2021-12-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutainte
Den som har lite intelligens kan väl pussla ihop det. Exakt samma mössa med märket på exakt samma ställe. Plus det karakteristiska ögonen.

https://ibb.co/W6WWYJr

Det den du försöker beskriva som Barre är Gr33kazo? Tyckte jag kände igen och en snabb googling visar att han har den mössan i Nyhetsmorgon.
Citera
2021-12-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fangbang
Det den du försöker beskriva som Barre är Gr33kazo? Tyckte jag kände igen och en snabb googling visar att han har den mössan i Nyhetsmorgon.
Alla har den mössan.
Citera
2021-12-22, 21:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
När knäcktes Sky?

Så Ghost var den senaste telefonen som fanns när Einar mördades? Ställde en fråga i annat inlägg.

Om det fanns en krypterad telefon på marknaden idag. Hade man kunnat hålla det hemligt?
Ja det finns krypterade att köpa idag som inte knäckts. Polisen har säkert koll på märket men som sagt inte knäckt ännu. Funnits ett tag.

Datum det knäcktes enligt Google
Encro var 11/6 alt precis över klockslaget till 12/6 2020
Sky ECC var 11/3 2021
Anom var 8/6 2021
Förta uppgiften om att polisens får upp Ghostlurar var 21/11 2021.
https://www.securityuser.com/se/Nyheter/Samhalle/fbi-har-knackt-ghost-telefoner
Citera
2021-12-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Nej för de ingen diss mot Einar ni alla är slut, thrife hade respekt för Nisse samma med Nisse, Nisse är nära med thrifes grabbar. Dem hängde med varandra sista tiden ibland genom gemensamma vänner som båda är nära med.dem har inget beef. Thrife är neutral i beefet

Men varför delar han Sickans video som dissar hans nyss döde barndomsvän om han har så mycket respekt?
Citera
2021-12-22, 21:12
Medlem
Fel

..
Senast redigerad av LupesVulpus 2021-12-22 kl. 21:16. Anledning: Dubbelpost
Citera
2021-12-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
När jag nämnde att Staxx var legend var inte för hans gärningar på gatan utan musiken. Det finns inte en ända kriminell i det här landet som inte tyckte om Kartellen när det begav sig. När jag menar legend som menar jag endast musikaliskt för Kartellen, Labyrint och alla dom där grabbarna pumpades flitigt bland kriminella.

Vad jag vill komma fram till är att dom åsnor som skriver att det som skedde Einar är för att han var svensk har helt fel. Einar var precis som Sebbe gangsterrappare och även om Sebbe och dom säkert blev testade nån gång (Malmö) så blev han inte förnedrad. Grabbar blev inte avundsjuk på han eller börja hata han för att han var svensk.

Gatan är ologisk men den är samtidigt alltid logisk. Därför att när det händer grova saker som skjutningar eller kidnappningar så har det alltid en förklaring, en allvarlig förklaring och inte bara för etnicitet eller avundsjuka. Det finns fanboys som inte kan förstå att shunon spelade sina kort fel, därför fick han sin ort emot sig. Ingen blir utslängd från orten bara så där, tvärtom, man försvagas och blir en skalle mindre i gänget. Och speciellt nån som är känd, det här är pengar och status man går miste om. Men folk fattar inte och det är det som stör mig, det allra värsta är ändå att dom skriver och får för sig saker som inte går ihop med verkligheten.
Stämmer det mesta här, i stort finns inget egentligt att argumentera emot
Du har bra koll.

Staketet är fortfarande en mes.
Citera
2021-12-22, 21:17
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Vem fan tror du att du är din lilla råtta.. snacka inte om min trångsynthet utan att ha torrt på fötterna.. sista jag är är trångsynt.. jag vet exakt hur gatan fungerar men kanske blivit lite vuxnare.. Sebbe staxx ja det var en annan typ av spelare på sin tid. Jag snackar inte om varför han blev mördad, jag pratar om varför han fick mer hat från andra än många andra grabbar som rappar om orten och det sättet att leva utan av själva vara speciellt aktiva 🤷🏻‍♂️
Det sved i mångas ögon att han kom upp som en liten vit Nisse och tog över scenen till viss del.. om du säger imot det så är det du som är trångsynt..

Mamme90 snackar i egen sak och vill bara försvara de äldre i dalen som blåste/mjölkade Nisse när han var ung (ett barn) och det är nog minst lika mycket deras fel att det blev som det blev... hade de inte varit så jävla giriga så kunde nog saker ha löst på ett annat sätt. De fick ju ändå över en mill på Nisses musik utan att ha lagt ner knappt något jobb... Och vad fick Nisse för tack för det? knivar i ryggen...
Senast redigerad av mastarn 2021-12-22 kl. 21:58.
Citera
2021-12-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Hurru, nu har du ju chansen att öppet fortsätta med din gamla låsning kring hans tjej och hur hon under nutid och dåtid betett sig. Lyssna på refrängen bara, men du valde att skydda Thrife (du är så jävla skum alltså, helt omöjligt att greppa va din agenda är)
Plus att jag drev med de om hans tjej ,ja skojade bara jHaha behövde vakna alla här inne lite för många sov.
Citera
2021-12-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Men du vill inte säga vad din egen teori är? Eller vad du hört? Vad kommer alla bli chockade av?
Kommer inte säga vem eller vilka ,de ja säger bara de är bekanta till han kan jag säga. De kommer säkert upp i snarr framtid
Citera
2021-12-22, 21:23
Medlem
Citat:
Kommer inte säga vem eller vilka ,de ja säger bara de är bekanta till han kan jag säga. De kommer säkert upp i snarr framtid
Från Dalen?
Citera
2021-12-22, 21:29
Medlem
Citat:
Plus att jag drev med de om hans tjej ,ja skojade bara jHaha behövde vakna alla här inne lite för många sov.

Skojade?! I typ 40 postningar under två veckor...
Citera
2021-12-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
broncovich & TigerKid2

Dom andra är/var inte ortlösa men ni fattar ingenting av sånt. Dom andra köper inte beskydd från andra städer eller andra orter. Dom andra har sina barndomsvänner och sin ort bakom sig.

Jag har aldrig i hela mitt liv hört om någon som har blivit utkastad från sin ort och det var ortens fel, haha. Aldrig någonsin. Speciellt inte en som är känd. Men ärligt talat så har jag ingen mer ork att slösa min tid på folk som pratar om saker dom inte förstår. Det är som att jag ska gå till en hockeytråd när jag inte kan ett skit om hockey.

De e ju de jag skriver, han hade inte sin ort bakom sig för han blev inte accepterad när dom blev äldre.. Jag tror jag vet väldigt mkt mer än vad du tror.
Men jag förstår vad du menar till 100% men tyvärr så var det inte lika lätt för Nisse, han hade dubbelt så mkt att bevisa och det var mer än vad han kunde.. Du tror inte nånting berodde på han va svenne, jag tror mkt hade att göra me de..

Vad skulle du själv göra om du tex blev förnedrad på det sättet han blev, och fukking förrådd av dina ”vänner” hade du stannat och reppat dom eller hade du stuckit?

Säg inte nu att jag inte förstår gatan utan tänk lite, Nisse hade inget val.. han var inte tillräcklig för att klara sig utan back
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in