24, 10:28
Medlem
[quote=MiloMinderbinder|78421818]

Ja som du säkert har förstått så finns det personer här som säger sig känna henne. Men jag tvivlar skarpt på det när det gäller vissa andra här inne.
Visst, jag har inte träffat henne så mycket så jag kan säga att jag känner henne. Men jag vet dock vad jag har sett och hört.
Och om jag går efter det, så är hon en väldigt fin mamma. En väldigt fin person.
Jo, jag kan säga detta om en person även fast jag hatar henne för det hon har gjort.
Men samtidigt, en vän till mig som också sitter inne med information angående rättegången kom med lite ny information. Det finns tydligen en ny film eller ljudfil där man kan höra hur Emil laddar sitt vapen/magasin med kulor. Kan ju vara troligt att han bär vapen eller hotar med sitt vapen under filmens gång. Kanske det är vapnet som Lydia vill att han tar ner och inte mobiltelefonen, eller?
Kan tycka fallet kommer i ett litet annat läge om så vore fallet.
Eller har man helt fel, ni som brukar följa fall här inne?
2021-12-24, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Guds frid och God Jul till dej också

I nuläget är jag nog inte villlig att gå så långt som det, men det framstår som att Calle Anka, har en självbild som inte riktigt överenstämmer med verkligheten alla gånger, dessutom verkar pengar vara hans primära syfte, hans modus operandi påminner om kvacksalvarna och deras proffesion.
Jag har försökt kolla upp honom via gemensamma bekanta, men en tvålad ål är lättare att få grepp om

så min strävan har varit förgäves hittills, men eftersom jag defininierar svårt som
att införa varmt smör i arslet på en ilsk grävling med ett glödgat spett ska
jag ska kolla upp denna trollkarl till mästerskytt
Känns onekligen märkligt hur han lyfter sig själv i sina beskrivningar, fick sitt första hagelgevär som 9-åring, har hjälpt polisen med eftersök, alla lyckas ta jägarexamen, dyslexi eller språk, inga problem. Klarar man inte på första gången är man välkommen att göra nytt omprov, gratis osv..
2021-12-24, 10:37
Medlem
[quote=Loveangelie|78438993]
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder

Ja som du säkert har förstått så finns det personer här som säger sig känna henne. Men jag tvivlar skarpt på det när det gäller vissa andra här inne.
Visst, jag har inte träffat henne så mycket så jag kan säga att jag känner henne. Men jag vet dock vad jag har sett och hört.
Och om jag går efter det, så är hon en väldigt fin mamma. En väldigt fin person.
Jo, jag kan säga detta om en person även fast jag hatar henne för det hon har gjort.
Men samtidigt, en vän till mig som också sitter inne med information angående rättegången kom med lite ny information. Det finns tydligen en ny film eller ljudfil där man kan höra hur Emil laddar sitt vapen/magasin med kulor. Kan ju vara troligt att han bär vapen eller hotar med sitt vapen under filmens gång. Kanske det är vapnet som Lydia vill att han tar ner och inte mobiltelefonen, eller?
Kan tycka fallet kommer i ett litet annat läge om så vore fallet.
Eller har man helt fel, ni som brukar följa fall här inne?
Verkar osannolikt att detta inte skulle kommit fram om det fanns en sån film

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in