2021-12-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Några finns det nog som orkar springa 500m, eller vad tror du?

Det handlar inte om att orka springa 500 m, det finns nog många som orkar det, men att springa på en skjutning med bara sin puffra är ju inget som är lämpligt, ett larm om skjutning gör ju att polisen vill ha sin bil med där dom har förstärkningsvapen och annat som kan behövas om det brakar loss ordentligt.

Att komma springandes till en skjutning med sin vanliga puffra är nog inget som polisen tycker är en bra idé tror jag.
Citera
2021-12-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Farzabeh Aslan blir bajsnödig när reportern frågar henne om hon har sett eller hört något 🤣 honba nej nej jag har inte sett något 😁

Det där är min frisör, en äldre dam som inte gillar hur det blivit i ett land där hon lever och arbetar i sen många år tillbaka. Hon intervjuas på sin arbetsplats, ett stenkast från aktuell brottsplats.
Du menar att hon i en intervju, ska säga vad hon hört? Låt tanten vara.
Citera
2021-12-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Precis, garagenedfarten till polishuset ligger ca 100 meter från hotellet. Vid nedfarten finns också väktare dygnet runt. Polishuset ligger sedan på andra sidan Kronobergsparken, dvs. Ca 5 - 600 meter därifrån.

Att ingången är kanske mindre än 100 m bort spelar väl ingen roll, har du åkt i nerfarten in till garaget och sett hur lång den är innan du kommer till garaget? Det är en lång jävla infart till garaget.
Senast redigerad av MisterWhite 2021-12-22 kl. 18:20.
Citera
2021-12-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Det handlar inte om att orka springa 500 m, det finns nog många som orkar det, men att springa på en skjutning med bara sin puffra är ju inget som är lämpligt, ett larm om skjutning gör ju att polisen vill ha sin bil med där dom har förstärkningsvapen och annat som kan behövas om det brakar loss ordentligt.

Att komma springandes till en skjutning med sin vanliga puffra är nog inget som polisen tycker är en bra idé tror jag.

Gissningsvis så ska polisen kunna hantera alla typer av situationer. Ganska övertygad om att det finns förstärkningsvapen i polishuset och inte bara i bilarna. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2021-12-22, 18:13
Medlem
maxatdunders avatar
"Skytten ska därefter ha försvunnit från platsen på en elsparkcykel, enligt Aftonbladets uppgifter."

Polisen lär väl spåra rätt enkelt om det är en Voi som användes så får anta att man inte är så dum utan kör på egen privat då, något som eventuellt tyder på att det är en ung kille.
Citera
2021-12-22, 18:15
Medlem
Vad heter BO?
Citera
2021-12-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen.k
Vad heter BO?

Tråden är bara på 32 sidor och ja, namn på BO finns med.
Citera
2021-12-22, 18:19
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Tråden är bara på 32 sidor och ja, namn på BO finns med.

Efter 32 sidor på flashback förväntar man sig snarare namnet på GM
Citera
2021-12-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Det firas i Hermans snapchat story just nu ha ha

Kan tänka mig det haha. Just det kriget är väl typ slut nu?
Citera
2021-12-22, 18:20
Medlem
Tack! Jag skulle lyssna på den för länge sen men hade glömt bort det. Mer än aktuellt nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Finns även ett antal avsnitt av podden "En mörk historia" som handlar om Östbergakonflikten.
Avsnitten har ett par år på nacken med är väldigt bra. Beskriver hur detta vidriga nätverk höll stadsdelen i ett järngrepp.

Finns på podme, spotify, acast etc.
Citera
2021-12-22, 18:21
Medlem
Btw.
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Precis, garagenedfarten till polishuset ligger ca 100 meter från hotellet. Vid nedfarten finns också väktare dygnet runt. Polishuset ligger sedan på andra sidan Kronobergsparken, dvs. Ca 5 - 600 meter därifrån.

Då borde det finnas bra material att gå på för att finna MGM.
Senast redigerad av Skivadbanan 2021-12-22 kl. 18:25.
Citera
2021-12-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Gissningsvis så ska polisen kunna hantera alla typer av situationer. Ganska övertygad om att det finns förstärkningsvapen i polishuset och inte bara i bilarna. Det ena utesluter inte det andra.

Det finns säkert förstärkningsvapen i huset men jag svarade på det du sa att polisen borde orka springa 500 m, jag sa att det inte är nåt som är brukligt, dom vill ju ha med sig bilen för att få med sig sin utryckningsväska och allt annat som kan tänkas behövas och som finns i bilen.
Senast redigerad av MisterWhite 2021-12-22 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in