Citat:
Ursprungligen postat av
Djungle
Helt sjukt! Att kalla någon invandrare är ju sanning och inte rasism om personen är född i ett annat land, gäller tyskar och andra Européer med. Tv4 är ju som svenska CNN, vänster skit.
Jag röstar på vänsterkanten.
Antirasismen är inte politiskt färgad utan är en enskild ideologi. Den här statsvetaren uttalar sig inte i egenskap av sitt yrke utan i egenskap av ideologisk färgning. Och antirasimens färg är inte röd, blå, grön eller gul. Den är uppenbarligen något ögat inte kan uppfatta.
Dvs den saknar tillräckligt med substans för att kunna appliceras mot verkligheten. Det må vara kränkande historiskt med n-ordet, även när det använts utan innebörd för användaren, detsamma med z-ordet som ännu inte helt är borta. Jag själv använder det av gammal vana men förstår konceptet. Att människor blir kränkta av allt och ingenting som innebär att de inte varit svenskar i många generationer, är deras problem. Det är inte en kränkning att människor inte är etniskt svenska. Inte ens jag är det 100% även om jag själv räknar mig som det. Jag ger med andra ord, inte människor rätt att bestämma över vem jag är. Jag ger däremot inte heller bort rätt över mig att definiera vad rasism i Sverige har för historia och den har definitivt inte grund i vit mot svart utan vit mot vit i absolut högsta grad.
Vill man inte kallas invandrare får man göra vad min släkting gjorde, ta bort namn som inte är svenska. Man kan inte hävda mångkultur och även assimilation i ett. Det borde som minst en statsvetare förstå. Att propagerandet är ett samtidigt ställningstagande mot mångkultur. Däremot röstar jag för dumheter som "rasifierade" eftersom den spottar på vår historia och är uppkommen ur ren ignorans och självhävdelse.
Varningsflaggan bör även gälla allt annat såsom att folk kallar sig för muslimer, kurder, araber, afrikaner, till mer specifikt såsom iranier, irakier, libaneser, somalier, osv.
För du kan inte åka till ett annat land och hävda identitet och samtidigt krävs att i alla lägen identifieras som svensk i andras munnar. Först får du plocka bort allt ur egen mun, eget namn osv. Och tyvärr, vi har lagar som skyddar olikheter och även svenskt lagskyddade minioriteter dit inte allt och alla hör och räknas. Vi har med andra ord, i lagen inskrivet att det förekommer andra grupper än svenska i det svenska samhället. Pinsamt med en statsvetare som inte känner till det svenska samhället.
"Statsvetaren" motsätter sig svensk lag och hävdar sin rätt över den. Dvs att dess enskilda personliga åsikter står över lagen. Detta är direkt felaktigt. En personlig upplevelse möjligt, men inte något som är bärande.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/proposition/regeringens-proposition-om-riktlinjer-for_FY0326
https://www.minoritet.se/5054
Man kan se det som att han hävdar att Olof Palme underförstått var rasist och arbetade för rasistiska strukturer. Det är direkt medveten förvrängning för personlig saks skull, att hitta på innebörder som saknas i ord.