Citat:
Ursprungligen postat av
Mysadname
Vänder mig till expertisen, hoppas någon kan hjälpa mig.
Har en del konstiga symtom, började natten till igår, vid 2-tiden började magen härja och mola, var på muggen och det var ytterst lite och löst jag lyckades få ut, kunde iaf. inte sova nåt mer den natten.
Ont i magen fortsatte under hela dagen igår, fick springa på muggen ett flertal gånger, när jag väl kom hem från jobbet så la jag mig i soffan och tänkte jag skulle kunna sova en stund, frös som en hund och släppte en smygare, dessvärre var det även material, mindre trevligt.
La mig i ett skållhett bad ifall det var att jag blivit kall om magen igen som brukar ställa till det, middagen som skulle kunna vara boven tror jag inte på då den bestod av gröt och knäckebröd.
Efter en timme i det väldigt varma vattnet så frös jag fortfarande, började nu även få huvudvärk och gissningsvis hade jag feber.
La mig under täcke och värmefilt och skakade hela natten, ingen sömn, var upp på muggen 5-6 ggr och hoppades det skulle komma ut nåt mer men icke.
När jag till slut gav upp vid 5-tiden imorse hade jag nog feber, huvudvärk och yrsel utöver fortsatt ont i magen, smygarna ger fortfarande material.
Första jag tänker på när jag inte har halsont eller hosta är ju vinterkräksjuka, men inga känningar av att det skulle vilja komma upp någonting.
Och om det är Delta eller Omikron så borde väl känningar i bröstet vara bland det första man märker ?
Någon som har en ide, ska jag testa mig för covid, ska jag vänta och se om fler symtom dyker upp först, eller kan jag utesluta coviden ?
Om det nu inte är bara nervösa besvär🙂 så kan inte Covid-19 uteslutas. Jag hade Covid-19 våren 2020, konstaterat med antikroppstest tre månader senare.. Jag hade vare sig problem med hosta eller feber. Däremot så var jag, väldigt, väldigt trött och var dålig i magen, samt hade, gvetvis, lukt och smak bortfall. Jag gick ner 5 kg på två veckor. Det var, förstås, Wuhan-varianten jag hade. Men trötthet lär också vara symptom på Omikron varianten.
Jag tycker att du skall testa dig.