2021-12-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ja, åklagaren valde att inte begära någon av de nio anhållna häktade.

Det innebär dock inte att någon av dem kan uteslutas för mordet på Einár till följd av det. Nu tror inte jag att det är någon av dem Aftonbladet avser med "torpeden", men skulle gärna titta närmare på fler av de inblandade om bara namnen fanns tillgängliga.

Tack Stefan S! Då hoppas vi att fler av namnen på de som var anhållna från Skarpnäck kommer fram.
Citera
2021-12-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ingen har iaf bestridit det som jag sett.

Stefan S svarade tidigare idag:

Eftersom denna händelse ofta dyker upp kan det nämnas att rubriceringen tycks ha ändrats från försök till mord till misshandel. Endast en person tycks vara misstänkt i målet, men det är sekretess och borde inte vara Nisse (den misstänkte lever). Det finns heller inget mål rörande stämpling till mord, så det tycks vara helt avskrivet.

Vad media baserat sina mer dramatiska uppgifter på är oklart.

För att förtydliga så vet jag inte om det är Leis som är BO i det fallet. Jag vet däremot vilket mål det gäller, men det är sekretess på målsägande och misstänkt.

Av en händelse stötte jag även på ett helt annat mål där Leis tydligen blivit misshandlad i mitten på mars 2021, men målet skrevs av den 26 maj. Det är oklart vem som misshandlade honom den gången.
Citera
2021-12-23, 22:51
Medlem
Citat:
För att förtydliga så vet jag inte om det är Leis som är BO i det fallet. Jag vet däremot vilket mål det gäller, men det är sekretess på målsägande och misstänkt.

Av en händelse stötte jag även på ett helt annat mål där Leis tydligen blivit misshandlad i mitten på mars 2021, men målet skrevs av den 26 maj. Det är oklart vem som misshandlade honom den gången.

Att det ligger sekretess på det fallet, vad säger det dig? Att det har något ”avgörande” med mordet på N att göra?
Citera
2021-12-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Vadå, så "Lejonkungen" skulle först släcka nisses bff sen wayback, hamko. Men något går fel och hamko letar senare upp 14 åringen som skulle goa han och skjuter han istället? Hamko grips och döms, men nu sätter "lejonkungen" efter Nisse istället och hittar han tillslut?
Ja han S är med vårby nu och Mario så . Från barndomsvänner bästa vänner till döds fiendern
Citera
2021-12-23, 23:12
Medlem
De sägs att yasin är ute nu ,man har sett han med flg idag
Citera
2021-12-23, 23:12
Medlem
Det är ett jävla tjat om att allt är framför oss, men ingen vill hinta kring vilken sten det ej vänts på ännu, förutom att det handlar om dåtid.

Dåtid och förmodat kraschade relationer verkar det finnas hur många som helst för och runt Nisse.

Handlar allt om Paki? Att Nisse hotade att släppa en text kring de mordet?
Här är en ganska bra sammanfattning av de friande domarna.
(FB) Man i 20-årsåldern ihjälskjuten, Dalen Enskede 16/12 -18
Man kunde ej utesluta att det bara var "chapo" på plats och att just han som höll i vapnet (Yasin och Poy 2.0). Är det samma konstellation som varit på plats även här?
Chapo har stört sig massor på Nisses framgångar och konstanta upprepande av Paki + att Nisse har säkert försökt få han släckt som hämnd för just Paki? Han har ju förmodligen kommit undan med mord innan, dessutom är han skriven inte allt för långt ifrån Nisses adress. (Konflikt sen innan + bra lokalkännedom)

Om man indirekt styr endel folk och droger i sin ort, är förmodligen inblandad i fler mordfall än det på sin vän. Inte fan pensionerar man sig som 23 åring och blir svennebanan?

Eller vad pysslar J0hn Kawingw4 Lidm4n med idag, som utesluter han helt från detta?

Edit, det skulle kunna vara någon av dessa skjutningar som åsyftas kring att personen är misstänkt för inblandning i tidigare mord/skjutningar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Dalen, Bagis och Skarpnäck har blivit av med två så kallade "bröder" som dom "dör för" och "kör för". Paki i Dalen och Soso i Skarpnäck. Chapo klippte dom båda. Ingen har hämnats på flera år eller ens försökt hämnats. Men folk sitter här och tror dom är kapabla ha ha. Chapo har rört sig fritt i Jakan under tiden han inte har suttit och alla har vetat om det. 5 år sen Soso och 3 år sen Paki, och inte ens ett försök har gjorts. Inte en sprängning, inte en skottlossning inte ett skit. Folk sitter här och tror jag snackar bajs. De enda användarna som målar upp dom som kapabla är av någon anledning mycket måna om Skarpnäcks street cred på internet för den går i alla fall inte att rädda upp på gatan ha ha ha hur mycket Mamme90 än försöker.
Senast redigerad av Illincognito 2021-12-23 kl. 23:54.
Citera
2021-12-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Att det ligger sekretess på det fallet, vad säger det dig? Att det har något ”avgörande” med mordet på N att göra?

Nej, att det råder sekretess är standard i det här skedet, men eftersom ingen begärts häktad tyder det på att åklagaren inte har tillräckligt på fötterna för att binda någon till brottet.

Det i sin tur kan tyda på BO inte är särskilt hjälpsam.
Citera
2021-12-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walalkey
Dollar är med i flg. Euroos bror

Citat:
Du tänker möjligen på Liban Mohammed Ali som är kopplad till Tenstanätverket? Han är 22 år. Den jag avser heter Liban Mohamud Ali och är 18 år, kopplad till Bredängsnätverket.

Den senare Liban Ali var en av dem som dömdes för detta:
(FB) 5 ungdomar dömda för människorov, Bredäng och Sätra, Stockholm, 2019-04-03
Jag vet dessvärre inte vem "Dollar" är som stöttar Dödspatrullen.

Tack för info! Min hjärna har visst redan jullov...

Verkar för övrigt sjukt labilt inom och mellan kriminella grupperingar (och bland rappare) nu. Det är nog många som borde resa bort och ligga lågt ett tag. Förstår dem som vill byta karriär just nu.

Trevlig helg alla!
Citera
2021-12-24, 00:05
Medlem
Citat:
”Om man indirekt styr endel folk och droger i sin ort, är förmodligen inblandad i fler mordfall än det på sin vän. Inte fan pensionerar man sig som 23 åring och blir svennebanan?

Eller vad pysslar J0hn Kawingw4 Lidm4n med idag, som utesluter han helt från detta?”

Jom3 kan känna till vad Chapo kan pyssla med nu efter han blev portad från Dalen? Om Chapo är pensionerad handlar det väl isf om att lyfta förtidspension parallellt med brott, ”ryggen vettu” Skriven i Hovet hos farsan med yngre syskon som har reko försörjning. Allt jag läst är att han varit knuten till kriminella nätverk söder om söder. Snubben verkar ju få även en del härdade därute att rygga.

Såhär skrev Allchronix69 tidigare:
”Dalen, Bagis och Skarpnäck har blivit av med två så kallade "bröder" som dom "dör för" och "kör för". Paki i Dalen och Soso i Skarpnäck. Chapo klippte dom båda. Ingen har hämnats på flera år eller ens försökt hämnats. Men folk sitter här och tror dom är kapabla ha ha. Chapo har rört sig fritt i Jakan under tiden han inte har suttit och alla har vetat om det. 5 år sen Soso och 3 år sen Paki, och inte ens ett försök har gjorts. Inte en sprängning, inte en skottlossning inte ett skit.”

N.B. Efternamnet är Kwingw4 om du söker.
Citera
2021-12-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De sägs att yasin är ute nu ,man har sett han med flg idag

Än sen då. Hoppas att bögjäveln åker in igen.
Citera
2021-12-24, 00:10
Medlem
Citat:

Eller vad pysslar J0hn Kawingw4 Lidm4n med idag, som utesluter han helt från detta?

Edit, det skulle kunna vara någon av dessa skjutningar som åsyftas kring att personen är misstänkt för inblandning i tidigare mord/skjutningar

My bad, såg nu i efterhand att du redan hade quote från A69 i ditt inlägg. Trötta ögon nu.

God Helg!
Citera
2021-12-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Än sen då. Hoppas att bögjäveln åker in igen.

ObviousMF, på ditt gladaste humör ser jag

God Helg på dig också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in