2021-12-24, 08:53
Medlem
rskworpbs avatar
Han har tydligen blivit stående gäst i TV4 för att lära oss mer om mångfald, inkludering och rasism. Det ḱommer mer alltså:

https://twitter.com/Skogkar/status/1473943150204964864?s=20
Citera
2021-12-24, 09:13
Medlem
black_devils avatar
hah i mina ögon kommer en blatte alltid vara en blatte oavsett vad regeringen säger hah
Citera
2021-12-24, 09:18
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
hah i mina ögon kommer en blatte alltid vara en blatte oavsett vad regeringen säger hah
Fast nu är detta fel.
Citera
2021-12-24, 09:45
Medlem
Mikibus avatar
Jag får säga invandrare och utlandsfödda om jag vill. Det bestämmer inte han. Jävla pajas.
Citera
2021-12-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Så kalla personen en människa då, är väl inga problem att översätta ett ord.
Hur ska man säga om man vill särskilja dem? Om vi ska kalla en zigenare/rom/dom för människa då betyder det väl att alla andra folk inte är människor!? Skulle inte förvåna mig om de själva har det synsättet dvs tror att de är finare än andra folk.
Citera
2021-12-24, 10:09
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Hur ska man säga om man vill särskilja dem? Om vi ska kalla en zigenare/rom/dom för människa då betyder det väl att alla andra folk inte är människor!? Skulle inte förvåna mig om de själva har det synsättet dvs tror att de är finare än andra folk.

Tanken med att förbjuda ord är att vi inte ska kunna prata om dessa saker. Vi ska inte kunna diskutera olika grupper av människor och kan därför inte prata om problemen som blattar skapar.
Citera
2021-12-24, 10:10
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Du låter bitter? Språket ändras hela tiden.

Själv brukar jag säga att en person med utomnordiskt utseende är befäst med en hudfärgsvariation.

Hudfärgsvarierad är det nya svarta.

Skriver du den harangen varje gång du tänker på en neger?
Citera
2021-12-24, 10:16
Medlem
Blir så fel när någon ska bestämma vad man får säga och tycka, rent löjligt tycker jag.
Förstår man inte att detta snarare retar upp folk än får dem att ändra inställning?
Vem bestämmer vilka ord som passar och vilka som är kränkande? Alla som använder dessa ord gör det inte med avsikten att kränka. Det blir bara löjligt. Ska någon som inte vill var kort, lång, tjock, smal, vit, rolig, tråkig eller annat bli kränkt av att bli omnämnd som det också?
Idiotin finner inga gränser.
Citera
2021-12-24, 10:57
Medlem
dialektikers avatar
Tänk på att det var pk och mångkulturvurmare som började använda kulturberikare om invandrare, sen kidnappade flashback ordet kulturberikare och då vågar man ju inte säga det i vanlig media eller offentligt, för då kan man ses som nedlåtande flashbackare.
Ingen inom offentligheten vågar säga kulturberikare längre.

Han nämnde ju iofs inte ordet kulturberikare som tabu, så jag tycker faktiskt polisen då de efterlyser en person eller är tvungna att ge signalement kan säga säga just kulturberikare.
Senast redigerad av dialektiker 2021-12-24 kl. 11:01.
Citera
2021-12-24, 11:34
Medlem
ingenios avatar
"Utlandsfödd"? Jag säger t.o.m. neger. Idag klockan 15.00 skall jag titta på Kalle Ankas jul med mitt barn. Givetvis tittar vi på den ocensurerade versionen från före 2013, där negerdockan i tomtens verkstad fortfarande finns med. Ingen woke här inte!
Citera
2021-12-24, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Du kan studera vad som hände när ANC gick makten.

Shithole country.

Vad ska vita ta efter i Sydafrika?

Tvi vale!

Bäst om vita aldrig satt sina fötter där. Alla dessa kolonier har bara fört med sig elände till Europa.
Citera
2021-12-24, 12:23
Medlem
Wotans avatar
Det hade varit väldigt skönt att inte behöva säga de här orden, dvs att det inte fans några utlänningar i vårt land. Men så länge det finns negrer, invandrare, blattar och utomeuropéer här så måste jag använda orden negrer, invandrare, blattar och utomeuropéer för att beskriva dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in