Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-22, 16:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Så länge svenskar ser den där satans ankan som svensk jultradition behövs inga fientliga aktioner mot svenska traditioner. Det klarar den kulturlösa majoriteten bra själva.

God Helg utan ankfan.
Citera
2021-12-22, 17:39
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Gissningsvis så har tittarsiffrorna inte varit så "skyhöga" direkt när de har slängt in HBQT och Gina Dirawi som julvärdar och SVT har väl dragit slutsatsen att slänga in ytterligare en svenskfientlig invandrare lär väl inte direkt få folk att jubla hemma i stugorna. Så istället väljer SVT att senarelägga skiten i förhoppningen att det ska ge bättre resultat i tittarsiffrorna.

Eh, var har du fått ifrån att han skulle vara svenskfientlig?
Nu har jag alltså inget emot att en invandrare är julvärd. Men Gina Dirawi, som jag tycker är jävligt rolig btw och söt, och fått ta emot en jävla massa rasistiskt hat, hon är född i Sundsvall. Tarek Taylor är född i Malmö och hans morsa är svensk.
Gissningsvis så har tittarsiffrorna inte varit så "skyhöga" direkt eftersom det är ett tjatigt program. Vem vill titta på Tjuren Ferdinand och Lady och Lufsen år efter år? Eller reklamen för de nya Disneyfilmerna?
Citera
2021-12-22, 18:31
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom har ju gjort om så mycket tagit bort hälften pga rasism .. nu är det ju massor med nytt skit som som dom lagt till.😩

Det är egentligen så programmet är tänkt att fungera, att man byter ut 2-3 inslag varje år. Så gjorde också SVT länge, eller Sveriges Radio som de kanske fortfarande hette på den tiden, men 1982 blev det av någon anledning en våldsam reaktion när man skulle byta ut Tjuren Ferdinand mot Den fula ankungen. Man sände därför Ferdinand separat direkt efter showen och har sedan dess inte vågat ändra ett dugg. Sålunda har vi denna kuriösa tidskapsel till program med gammal lektorsdubbning av Bengt Feldreich, slitna filmkopior som på inga villkor får ändras eller bytas etc. Lite mystiskt är det ändå.
Citera
2021-12-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Det är egentligen så programmet är tänkt att fungera, att man byter ut 2-3 inslag varje år. Så gjorde också SVT länge, eller Sveriges Radio som de kanske fortfarande hette på den tiden, men 1982 blev det av någon anledning en våldsam reaktion när man skulle byta ut Tjuren Ferdinand mot Den fula ankungen. Man sände därför Ferdinand separat direkt efter showen och har sedan dess inte vågat ändra ett dugg. Sålunda har vi denna kuriösa tidskapsel till program med gammal lektorsdubbning av Bengt Feldreich, slitna filmkopior som på inga villkor får ändras eller bytas etc. Lite mystiskt är det ändå.

Jag gillar inte att dom byter ut...jag vill ha det som det var 80-90 talet. Det jag växte upp med! Det enda som är som det ska är programmet efter..”Kan du vissla Johanna”...
Citera
2021-12-22, 19:50
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Jag gillar inte att dom byter ut...jag vill ha det som det var 80-90 talet. Det jag växte upp med! Det enda som är som det ska är programmet efter..”Kan du vissla Johanna”...

Kan du vissla Johanna är samma. Karl-Bertil Jonsson jul är också samma. Mycket i Kalle Ankas jul är samma. Ferdinand. Lady och Lufsen. Robin Hood. Piff och Puff. Tomtarnas leksaksverkstad. Askungen. Ser du stjärnan i det blå.
Citera
2021-12-22, 19:51
Medlem
Abelssuns avatar
Vem orkar titta på Kalle på Julafton? Så uttjatat så det saknas ord.
Citera
2021-12-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Kan du vissla Johanna är samma. Karl-Bertil Jonsson jul är också samma. Mycket i Kalle Ankas jul är samma. Ferdinand. Lady och Lufsen. Robin Hood. Piff och Puff. Tomtarnas leksaksverkstad. Askungen. Ser du stjärnan i det blå.

Ja fast dom har klippt bort en del i vissa delar.. för det ansågs som rasism. Typ i tomteverkstan osv.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1vvam/stereotyper-klipps-bort-fran-kalle-anka
Senast redigerad av Menea 2021-12-22 kl. 19:57.
Citera
2021-12-22, 20:09
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ja fast dom har klippt bort en del i vissa delar.. för det ansågs som rasism. Typ i tomteverkstan osv.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1vvam/stereotyper-klipps-bort-fran-kalle-anka

Och det tycker du är jättejobbigt, eller? Förstör din jul?
Citera
2021-12-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Och det tycker du är jättejobbigt, eller? Förstör din jul?

ja..😂 upprörd varenda gång..
Citera
2021-12-22, 20:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Vem orkar titta på Kalle på Julafton? Så uttjatat så det saknas ord.

Följare som inte kan ta egna initiativ.
Citera
2021-12-22, 20:34
Medlem
Ganonitos avatar
Har inte kollat på skiten på säkert 15 år eller mer så kunde inte bry mig mindre om de sänder det 5 minuter eller 5 timmar senare.
Citera
2021-12-22, 20:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna

De bytte väl namn till Sveriges Radio TV 1957?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in