2021-12-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Absolut, absolut 🤣 men invandrare är 100 nationaliteter som ska beskrivas med ett ord 😔
Fast vet man inte deras ursprungsland använder man annat ord. Tex ett som passar de som invaderat hit... Sägs om invandrare?
Ska vi byta namn på optiker? Läkare? Matematiker? Fysiker? Psykolog? Astronaut? Programmerare?
Person som jobbar med linser. Person som läker. Person som jobbar med matematik. Person som jobbar med fysik. Ja, ni fattar.
Hela diskussionen är dum i huvudet. De är invandrare punkt slut. Lika mycket som vi blir invandrare ifall vi invandrar till deras land. Inget konstigt alls.
Denna svartskalle (nu säger jag så bara för att trotsa honom) har alltid varit lika korkad som andra socionomer.. De är INGET om de inte kan visa hur bajsnödiga de är genom att säga att allt är problematiskt eller fel. Tills slut har vi inget vokabulär alls i deras utopi.
Citera
2021-12-23, 14:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Kalla dem för dess rätta namn:
Sossarnas valboskap.
Träffsäkert. Sossarnas valboskap (av primatbrun börd).
Citera
2021-12-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Men om personen är född i Sverige, kanske 3 - 4 generation, kan man då försatt betraktas som 'invandrare'? Som i ett tidigare inlägg kring de vita sydafrikanerna, kan de påstås vara invandrare de med, om de är flera generationer tillbaka har bott i Sydafrika, och levt efter europeiska normer? Inget lätt fråga.
Instämmer med dig här. Här ska man säga utländsk- eller invandrar-bakgrund. Eller ej etnisk svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Det är väl till stor del de vita själv, det talar invandringspolitiken i Europa klart för.
Sant. Efter 2a världskriget fortsatte kriget fast på annan skala i Europa. Och utrotningen av oss fortsätter. I tron om att man är god. Det är alltså en efterkrigs-liberalideologi som säger att hela världen är en plats och utopiskt samhälle är att hela världen ska knytas ihop. Vilket kan låta fint men funkar inte att ta in hela världen till Europa men deras ska bevaras. Då faller tesen på sig själv. Det blir mindre mångfald på vår planet som följd, ironiskt nog. Sedan dess har nazistspöket hängt kvar över Europa och folk har inte vågat tala eller rösta öppet för vad man tycker sedan decennier tillbaka. Det har inte vågat, eller tillåtits.

Därför är det viktigt att ni inte är fega och bara pratar anonymt på Flashback. Ge er ut och ta en debatt med folk. Normalisera det hela. Annars är ni bara fega och tjänar syftet till massinvandring och utrota den vita rasen och våra samhällen. Gnälla anonymt kostar inget. Men det gör ingen skillnad heller.
Citera
2021-12-23, 14:07
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Helt sjukt! Att kalla någon invandrare är ju sanning och inte rasism om personen är född i ett annat land, gäller tyskar och andra Européer med. Tv4 är ju som svenska CNN, vänster skit.
Jag röstar på vänsterkanten.

Antirasismen är inte politiskt färgad utan är en enskild ideologi. Den här statsvetaren uttalar sig inte i egenskap av sitt yrke utan i egenskap av ideologisk färgning. Och antirasimens färg är inte röd, blå, grön eller gul. Den är uppenbarligen något ögat inte kan uppfatta.

Dvs den saknar tillräckligt med substans för att kunna appliceras mot verkligheten. Det må vara kränkande historiskt med n-ordet, även när det använts utan innebörd för användaren, detsamma med z-ordet som ännu inte helt är borta. Jag själv använder det av gammal vana men förstår konceptet. Att människor blir kränkta av allt och ingenting som innebär att de inte varit svenskar i många generationer, är deras problem. Det är inte en kränkning att människor inte är etniskt svenska. Inte ens jag är det 100% även om jag själv räknar mig som det. Jag ger med andra ord, inte människor rätt att bestämma över vem jag är. Jag ger däremot inte heller bort rätt över mig att definiera vad rasism i Sverige har för historia och den har definitivt inte grund i vit mot svart utan vit mot vit i absolut högsta grad.

Vill man inte kallas invandrare får man göra vad min släkting gjorde, ta bort namn som inte är svenska. Man kan inte hävda mångkultur och även assimilation i ett. Det borde som minst en statsvetare förstå. Att propagerandet är ett samtidigt ställningstagande mot mångkultur. Däremot röstar jag för dumheter som "rasifierade" eftersom den spottar på vår historia och är uppkommen ur ren ignorans och självhävdelse.

Varningsflaggan bör även gälla allt annat såsom att folk kallar sig för muslimer, kurder, araber, afrikaner, till mer specifikt såsom iranier, irakier, libaneser, somalier, osv.

För du kan inte åka till ett annat land och hävda identitet och samtidigt krävs att i alla lägen identifieras som svensk i andras munnar. Först får du plocka bort allt ur egen mun, eget namn osv. Och tyvärr, vi har lagar som skyddar olikheter och även svenskt lagskyddade minioriteter dit inte allt och alla hör och räknas. Vi har med andra ord, i lagen inskrivet att det förekommer andra grupper än svenska i det svenska samhället. Pinsamt med en statsvetare som inte känner till det svenska samhället.

"Statsvetaren" motsätter sig svensk lag och hävdar sin rätt över den. Dvs att dess enskilda personliga åsikter står över lagen. Detta är direkt felaktigt. En personlig upplevelse möjligt, men inte något som är bärande.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/proposition/regeringens-proposition-om-riktlinjer-for_FY0326

https://www.minoritet.se/5054

Man kan se det som att han hävdar att Olof Palme underförstått var rasist och arbetade för rasistiska strukturer. Det är direkt medveten förvrängning för personlig saks skull, att hitta på innebörder som saknas i ord.
Senast redigerad av AdMortem 2021-12-23 kl. 14:29.
Citera
2021-12-23, 14:12
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nigger har väldigt egentligen aldrig använts i Sverige. Utom då i sången om herr krokodil och fru krokodil och niggerdoktor pillerman.

Användes i Pyttans A-B och C-D lära:
https://www.luffarn.com/wp-content/uploads/2020/03/n-niggern.jpg
Det var väl den boken som gjorde att Heidenstam fick nobelpriset?
Citera
2021-12-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idiotin når nya gränser i Sverige. Man trodde inte det var möjligt.

Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?

Källa: https://bulletin.nu/statsvetare-inte-ok-att-saga-invandrare & https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/statsvetaren-så-kan-du-tänka-kring-språkbruk-och-hudfärg/13736600?playlist=5VlTI85y4ZaDx1ZwIcIj04&fbclid=Iw AR0S2uPQLvpw5bY5GC0LtmArQjmNIih6XubfPqaktmYUuk8qRK HrAwftpeE

En gång blatte, alltid blatte! Thats it !!
Citera
2021-12-23, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Modd-dumskalle
Instämmer med dig här. Här ska man säga utländsk- eller invandrar-bakgrund. Eller ej etnisk svensk.

Sant. Efter 2a världskriget fortsatte kriget fast på annan skala i Europa. Och utrotningen av oss fortsätter. I tron om att man är god. Det är alltså en efterkrigs-liberalideologi som säger att hela världen är en plats och utopiskt samhälle är att hela världen ska knytas ihop. Vilket kan låta fint men funkar inte att ta in hela världen till Europa men deras ska bevaras. Då faller tesen på sig själv. Det blir mindre mångfald på vår planet som följd, ironiskt nog. Sedan dess har nazistspöket hängt kvar över Europa och folk har inte vågat tala eller rösta öppet för vad man tycker sedan decennier tillbaka. Det har inte vågat, eller tillåtits.

Därför är det viktigt att ni inte är fega och bara pratar anonymt på Flashback. Ge er ut och ta en debatt med folk. Normalisera det hela. Annars är ni bara fega och tjänar syftet till massinvandring och utrota den vita rasen och våra samhällen. Gnälla anonymt kostar inget. Men det gör ingen skillnad heller.

Är dansk invandrare själv, och har ingen problem med den epitet, för det är vad jag är.

Alltså nordisk eller skandinavisk till ursprung. Samma som en araber har ursprung till något arabisk land. Ser inte problemet. Men självklart kan en araber aldrig bli svensk, men anamma svensk språk och kultur.
Jag tar gärna debatten om det uppstår i verkligheten, jag har inget och förlora på det, det kan dock vara svårt för de som inordnar sig under det gällande narativ.
Citera
2021-12-23, 14:36
Medlem
Hatar verkligen orden han rekommenderar, syns direkt att de kommer ändras så snabbt att det tryckta ordet kommer omöjliggöras.

Bortsett från det så är det faktiskt rätt rimligt att visa ord med negativ klang behöver undvikas.
Jag är tillräckligt gammal för att stöt på folk som använde neger helt utan att reflektera över att det uppfattades negativt.

Min fråga är hur folk i detta forumet klarar av att navigera framgångsrikt i dagens samhälle?
Är man likt mig hyggligt framgångsrik i arbetslivet och privat då måste man förstå hur saker uppfattas.
Då funkar inte attityden i många av den här trådens inlägg.
Förmodar att många är troll, längst ned i samhällspyramiden eller incels som bor i föräldrarnas källare.
Citera
2021-12-23, 15:02
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
https://www.bildtagg.se/bild/d3cc2gow684zce45y2spk18
https://www.bildtagg.se/bild/bbfwt7jvyh9cvzg1kp1qmr9b
https://www.bildtagg.se/bild/ieh8v6b459rhyv93b1ly3df

Fick tre bilder av en kollega om detta. Vithetsnorm?

Varför just Svensk Etiopier är ett "grönt" ord på hans löjliga presentation??
Identifierar denna "statsvetare" sig med detta?

Gud så trött jag blir på att utombölingar ska diktera vilka ord man får använda.
Kan dom inte bara sluta kräva, kräva och kräva och istället försöka visa lite tacksamhet för att de får leva i ett fritt land som Sverige. Passar det inte så sök tillbaka till rötterna. Svårare än så är det inte.
Citera
2021-12-23, 15:02
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idiotin når nya gränser i Sverige. Man trodde inte det var möjligt.

Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?

Källa: https://bulletin.nu/statsvetare-inte-ok-att-saga-invandrare & https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/statsvetaren-så-kan-du-tänka-kring-språkbruk-och-hudfärg/13736600?playlist=5VlTI85y4ZaDx1ZwIcIj04&fbclid=Iw AR0S2uPQLvpw5bY5GC0LtmArQjmNIih6XubfPqaktmYUuk8qRK HrAwftpeE
Det är väl bara vad idioten I programmet tycker?

Det är väl inte stadfäst att det är olagligt att kalla någon för t ex invandrare?
Citera
2021-12-23, 15:12
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Varför just Svensk Etiopier är ett "grönt" ord på hans löjliga presentation??
Identifierar denna "statsvetare" sig med detta?

Gud så trött jag blir på att utombölingar ska diktera vilka ord man får använda.
Kan dom inte bara sluta kräva, kräva och kräva och istället försöka visa lite tacksamhet för att de får leva i ett fritt land som Sverige. Passar det inte så sök tillbaka till rötterna. Svårare än så är det inte.
Uppenbarligen har den aktuella statsvetaren av primatbrun börd gått en kulturmarxistisk kurs på något av våra judaiserade universitet och där uppmuntrats till att "dekonstruera" vår nationella och rasliga identitet och samhörighet.

Kulturmarxism
"I kulturmarxismens idé ligger en strävan att definiera eller omdefiniera ord och begrepp så de tjänar ett politiskt syfte. Genom att ha inflytande över det vardagliga språket sprids så en föreställning om olika ord och begrepps innebörd i samhället.

Genom att konstruera ett nyspråk tar kulturmarxismen kontrollen över ett samhälles språkbruk och döljer på ett suggestivt sätt den verkliga och bakomliggande definitionen av ett ord och sprider därmed en önskad men missvisande bild av verkligheten.

Makten över språket är en central del av kulturmarxismens medel för kontroll över medborgarnas vardag och nyspråket används flitigt inom de mediala kanalerna för att befästa inflytandet, inte bara över den enskilde utan även över representanter i de folkvalda församlingarna."

https://sv.metapedia.org/wiki/Kulturmarxism
Senast redigerad av PK-befriad 2021-12-23 kl. 15:21.
Citera
2021-12-23, 16:07
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikurdea
”icke-vit” låter på något sätt fel men övriga är det inget konstigt med och jag finner ingen rasism i de orden.
Känns lite som att nu kommer man prova att anmäla till DO för att prova om man kan få ersättning för att man blivit kallad för något av orden i trådstarten och blivit kränkt.

För mig som stärkt högerorienterad (jag tycker SD är ett svakt mellanmjölksparti), så låter "minoritet" på något sätt fel för mig. Det är allt för snyggt och icke-beskrivandre ord, det är som ett "icke-ord" på nått sett. "Icke-vit" är en god ersättning för det fula (äckligt smickrande), politiskt korrekta, intetsägande "minoritet."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in