2021-12-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Jag kan ha missuppfattat någon del eller namn med från artikeln.

Nej det var jag, har inte ordning på mina anteckningar ens.
Citera
2021-12-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det var intressant. Vet du någonting mer om Josef Abed Ali? Har han släppt någon musik nyligen?

Ytterligare en från samma gäng som häktades i ett annat mål den 16 december är 18-årige Liban Ali, men han är misstänkt för narkotikabrott.

Jojo på Spotify/youtube, dålig rappare i jämförelse med andra, då blir han väldigt dålig. Har några få låtar. En med dree low. Senaste låten promotades inte av Einar medans de andra har gjort det tidigare
Citera
2021-12-23, 21:38
Medlem
Jojohundra27 på Instagram.
Citera
2021-12-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walalkey
einar blev inte såld det var hans gamla vänner från dalen och vårby. dumle och adel var inga måltavlor och de goa inte einar. en som sköt kommer från dalen andra vet jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Exakt , S klippte han. Vilken värld dem man växer upp med släcker dig senare. Dem från Dalen vet var han bor och ville ha kontakt med han den dagen tyvärr

Känns som det bränns ordentligt nu. Kände på mig att vi inte skulle kasta ut Jom3 med badvattnet...
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det var intressant. Vet du någonting mer om Josef Abed Ali? Har han släppt någon musik nyligen?

Ytterligare en från samma gäng som häktades i ett annat mål den 16 december är 18-årige Liban Ali, men han är misstänkt för narkotikabrott.

Liban - Dp?

På tal om Dp- en dum fråga säkert, men det finns väl en Dollar där och Euroo har en bror som heter Dollar men är det samma?
Citera
2021-12-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Känns som det bränns ordentligt nu. Kände på mig att vi inte skulle kasta ut Jom3 med badvattnet...

Liban - Dp?

På tal om Dp- en dum fråga säkert, men det finns väl en Dollar där och Euroo har en bror som heter Dollar men är det samma?

Dollar är med i flg. Euroos bror
Citera
2021-12-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2

Liban - Dp?

Du tänker möjligen på Liban Mohammed Ali som är kopplad till Tenstanätverket? Han är 22 år. Den jag avser heter Liban Mohamud Ali och är 18 år, kopplad till Bredängsnätverket.

Den senare Liban Ali var en av dem som dömdes för detta:
(FB) 5 ungdomar dömda för människorov, Bredäng och Sätra, Stockholm, 2019-04-03

Jag vet dessvärre inte vem "Dollar" är som stöttar Dödspatrullen.
Senast redigerad av Stefan S 2021-12-23 kl. 22:16. Anledning: Lade till en länk
Citera
2021-12-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vad är grejen med att folk i tråden ska hävda sig om vem som är från "gatan" och inte?

Denna tråd är till för att diskutera kring brottfallet, inte vilka som faktiskt är från "gatan/orten".

Blir väldigt löjligt i mina ögon.
Alla har rätt till att diskutera kring brottfallet, oavsett ens bakgrund.

Det jag hakar upp mig på är att man kan inte skriva på ren svenska, med en fungerade grammatik utan att bli klassad som en fanboy eller Svensson med skygglappar som inte vet nånting om världen utanför ens dörr. För gör du det så kommer det in nån som handlat på närlivs i byn som tror han är gata och skriker att man inte fattar nånting och att det denne skriver är exakt det som hänt/gäller. Så ibland går det inte att hålla sig lixom.. men tycker som du, man ska kunna tycka eller tro vad man vill utan att nån ska skriva man e bäng.
Det är ett forum för diskussion och där ska de va ok med olika åsikter 🥳
Citera
2021-12-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Begriper inte riktigt den "beef" mellan Mamme90 och Broncovich/TigerKid som rullat ett tag i tråden. Ni tycker ju med några mindre nyansskillnader lika om mycket. Konfliktlinjerna verkar ju mest handla om lite olika syn på varför Einar inte backades av sin egen ort men ni är eniga om att han gjorde vissa misstag i relationer. Oavsett gängens kodex eller inte så finns exakt noll och intet som försvarar vad Haval/Yasin & Vårbypacket med Iilja gjorde mot Nisse, det sagt utan att vara fangirl eller fanboy.

Oavsett Einars oförmåga med kodex; eskaleringen till kidnappning, misshandel och utpressning var morbid. När Dalen hade otalt med Einar skulle de hanterat det på hemmaplan med honom F2F & mano a mano. Stryk eller en kniv i benet hade räckt. Vad som saknades och hjälpt Einar var en lokal ledare typ Sallah Kah. Sallah hade tagit pojkarna i sitt knä och gjort en avdömning, sett till att saker löstes. Hade de käftat hade han tuggat av fingrarna lite på dem som pommes frites. Istället gjorde de här lättantändliga killarna upp själva på det fega sätt som är deras signum.

Einar skulle inte ha klippt Haval efter kidnappningen, ett bisarrt resonemang i klass med Dumlees logik - "folk måste bort ju". Einar hade ett av landets tyngsta kriminella nätverk efter sig. Han hade varit fruktkompott några timmar efteråt.

Hade Einar kunnat tjäna bra på sin talang genom att köra sitt eget race mer nedtonad i rap battling? Är övertygad om det.

Minsta gemensamma nämnare oavsett ort de här killarna tillhör är att de skulle behöva en stor morfar som kramar om dem och aldrig släpper taget. Någon farsa i egentlig mening kan de knappast ha haft.

Just my two cents...

Jag hade en åsikt om att mkt handlade om att Nisse va svenne. (Mkt inte allt)
Det jag blev trött på var att direkt få svar där det mest handlade om min trångsynta hjärna och att jag inte fattade nånting.
Mitt ego fick en smäll och jag agerade därefter med mitt svar till Mamme. Sen efter det gick det inte riktigt för honom att förstå vi tyckte i stort samma. 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-12-23, 22:23
Medlem
Citat:
Just så. The million dollar question. Vem högg Leis??

Är det 100% bekräftat att de va L som blev cuttad?
Citera
2021-12-23, 22:26
Medlem
Är det riktigt att samtliga anhållna för mordförsöket i Skarpnäck släpptes och att ingen sitter häktad? I så fall är Scar, Thrife & Mikko på gatan igen och det verkar långsökt att Scar inte skulle häktas ens på den lägre misstankegraden om han var misstänkt för delaktighet i mordet på Einar… Kollussions- och flyktfaran är ju uppenbar.
Citera
2021-12-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Är det 100% bekräftat att de va L som blev cuttad?

Ingen har iaf bestridit det som jag sett.

Stefan S svarade tidigare idag:

Eftersom denna händelse ofta dyker upp kan det nämnas att rubriceringen tycks ha ändrats från försök till mord till misshandel. Endast en person tycks vara misstänkt i målet, men det är sekretess och borde inte vara Nisse (den misstänkte lever). Det finns heller inget mål rörande stämpling till mord, så det tycks vara helt avskrivet.

Vad media baserat sina mer dramatiska uppgifter på är oklart.
Citera
2021-12-23, 22:31
Medlem
Citat:
Är det riktigt att samtliga anhållna för mordförsöket i Skarpnäck släpptes och att ingen sitter häktad? I så fall är Scar, Thrife & Mikko på gatan igen och det verkar långsökt att Scar inte skulle häktas ens på den lägre misstankegraden om han var misstänkt för delaktighet i mordet på Einar… Kollussions- och flyktfaran är ju uppenbar.

Ja, åklagaren valde att inte begära någon av de nio anhållna häktade.

Det innebär dock inte att någon av dem kan uteslutas för mordet på Einár till följd av det. Nu tror inte jag att det är någon av dem Aftonbladet avser med "torpeden", men skulle gärna titta närmare på fler av de inblandade om bara namnen fanns tillgängliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in