2021-12-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Va? Häktad för vilket mord? Han kan väl inte blivit häktad idag för att de tog honom igår?

Haiawan och Stella Artois är trådens megatroll.
Citera
2021-12-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Och dessa två gossar stod tillsammans 5 min efter mordet på denna plats tillsammans med polisen:

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B018'11.8%22N+18%C2%B006'21.8%22E/@59.3031003,18.1059838,19.39z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.30328!4d18.106044 6
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Jag kom till mordplatsen ca 22:55 och det var precis när de första polisbilarna kom till platsen. Jag kom på aktergatan och poliserna sprang in på gården och jag åkte ner till slutet av Aktergatan nere vid vattnet och där hade polisen frihetsberövat vad jag antar är Dumle och Adel. Sedan efter ca 1 timme så kommer ca 7-8 poliser gående med dessa två herrar och de hade handfängsel och blev sedan transporterade från platsen.

Om detta stämmer, så kommer ju alltså skyttarna löpandes bara nån meter ifrån där Adel och Mehdi grips. Dvs sannolikt så ser tex Adel skyttarna både när dom lämnar cykelförrådet och även när de kommer löpandes och vice versa såklart.

Om man nu även var på jakt efter någon mer än Nisse, varför skjuter man inte igen där och då? Alt om tex adel inte är med på detta, varför jagar han inte efter dom där och då? Kan inte den situationen säga endel? (De är ju trots allt ganska ärrade personer som är inblandade)
Citera
2021-12-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Om detta stämmer, så kommer ju alltså skyttarna löpandes bara nån meter ifrån där Adel och Mehdi grips. Dvs sannolikt så ser tex Adel skyttarna både när dom lämnar cykelförrådet och även när de kommer löpandes och vice versa såklart.

Om man nu även var på jakt efter någon mer än Nisse, varför skjuter man inte igen där och då? Alt om tex adel inte är med på detta, varför jagar han inte efter dom där och då? Kan inte den situationen säga endel? (De är ju trots allt ganska ärrade personer som är inblandade)

Han ska ha sett dem. Att han skulle jaga efter två skyttar om han inte själv var beväpnad och hade väst verkar väl djärvt.
Vet du eller någon annan vilken väg mördarna tog till sista observationspunkten vid Bauhaus parkering i Sickla? Endera korsade de kanalen vid Lugnets Allé och följde Sickla Kanalgata upp mot Bauhaus eller så sprang de på samma sida kanalen där de sköt och sedan upp mot Södra Länken. Vad jag menar är att det har rätt stor betydelse för huruvida de träffar på Adel igen efter skotten på innergården. Min slutsats är att förövarna skjuter mot Einar & Adel när de lämnar cykelrummet, därefter träffar de inte på Adel igen även om han bör ha sett deras flykt. Dumle vet vi ju var kvar i cykelrummet eftersom han inte var måltavla.
Citera
2021-12-22, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Benji från Skarpnäck är en av alla som gripits efter att Sky blivit hackat
Det stämmer jag fick höra det nyss, det är han och en till han som kallas Mr k
Citera
2021-12-22, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haiawan
Mr k?
Citera
2021-12-22, 00:49
Medlem
killerboots avatar
Citat:

Mr pink och kaizer soze är efterlysta
Citera
2021-12-22, 00:51
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Mr k?
Vårbynätverket, Chihab Lamouris mentor och ledare även kallat Karl.
Citera
2021-12-22, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Jag ska försöka uttrycka mig tydligare, eftersom alla inte förstod sammanhanget.

Nisse har en storebror, denna bror beskrevs för x antal år sen som en "känd kriminell i dalen".
Samma bror är stort Bajen fans, att vara "känd kriminell" och gilla fotboll, borde sannolikt göra att vägen till tex KGB är och blir ganska kort (om inte naturligt t.o.m.)
Av en händelse är en person vid namn Tati eventuellt försvunnen i Marbella, samma stad som Calle med rizken (KGB medlem) och några till kan ha utfört detta
(FB) Svensk man tortyrmördad i Spanien – tre svenskar gripna
Samma Tati som skattat Nisse ganska hårt genom åren och erbjudit sig sitt skydd, enligt de som säger sig veta.

Nu behöver denna kedja inte hänga ihop alls, utan det kan bara vara slumpen.
Att Nisse hedras med Tifo + en bror i klacken kan också bara vara slumpen såklart.

Att kriminella och våldsamma personer kan gilla fotboll, kanske är en nyhet för många.
Men inom huligankulturen så finns det tyvärr endel droger, kanske även vapen och grabbar som gillar våld. Att dessa grabbar även begår brott utanför fotbollens namn och dessutom har vänner som även de är kriminella, händer tyvärr.
KGB är Bajens "firman"/"wiseman", dvs den klick som står för största våldskapitalet i klacken (som dessutom har ett rykte om sig att vara riktigt skitiga när det gäller våldet)

Så nej, jag pratade inte om den allmänna supporten, hur man nu fick för sig att tolka de så.

Big drippa??
Citera
2021-12-22, 01:22
Medlem
Nu vill jag inte skryta, men jag var nog tidig i tråden att peka ut flyktväg.

Min killgissning: torped från Skarpnäck/Årsta/Dalen.

Medhjälpare är naturligtvis någon Nisse umgicks med...

Jag önskar verkligen att vi kan visa varandra mer kärlek och omtanke. Det är det enda sättet vi kan växa som människor och förverkliga oss själva.
Citera
2021-12-22, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wondringaloud
Nu vill jag inte skryta, men jag var nog tidig i tråden att peka ut flyktväg.

Min killgissning: torped från Skarpnäck/Årsta/Dalen.

Medhjälpare är naturligtvis någon Nisse umgicks med...

Jag önskar verkligen att vi kan visa varandra mer kärlek och omtanke. Det är det enda sättet vi kan växa som människor och förverkliga oss själva.

Årsta går att utesluta, de flesta där sitter inne för tillfället bland annat för mordet på Årstabron, ett mordförsök, och en som blev catchad me tabben. De är inte så många nu så de lär inte ha blandat sig i något sånt här plus alla där som är torpeder är borta för tillfället.
Citera
2021-12-22, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Så för nytillkomna läsare är alltså den senaste teorin att Einars storebror och Bajens supporterklubb förstärkta med Calle Rizk, åkt till Marbella och mördat Tati Ali Khan, för att då denne skall ha beordrat mordet på Einar. Vad som fortfarande är oklart är hur Bajens supporterklubb kan veta något som varken polis, åklagare eller FB's samlade expertis av gängkriminella inte vet.

Tror inte man ska dra in hela KGB i det, utan finns det någon substans i detta så är det en klick. Kamrat gänget har funnits väääldigt länge och har många anhängare. Och den som säger att det inte kan finnas ett urval av tungt kriminella i dessa firmor vet inte vad den pratar om.. Jag har befunnit mig mitt i detta så i det fallet vet jag att jag har rätt..
Citera
2021-12-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Sen har väl iofs Einar fått ta onödigt mycket skit för att ha varit en studiobandit? Finns betydligt mindre kriminella rappare som rappar om samma grejer men inte fått ta någon skit alls

Det handlar 100% om att han e svenne inget annat 🤷🏻‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in