Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Det beror väl på? Ökade restriktioner leder kanske inte till ett ökat Res.
Det är åtminstone det som är syftet med restriktionerna.
Och de reducerar såklart R'. Restriktionerna kan såklart delas upp i fler termer där de olika restriktionatyperna har olika stor impact.
Citat:
Fel, för vissa grupper (som inte har något större behov av vaccinet) kan nackdelarna mycket väl överväga, men det blundar du för din idiot. Dessutom är det ingen enkel sak att börja rucka på samtyckeslagen inom vården och vår grundlagskyddade rättighet att tacka nej till erbjuden medicinsk behandling, vilket även omfattar hastigt framtagna mediokra vaccin mot en förkylning.
Precis. Då är det enklare att införa vaccinpass. Valet är fortfarande fritt att vaccinera eller ej. Och utan vaccinpass forceras antivaxarnas idioti för alla andra iom att Res blir högre än den annars hade kunnat vara.
Citat:
Bara de som är lika enfaldiga idioter som du. Du förenklar den komplexa verkligheten på ett rent idiotiskt sätt, men vi får visa förståelse för att du inte klarar av det komplexa. Håll dig du till din lilla formel värdig en högstadieelev.
Det vore tacknämligt om du kom med någon substans istället för ad hominem. Jag tar inte åt mig om du trodde det, eftersom jag vet att jag har rätt och du fel. Jag föreslår att du istället mailar din "idiot" - kritik till nature och de andra källorna/universiteten jag postade till detta resonemang. Det är helt enkelt såhär man räknar inom epistemologin. Och det är väldigt enkelt att förstå. Bara man är villig att förstå.
Citat:
En aspekt du inte tar upp är det beteendevetenskapliga. Hur påverkas vaccinerades beteende av vaccinreklam och pass? Då menar jag inte bara vad passet tillåter, utan vilka signaler det ger? Finns inte risken att många blir många gånger större smittspridare än vad den snabbt falnande senaste injektionen ger skydd? Hur ska en person som du med noll talang för att förstå människors psykologi knycka in det i din lilla formel du håller så kär?
You tell me. Börja där. Och spekulationer och fantasier samt personangrepp undanbedes vänligen men bestämt.