2021-12-23, 08:40
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Aldrig att en mamma som älskar sitt barn skulle tänka så. Helt uteslutet. Tror nog att vi har spräng en rejäl peddoring med båda flickans föräldrar. Hon är helt enkelt livrädd för att själv bli avslöjad.
Mjo håller med om att det är långsökt, men hon har även att göra med en man med makt och kontakter något Pederley aldrig dragit sig för att missbruka. En man som på rutin hotar folk med SÄPO.
En pedofil vars hela karriär består i att ljuga, bedra och förskingra...
Med myndigheternas tysta godkännande, annars skulle soc. kommit och hämtat ungen från barnbordells-gården för längesedan.

Svårt läge tänker jag hon kan ju inte veta om han har möjlighet att få sin pedofila läggning mörkad och sedan ensamvårdnad genom att hon inte låtit ungen träffa han och hans pedofila vänner.
Kan nog känna sig maktlös inför Pederley och de mäktiga krafter som skyddar honom.
Citera
2021-12-23, 08:46
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kyrkan svarar:

https://www.svenskakyrkan.se/molndal/stefan-risenfors-svarar
Jag hoppas att det kommer folk som ställer Peddot mot väggen. Åhörare som ifrågasätter om han tycker att pedofili ingår i svenska värderingar. Eller som undrar hur det kommer sig att det finns så många dämda pedofiler bland Freddans älskare och "vänner".
Citera
2021-12-23, 08:57
Avslutad
Citat:
Kyrkan svarar:

Vad har SD att göra med att Peddogay ska komma och tala om svenska värderingar? Menar kyrkan att de är "öppna" för att låta alla komma till tals?
Hur länge ska SD behöva symbolicera rasfientlighet och förtryck? Centerns historia är sannerligen inte trevlig.
https://www.expressen.se/nyheter/incest-tidelag-och-knark-bland-forslagen/
Vad de sysslar med i dagsläget är inte heller helt ok.
Citera
2021-12-23, 09:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad har SD att göra med att Peddogay ska komma och tala om svenska värderingar? Menar kyrkan att de är "öppna" för att låta alla komma till tals?
Hur länge ska SD behöva symbolicera rasfientlighet och förtryck? Centerns historia är sannerligen inte trevlig.
https://www.expressen.se/nyheter/incest-tidelag-och-knark-bland-forslagen/
Vad de sysslar med i dagsläget är inte heller helt ok.
Ja, och han nämnde även någon fifflande M-politiker, men kunde inte citera mer på grund av vår regel 1.02.
Citera
2021-12-23, 09:03
Avslutad
Citat:
Ja, och han nämnde även någon fifflande M-politiker, men kunde inte citera mer på grund av vår regel 1.02.
Jag förstår, det är uppseendeväckande att jämnföra ett besök av en talare, med ett helt parti, dessutom flera partier.. är Peddogay där som förespråkare för centerpartiet?
Citera
2021-12-23, 09:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag förstår, det är uppseendeväckande att jämnföra ett besök av en talare, med ett helt parti, dessutom flera partier.. är Peddogay där som förespråkare för centerpartiet?
Tror inte det, inte rent formellt i alla fall, men vad vore han utan sitt Centern? Utan sin politiska gärning är han ju ingenting, kan ingenting och, vad jag vet, vet ingenting...
Citera
2021-12-23, 11:14
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Kyrkan svarar:

Bedrövligt att kyrkoherden Risenfors har fått allt till att handla om högerextremism.
Han likställer protesterna mot Federlays javänliga pedofilvärderingar till att några har klagat på SD,
en moderat. Och en parkerad husvagn utanför kyrkan avsedd för romer…
”Kasta den första stenen och att alla är syndare…”
Nej alla tycker inte att det är normalt att ha ett nära förhållande med grovt dömda pedofiler.
Här handlar det om bland de värsta dömda pedofilerna som finns i Sverige.

Jag hoppas att INGEN kommer för att lyssna på Federlay. Tror det är mer effektivt.
Man behöver inte vara högerextremistisk för att tycka att det är det mest avskyvärda
en människa kan göra mot ett barn…
Det är de utsatta barnen det är frågan om här.
Att ge de utsatta barnen en röst…
Senast redigerad av Lillamig72 2021-12-23 kl. 11:23.
Citera
2021-12-23, 13:13
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Bedrövligt att kyrkoherden Risenfors har fått allt till att handla om högerextremism.
Han likställer protesterna mot Federlays javänliga pedofilvärderingar till att några har klagat på SD,
en moderat. Och en parkerad husvagn utanför kyrkan avsedd för romer…
”Kasta den första stenen och att alla är syndare…”
Nej alla tycker inte att det är normalt att ha ett nära förhållande med grovt dömda pedofiler.
Här handlar det om bland de värsta dömda pedofilerna som finns i Sverige.

Jag hoppas att INGEN kommer för att lyssna på Federlay. Tror det är mer effektivt.
Man behöver inte vara högerextremistisk för att tycka att det är det mest avskyvärda
en människa kan göra mot ett barn…
Det är de utsatta barnen det är frågan om här.
Att ge de utsatta barnen en röst…

Korrekt! Själv står jag politiskt nära C i många frågor, ser mig som allmänborgerlig, men tycker det är självklart att ifrågasätta Federleys omdöme och person. Om jag står på samma sida som högerextremister i den hållningen, så än sen? De flesta svenskar delar nog den.

Han är en offentlig person och har levt på att sticka ut och vara frispråkig. Då får han ta en granskning när sådana här skumma kopplingar nu dyker upp titt som tätt. Det är inte läge att skylla på Ursula nu.
Senast redigerad av AversisrevA 2021-12-23 kl. 13:15.
Citera
2021-12-23, 13:19
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Kyrkan svarar:

Flera har reagerat på att Fredrick Federley är inbjuden till Stensjökyrkan under föreläsningsserien ”Svenska värderingar”. Stefan Risenfors, församlingsherde, svarar:

Det viktiga för mig är att Federley inte på något sätt är misstänkt för pedofili och inte heller på något sätt försvarat det. Svenska kyrkans inställning till övergrepp mot barn tror jag ingen behöver betvivla. Vi är överens om att det är något av det mest avskyvärda man kan göra.

Det är jag som är helt ansvarig för beslutet liksom för beslutet att inbjuda en representant för SD, som många kan tänkas ha synpunkter på.

Den var ju rasande dråplig. SD buntas ihop med pedofiler..

Som kristen är jag nöjd att med att jag inte längre är med i Svenska Kyrkan, en vänsteraktivistisk eller kanske rent av haveristisk organisation.
Citera
2021-12-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Man undrar hur mamman till Federleys dotter är funtad. När hon märker att FF är en så pass sjuk man att han låter sin dotter sova under samma tak som flertalet dömda grova pedofiler i flera omgångar, tycker hon inte att det är helt galet fel?

Jag hade blivit helt tokig om min exfru släpat in en pedofil i mina (hypotetiska) barns liv, för att inte tala om hon låtit pedofiler BO hos henne flertalet gånger. Då hade jag garanterat ansökt om ensam vårdnad oavsett om jag på något sätt kunnat vara ”säker” på att barnen inte drabbats.

Enligt källor en rätt oskön person den där mamman. Slags konsult och bosatt med skum sambo i Botkyrka. Har enligt pålitliga källor försvarat Federleys beteende flera gånger på sin Facebook-sida under skandalerna.
Citera
2021-12-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
För att vara i en Svensk större stad får det anses vara gott om barn och ungdomar i Stensjöns församling, Pederley har kanske medhjälpare på insidan Svenska Kyrkan?

Vet någon vem Pederleys dotters andra far är, vad i helvete tänker han nu? Vad tänker biologiska mamman?

Har förstått det på olika källor som att Federley har ytterst begränsad kontakt med sin dotter numera. Inte helt oväntat kanske.
Citera
2021-12-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
För att vara i en Svensk större stad får det anses vara gott om barn och ungdomar i Stensjöns församling, Pederley har kanske medhjälpare på insidan Svenska Kyrkan?

Vet någon vem Pederleys dotters andra far är, vad i helvete tänker han nu? Vad tänker biologiska mamman?

Har förstått det på olika källor som att Federley har ytterst begränsad kontakt med sin 10-åriga dotter numera. Inte helt oväntat kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in