2021-12-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walalkey
Det finns nått intressant då Yonis Mustafa Nasser aka capone (dp) är ju en av de 6 personerna som var punktmarkerade efter mordet och då har vi ju kopplingen till dumle. Han är häktad för vapenbrott. Dock ser jag fortf inte hur dp har samarbetat med vårby pga kopplingar tills shottaz och att de skulle mörda sebbe (dp) i utbyte mot att shottaz goa maykil

Det var intressant! Jag visste inte att Capone var en av de sex som var punktmarkerade.

Angående Dumle och Makaveli står detta i den senaste FUP:en om Dumle och hans kopplingar till Dödspatrullen:
Under de fyra i lednigen finns ett antal personer där Abdulmehdi är en av de som står ledningen nära. Han åker på resor med dem. Han ses på hotell och i bilar med dem. Vid genomgång av beslagtagna telefoner så anträffas filmer som visar Abdulmehdi tillsammans med personer ur ledningen i Dödspatrullen.

I den stora utredningen bedrevs telefonavlyssning riktad mot Abdulmehdi och hans del av narkotikahanteringen. Där fastslogs än mer hans relation till de fyra i toppen i Dödspatrullen.

Abdulmehdi har flera gånger sett med skyddsväst och han har haft samma överhängande hotbild som övriga i nätverket.

Bortsett från ledningen i Dödspatrullen har Abdulmehdi ofta setts med Maikal Hassan som nyligen greps med vapen dömdes för grovt vapenbrott och han umgicks mycket med mördade Karar Almohamed som båda knutna till Dödspatrullen.
Abdulmehdi har också stark koppling till den unga man som dömdes för mordet på Pizzeriani Rinkeby. Kopplingen består dels i omfattande samtalstrafik samt filmer från telefoner där Abdulmehdi och Shacki är filmade tillsammans i bl.a bilar.
Citera
2021-12-23, 18:39
Medlem
Harry_s avatar
är det hans morsa som ärver alla pengarna?
Citera
2021-12-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
är det hans morsa som ärver alla pengarna?

Hoppas att du inte är ute efter cui bono nu... Om han inte upprättat något testamente ärver föräldrarna lika mycket (eftersom han själv inte har några barn) i enlighet med ärvdabalken.
Citera
2021-12-23, 19:02
Medlem
Hur får du in han som en av de 6? Vem ska då bort av dessa?

ZE och hans bror Kristian
Adel
Dumle och nån av hans bröder Ali/Zeen
Och sista är den från HH som blev huggen, förmodligen Adels vän Leis.

(Capone från DP är högst osannolikt bror med Dumle, han har en bror som heter Mohamed och en avliden bror vid namn Nas.
Dumle har två bröder, Ali och Zeen)

Citat:
Det finns nått intressant då Yonis Mustafa Nasser aka capone (dp) är ju en av de 6 personerna som var punktmarkerade efter mordet och då har vi ju kopplingen till dumle. Han är häktad för vapenbrott. Dock ser jag fortf inte hur dp har samarbetat med vårby pga kopplingar tills shottaz och att de skulle mörda sebbe (dp) i utbyte mot att shottaz goa maykil
Citera
2021-12-23, 19:07
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Adel

(Capone från DP är högst osannolikt bror med Dumle, han har en bror som heter Mohamed och en avliden bror vid namn Nas.

I min fokuslista fanns en plats ledig.
6 personer totalt - alla har kopplingar till den kriminella gängmiljön
varav 3 rappare.
  1. Adel
  2. Dumle
  3. Z.e
  4. BO från Nosh and Chow (Leis)
  5. ....
  6. Släkting till en av rapartisterna (Kristian, Ze bror?)
Kan vi lägga in Yonis Mustafa Nasser aka capone (dp) på nr 5?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-23 kl. 19:17.
Citera
2021-12-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito

Adel

Aa missförstånd isåfall från min sida isåfall om det var dumles bror. Men är ganska säker på att det var capone!
Senast redigerad av walalkey 2021-12-23 kl. 19:11.
Citera
2021-12-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nu är det förvisso Aftonbladet som gått ut med uppgiften, men det som gjort mig fundersam kring om det verkligen finns någon koppling till händelsen i Skarpnäck är att gripandet skulle ha "ställt till det lite för polisen". Hur skulle ett gripande där den misstänkte inte ens är häktad kunna ställa till det för polisen redan inom ett dygn?

En förklaring är att Aftonbladet helt enkelt inte kunde låta bli att visa att de vet vem en av de misstänkta mördarna är snarast möjligt och skapa lite drama. De frågar någon poliskälla "Har det ställt till det med att spana på x efter att han anhölls?", "Ja, kanske lite, haha", och där fanns plötsligt ett lämpligt intervjusvar.

En annan förklaring är att personen relativt nyligen häktats i något annat mål och därför förmodligen kommer vara borta en längre tid, vilket naturligt nog skulle försvåra om de hade span på personen.

En utöver de redan berörda som häktats relativt nyligen (den 17 december) är 20-årige Mohammad Rashidi, misstänkt för grovt vapenbrott. I samma mål sitter sedan tidigare (sedan 19 november) 20-årige Omar Ahmed och 18-årige Josef Ali Abed misstänkta för flera grova vapenbrott. De misstänks bland annat ha hanterat det vapen som användes vid mordet i Sätra Centrum i somras, men ingen av dem har delgivits misstanke om det brottet (ingen har det), vilket skulle kunna anses stämma överens med Aftonbladets slutkläm.

Säger inte att jag tror det är någon av de senare som avses, bara att möjligheten finns.

Har du målnumret? Skulle vilja hämta häktesprotokoll
Citera
2021-12-23, 19:11
Medlem
Wow, tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Tack för vänliga ord.
Aftonbladet publicerade sin första artikel om "torpeden" den 3 december:
https://web.archive.org/web/20211203202703/https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QyaqxJ/uppgift-misstankt-torped-intressant-i-einar-utredningen

Sedan skrev de (relativt tidigt) den 20 december att en ung man greps "nyligen" och sitter frihetsberövad, samt att han är misstänkt för minst ett annat våldsbrott som han inte delgivits misstanke om:
https://web.archive.org/web/20211220115459/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KzeW55/uppgifter-hogaktuell-i-einar-utredningen-greps-for-annat-brott

En kvalificerad gissning är att "torpeden" inte var frihetsberövad den 3 december och att "nyss" troligen ligger närmare den 20:e än den 3:e december i tiden.

Vi känner till en del fall där gängkriminella gripits under den perioden.

Tre från dödspatrullen (22-årige Maikal Hassan, 26-årige Mohamed Ibrahim Hussein, samt 24-årige Yonis Mustafa Nasser) häktades den 10 december. Jag har inte sett någon media skriva om det innan jag gjorde det den 16 december, så möjligen var det en händelse många missade inledningsvis:
(FB) Tre personer från Dödspatrullen gripna för vapenbrott, Hjulsta, Stockholm, 2021-12-07

20-årige Mohammad Rashidi häktades den 17 december, misstänkt för grovt vapenbrott. Vapnet han och några andra med kopplingar till Bredängsnätverket misstänks ha hanterat användes vid ett mord i Sätra Centrum i somras. Ingen har delgivits misstanke om mordet ännu:
(FB) Nils Grönberg - Einár - ihjälskjuten, Hammarby Sjöstad 2021-10-21

Vi har även de nio som anhölls, men släpptes, för mordförsöket i Skarpnäck förra helgen, men bara en handfull namn på de misstänkta: Mikko (Mikael Viklund), Scar (Ildar Galiyev) och Jack Thrife. Fler namn från den händelsen hade varit bra att kunna vaska fram:
(FB) Skarpnäck 2021-12-19: Mordförsök, ung man skjuten - nio personer gripna

Den 10 december (också något media tycks ha missat) häktades även 24-årige Abdul Satar Haleem, 23-årige Zidane Merai, 19-årige Äzer Merai och 21-årige Abdikarim Jamal Mohamed misstänkta för bland annat människorov och grov misshandel. De tillhör samtliga det nätverk som låg bakom mordet på Årstabron. Personligen tror jag dock inte att någon av dem har med detta att göra:
(FB) Misstänkt mord på Årstabron i Stockholm (2020-09-17)

Den som häktades för synnerligen grov misshandel för att ha skjutit en person i benet i Hallonbergen förra helgen är 35 år och faller förmodligen inte under kategorin "ung".

Sex personer greps även misstänkta för grova brott den 14 december, men enligt Allchronix69 har dessa troligen inget att göra med mordet på Einár:
(FB) Nils Grönberg - Einár - ihjälskjuten, Hammarby Sjöstad 2021-10-21
Citera
2021-12-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Jag föredrar Zorro och saknar hans inlägg i tråden. Ibland spårar han och blir lite hetsig/trollar men han är inte eftebliven utan kan svara på frågor och argumentera vilket gör att man kan ha utbyte utan att tycka lika om allt. Inte bara one reply fits all - "du är en fanboy". Skriver många intressanta inlägg. Men nu ska vi kanske sluta recensera varandra och återgå till topic.
Det hetaste just nu borde väl vara att identifiera vem som enligt Aftonbladet "nyss" greps i ett annat våldsbrotsmål. Det hade varit oerhört intressant! Vindarna har blåst lite söderut på sistan tiden. Kan vi få det bekräftat?Hur länge räknas som nyss?

Stefan S är en klippa i alla trådar! Ska försöka hålla mig till mer faktaorienterade inlägg nu, promise! (ett tag i a f).

Agree, och Stefan S levererar, the heat is on i tråden så behöver inte allla kverulanter som ofta gnäller på att allt är kass göra sig hörda på ett tag…
Citera
2021-12-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Först och främst var Vårby för 2 år sedan allierade med DP och Rissne. Det dog ut och Shottaz kom in i bilden efter ilki och yasin satt ihop. Men nätverk har kontakt med varandra och ingen är lojal till en allians. Hur som det är inte till Vårby Dumle har goat till. Polisen verkar vara väldigt nära nu så jag ser fram emot när första häktningarna börjar rulla in. Oddsen är väldigt låga på att folk från Husby och DP blir häktade inom kort skulle jag gissa.

Fråga till A69. Är det något speciellt av gripandena nyligen som du anser gör att poliserna är närmare att kunna häkta någon?
Citera
2021-12-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasportsnel
Har du målnumret? Skulle vilja hämta häktesprotokoll

Målnumret är B 19278-21, Södertörns tingsrätt. Dela gärna med dig om du redan vet eller hittar någonting mer av intresse.

Nedan har du häktningsframställan för de tre. Notera att åklagaren drog tillbaka misstanken om medhjälp till grovt vapenbrott för Mohammad Rashidi före häktningsförhandlingen, även om den står med på framställan.

Södertörns tingsrätt
Citera
2021-12-23, 19:21
Medlem
Citat:
Aa missförstånd isåfall från min sida isåfall om det var dumles bror. Men är ganska säker på att det var capone!

Inte säkert det är du som missförstått. Den där artikeln om fokuslistan är rörigt skriven så lätt att blanda ihop med alla bröder och rappare hit och dit. När jag försökte gå igenom noga fick jag en tom plats nr 5 där Capone kanske kunde stoppas in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in