2021-12-23, 11:48
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Kanske det..
Men förstår du inte själv på vilken låg nivå dina inlägg och tråden är?
Har du nånsin funderat på konsekvensen av att ständigt skjuta fram dessa ideer?
En sak kan jag säga dej direkt.
Syftet med att ta bort/förbjuda ord som "vissa" anser som "rasistiska" kommer aldrig fungera.
Konsekvensen kommer bli den helt motsatta.
Givetvis, detta är ju Flashback.
Citera
2021-12-23, 12:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Det är svenskarna som har smutsat ner ordet invandrare. Det är som att säga neger till svarta.

Funkar det att säga ”lakritstroll” istället?
Citera
2021-12-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Vad ska man kalla dem då?

Babbeluringar, kamelfösare, mattflygare, förortsmonster, kebabsvetsare, städjon, getdoktorer...

Nåt måste man ju kalla dem, annars kanske de får för sig att de är folk.

De som kommer hit från utlandet, bor på hotell och turistar och spenderar sina pengar kallar jag för utlänningar och de är varmt välkomna.

De som kommer hit oinbjudna och lever på svenskarna bekostnad kallar jag vad fan jag vill bl a de namn du nämner i dit inlägg plus några till typ bankomatflyttning (ej flykting dock).

Och den sk statsvetare kan dra åt helvete och stoppa de vackra orden i r^ven
Citera
2021-12-23, 12:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
De som kommer hit från utlandet, bor på hotell och turistar och spenderar sina pengar kallar jag för utlänningar och de är varmt välkomna.

De som kommer hit oinbjudna och lever på svenskarna bekostnad kallar jag vad fan jag vill bl a de namn du nämner i dit inlägg plus några till typ bankomatflyttning (ej flykting dock).

Och den sk statsvetare kan dra åt helvete och stoppa de vackra orden i r^ven

Flykting kan inkludera ekonomiska flyktingar så helt fel är det inte.
Citera
2021-12-23, 13:05
Medlem
Lalalikeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det är ju just detta som leder till all kriminalitet.
Så låt experterna sköta sitt jobb så gör du vad du är bra på.
Vi har statistik och många exempel att titta på.
Behövs mindre segregation och ökad integration i vårt samhälle, att du ska bedriva privata undersökningar om vilka hudfärger och religioner folk har och försöker se ett samband med annan statistik hjälper inte.

Det är väl självklart att det ”Behövs mindre segregation och ökad integration”.
Problemet är att integration behöver resurser och adekvat kravställning. Sverige avsätter inte tillräckligt med resurser och ställer för lite krav.
Citera
2021-12-23, 13:07
Medlem
Kalla dem för dess rätta namn:
Sossarnas valboskap.
Citera
2021-12-23, 13:22
Medlem
Helt sjukt! Att kalla någon invandrare är ju sanning och inte rasism om personen är född i ett annat land, gäller tyskar och andra Européer med. Tv4 är ju som svenska CNN, vänster skit.
Citera
2021-12-23, 13:45
Medlem
Just nu tar man in massor med rasifierade i maktmiljö. Och bara för att de är rasifierade får de tillgång till kunskaperna som sitter i arbetsplatsens väggar.
Naturligtvis jagar man livet ur vita svenskar som vill jobba inom maktsfärer. Judar, HBTQ och feminister hittar på att vita män är fiender så att alla får förstöra hans liv! Samma har hänt inom polisen, nu inom socialdemokraternas eu-grupp, msb, alla mediaredaktioner, annonsbyråer osv.
Citera
2021-12-23, 13:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?
Vart finner du rasismen i dessa ord?
När ordet "färgad" började användas i USA på 1950-talet så ansågs det vara det finaste man kunde säga för att beskriva en mörkhyad.
Jag tycker ordet "mörkhyad" låter klart bättre än "färgad". Det låter som att man förklarar saker som de faktiskt är utan krusiduller. Kort och gott.

Vad sjutton är det för fel på "mörkhyad". Det är en ny variant på temat gamla svenska "ljushylld"/"ljushyllt".

Invandrare är ett bra ord, men visst kan vi byta till migrant om folk vill. Det första låter som någon som har kommit in från ett annat land för att stanna här.
Medan det andra låter som något som ständigt förflyttar sig, land till land. För att aldrig hitta hem.

Istället för att beskriva någon som med utländsk bakgrund kan man bara säga mångfald, mångfaldsbakgrund. Snart är pk-isternas eget ord mångfald också förbjudet.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-12-23 kl. 13:50.
Citera
2021-12-23, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Helt sjukt! Att kalla någon invandrare är ju sanning och inte rasism om personen är född i ett annat land, gäller tyskar och andra Européer med. Tv4 är ju som svenska CNN, vänster skit.

Men om personen är född i Sverige, kanske 3 - 4 generation, kan man då försatt betraktas som 'invandrare'? Som i ett tidigare inlägg kring de vita sydafrikanerna, kan de påstås vara invandrare de med, om de är flera generationer tillbaka har bott i Sydafrika, och levt efter europeiska normer? Inget lätt fråga.
Citera
2021-12-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Absolut, absolut 🤣 men invandrare är 100 nationaliteter som ska beskrivas med ett ord 😔
Citera
2021-12-23, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Fanns inga svarta dit vita flyttade, bara träsk. Svarta flyttade in när de såg välståndet som vita byggt upp. Som tack, dödar svarta vita i massmord. Vita som sökt sig tillbaka till sina gamla hemländer har fått nej. T o m när de sökt flyktingstatus har de fått nej. Ett ja byttes på kort tid till ett nej.

Så frågan är, vem vill få bort vita från jordens yta?

Det är väl till stor del de vita själv, det talar invandringspolitiken i Europa klart för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in