2021-12-22, 18:23
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Ja, och det finns i tråden!!

Jag må ha missat några poster, men namn på GM har jag definitivt inte sett på de poster jag läst. Man tänker att det borde fått större genomslag i diskussionen.

Dessutom var det inte en fråga, utan ett påstående. GM har inte (!) nämnts i tråden, korko.
Citera
2021-12-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schadler
Brottsoffret, den skjutne, var alltså enligt media och tråduppgifter en Sangar Karwan.

Karwan heter många irakiska kurder, var Sangar Karwan irakisk kurd?

Varför är en irakisk kurd (nu mördad) gängledare i Stockholm, Sverige?

Vilka fiender kan en gängledare som är irakisk kurd i Stockholm ha haft?

Är någon särskild person på "motståndarsidan" nu i fara för hämnd från Karwans kompisar? Vad kommer ske? När?

När kom brottsoffret till Sverige? Vilket år?
Citat:
Ursprungligen postat av C5JX
Lyssna på podcasten "En mörk historia" om östbergakonflikten så får du veta vilka de här bröderna var och deras mångåriga konflikt med Bredängnätverket. Vad som ligger bakom detta mord vet jag ej, men de andra två bröderna mördades i konflikten med Bredäng.
Frågorna jag ställer här ovan är till för denna diskussionstråd, dvs. att diskuteras här och lämna uppgifter om det jag ställer frågor om.
Inte att att gå någon annanstans för att söka vissa svar, som du är inne på.

Förhoppningsvis kan någon annan besvara en del av det jag tar upp i tråden.
Citera
2021-12-22, 18:29
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvenne12345
Ah har jobbat mkt hotell, speciellt natt. Dom hyr in sig när det är knas ute på gatan.

Dock har jag sett detta många gr och är i princip omöjligt att neka någon en bokning, flesta bokar via booking.com så kan man hålla på ändra namn etc.

Alla dom åren jag jobba natt så tänkte jag alltid det skulle hända och det tyckte det var konstigt att inte hotellen, speciellt dom stora kedjorna hade bättre koll på sånt här.

Jag antar att man på hotell ändå fått tips om polisen om en lista med röda namn som man ska hålla koll extra på? Tänker så att personalen är medveten om vilken säkerhetsrisk det eventuellt handlar om
Citera
2021-12-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det är väl knappast så att polisen kör på utryckning ut från garaget. De aktiva bilarna brukar stå runt polishuset och då är det ett par hundra meter bort.

Oavsett så tar det ett par minuter innan man fått tag på 112 och förklarat att man vill ha polis, vilken stad etc. På de minuterna är en buse minst borta vid tunnelbanan eller väntande bil.

Det är ca 650 m mellan ställena! Oavsett! Tror du poliserna sitter i bilarna då de är på stationen?

Och din andra del är väl det jag vill påpeka
Citera
2021-12-22, 18:35
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Det är ca 650 m mellan ställena! Oavsett! Tror du poliserna sitter i bilarna då de är på stationen?

Och din andra del är väl det jag vill påpeka

100m är till nerfarten, så ni kan alla ha rätt. Den är rätt lång enligt uppgifter från de som av anledning fått åka polisbil ner dit.

Men det e nu inte problemet ändå. En larmsituation tar flera minuter - att ringa, ta sig genom kön, få en slö operatör att fatta att man vill nåt, förklara vad, förklara var .. om det går på 2 minuter blankt skulle jag vara IMPAD.

Jag tror mer på 5 minuter. Sen ska LKC informeras, chefen släppa sin kaffekopp, kartan studeras, närmaste enheter lokaliseras, ja ni förstår.

Den som gör nåt, springer ut och tar en sparkcykel åt sidan .. förutom fullständig kameratäckning finns inte en chans att man tar dom live.
Citera
2021-12-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Då borde dte ju rimligtvis finnas någon kamera som kan ha filmat honom om han suttit och väntat inne på hotellet.

Absolut. Men förmodligen satt grabben med corona masken på och luvan upp
Citera
2021-12-22, 18:36
Medlem
Östberga distribuerar ju ladd å zutt till flera andra områden i stockholm, tex granängsringen tyresö. Men vem är det som gör det, jalizada eller Karwan?
Citera
2021-12-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatko123
Du är nu den femte i tråden som frågar denna fråga. Prova googla namnet. KOM IGEN NU!!!!

Och Googlar man kommer hans bror fram. Så om det nu är så lätt, varför visar du inte en bild då?
Citera
2021-12-22, 18:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C5JX
Lyssna på podcasten "En mörk historia" om östbergakonflikten så får du veta vilka de här bröderna var och deras mångåriga konflikt med Bredängnätverket. Vad som ligger bakom detta mord vet jag ej, men de andra två bröderna mördades i konflikten med Bredäng.
Det där är gammalt. Konflikten handlar numera om Östbergs yngre och äldre som flera påpekat. Östbergas yngre tog över för snart ett år sedan. Herm4n J4lizada och co, dvs ”nya” Östberga
Tror inte SK kunnat visat i Östberga de senaste året över huvudtaget.
Citera
2021-12-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
100m är till nerfarten, så ni kan alla ha rätt. Den är rätt lång enligt uppgifter från de som av anledning fått åka polisbil ner dit.

Men det e nu inte problemet ändå. En larmsituation tar flera minuter - att ringa, ta sig genom kön, få en slö operatör att fatta att man vill nåt, förklara vad, förklara var .. om det går på 2 minuter blankt skulle jag vara IMPAD.

Jag tror mer på 5 minuter. Sen ska LKC informeras, chefen släppa sin kaffekopp, kartan studeras, närmaste enheter lokaliseras, ja ni förstår.

Den som gör nåt, springer ut och tar en sparkcykel åt sidan .. förutom fullständig kameratäckning finns inte en chans att man tar dom live.

650 m från Polishuset till hotellets adress. Om man inte ska borra hål i väggen på polishuset innan man tar sig vidare.

Och även om det skulle vara 50 m emellan så betyder det inte att man skulle lösa brottet fortare. Innan ens larmet kommit så har gärningsmannen hunnit iväg en bra bit.
Citera
2021-12-22, 18:52
Medlem
Astralhopps avatar
Hur påverkas "gänget" nu när en ledargestalt försvunnit?
Kommer en hämndaktion ske?
Citera
2021-12-22, 18:53
Medlem
Bodde personen på hotellet en längre tid tro ? Jag var på hotellet för 3 veckor sen ungefär i Lobbyn ut mot gatan kliver en babbe ut endast i morgon rock och står mitt I ingången till aktuella hotellet ropar i telefonen sin som han håller i jag knullar den som skrattar åt mig nu . Alltså med ryggen vänd åt receptionen ståendes mellan Lobbyn och 1.2 meter in på trottoaren. Tänkte direkt vilket klientel som bodde där. Vidrigt beteende. Minns tyvärr inte om det var mitt i veckan eller helg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in