2021-12-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejongadden

Det är därför jag startade tråden om just Sanningen. För den som lär sig och känner Sanningens förmåga väl och vet hur den fungera, då kan den läran skapa ett perspektiv hos individen som gör det lättare att förstå hur saker och ting fungera. Är det konflikt om en Sanningen ligger problemet troligtvis hur man kommer fram till Sanningen.
OJ, vad du är förvirrad och platsar bra på flashback numera att "prata och bråka om ingenting".

Sanningen kan inte delas upp i Sanningen och betraktaren då Sanningen är det som bara är sant utan motstycke och inget annat.

Därför var Jesus tyst vid frågan medan idioter på fb håller på och mal än idag, hm.

Gud, Jesus, Buddha var Sanningen samt många andra och när de sedan öppnar mun är de kanske i bästa fall vise män i det relativa och ibland rosenrasande.

Du förväxlar Sanningen med fakta som att "det finns årstider", järn är tyngre än vatten osv. Andra dillar om Verkligheten vilken bara är din egen utifrån just dina sinnesintryck.

Använd inte språket som en manipulerande politiker som vill ha rätt utan skall vi prata om Sanningen så bara håll käften, tack och kläd granen!

Som att värdera en fotbollsmatch med handbolls och fotbollsregler och avgöra om domaren var rättvis eller inte. HOPPLÖST!
Citera
2021-12-23, 10:15
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Ge mig något ur Bibeln, så ska jag visa dig motsägelsen.
Allt motsäger sig i Bibeln. Det finns inte en enda vers som inte har en annan vers som motsäger den.

Om du nu har tid att titta på Bibelverser så kan du ju börja med att leta upp de som handlar om:
Citat:
eliten är välsignad av Gud och har givit dem "makt och allt."
Citera
2021-12-23, 10:27
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragkejda
Om du nu har tid att titta på Bibelverser så kan du ju börja med att leta upp de som handlar om:
Ge till ceasar det som tillhör ceasar.
Ingen har fått något som inte är givet av Gud.
Följ era världsliga ledare.
Citera
2021-12-23, 10:48
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Ge till ceasar det som tillhör ceasar.

Bok, kapitel och versnummer?
Citera
2021-12-23, 10:55
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Bok, kapitel och versnummer?
Du vet ju att det står så.
Alla känner till det.
Men du ska väl hävda att det inte är rätt tolkat.
Bibeln säger både äska fiender och hata och döda dom. Du väljer själv när det ena passar bättre än det andra.
Citera
2021-12-23, 11:49
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Du vet ju att det står så. Alla känner till det.

Då kan du väl posta bok, kapitel och versnummer?
Citera
2021-12-23, 17:37
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
OJ, vad du är förvirrad och platsar bra på flashback numera att "prata och bråka om ingenting".

Sanningen kan inte delas upp i Sanningen och betraktaren då Sanningen är det som bara är sant utan motstycke och inget annat.

Därför var Jesus tyst vid frågan medan idioter på fb håller på och mal än idag, hm.

Gud, Jesus, Buddha var Sanningen samt många andra och när de sedan öppnar mun är de kanske i bästa fall vise män i det relativa och ibland rosenrasande.

Du förväxlar Sanningen med fakta som att "det finns årstider", järn är tyngre än vatten osv. Andra dillar om Verkligheten vilken bara är din egen utifrån just dina sinnesintryck.

Använd inte språket som en manipulerande politiker som vill ha rätt utan skall vi prata om Sanningen så bara håll käften, tack och kläd granen!

Som att värdera en fotbollsmatch med handbolls och fotbollsregler och avgöra om domaren var rättvis eller inte. HOPPLÖST!

Vad du missförstå och manipulerad det jag skriver, du försöker verkligen tysta ner mig och få andra att sätta samma label. Frågan är vem som bete sig som en politiker. Sanningen är att järn är tyngre än vatten. Om du på stå att "det finns årstider "är en fakta säger mycket om dig.

Att du bli så triggad och svara mig på ett sätt där du inte driver frågan utan de du fick fram är att du tycker om det jag skriver och försöker tyst ner mig, precis som om du vore en sann politiker.
Citera
2021-12-23, 17:46
Medlem
Citat:
Då kan du väl posta bok, kapitel och versnummer?

aslätt att hitta https://letmegooglethat.com/?q=ge+till+kejsaren+det+som+%C3%A4r+kejsarens
Citera
2021-12-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
aslätt att hitta https://letmegooglethat.com/?q=ge+till+kejsaren+det+som+%C3%A4r+kejsarens

Hittar du dom två andra också?

Citat:
Citera
2021-12-23, 19:10
Medlem
returxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Ja det var nog det (droppen) som fick bägaren att rinna över. Jesus i en knipa som han inte kunde komma undan. Vems sida stod han på? Pengarna snackade då som nu. Jesus stod med brallorna nere å första spiken var satt i kistan hans om det inte varit för att hans anförvanter plockade ner honom i tid.
Citera
2021-12-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av returx
Ja det var nog det (droppen) som fick bägaren att rinna över. Jesus i en knipa som han inte kunde komma undan. Vems sida stod han på? Pengarna snackade då som nu. Jesus stod med brallorna nere å första spiken var satt i kistan hans om det inte varit för att hans anförvanter plockade ner honom i tid.

Va?

Förklara.
Citera
2021-12-23, 19:29
Medlem
returxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av returx

Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Va?

Förklara.
Ja när jag klickade på länken i citatet fick jag upp en textremsa som sa: ge till kejsaren det som är kejsarens

Ja å sen var det en romare som tog ner honom från korset
Senast redigerad av returx 2021-12-23 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in