2021-12-22, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nu blev jag faktiskt nyfiken, man känner till att Esbjörns namnteckning var manipulerad?
Vilka 4 dokument som plötsligen dök upp menar du Esbjörn inte varit inblandad i?
Nej nej Esbjörn det pappret ska du inte skriva din namnteckning på .... här ... här ska du skriva.
Jodå jag kommer ihåg rätt
2021-12-22, 00:46
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Neeeee hur kan du tro något sådant , men vad man känner till blev Esbjörns namnteckning manipulerad.
Därefter dök det plötsligt upp 4 dokument .. Vilket Esbjörn inte varit inblandad i. .

"Urkundsförfalskning"
Som sagt det blir mer spännande nu

Förstår du överhuvudtaget innebörden av att manipulera en namnteckning?
Ibland så tror jag att du är lätt förståndshandikappad och tycker nästan synd om dig, du skall kanske söka hjälp i stället för att hänga på Flashback.

Citat:
Nej nej Esbjörn det pappret ska du inte skriva din namnteckning på .... här ... här ska du skriva.
2021-12-22, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Den sk "gubben" var redan bestämd att fastigheten inte skulle gå i arv "det var ju ingen som brydde sig om den "
Jag blir faktiskt mer och mer övertygad om att Esbjörn är en listig jävel och lika grinig och tvär mot alla när det behagar honom.

Han hade ju "systematiskt" samlat på sig alla ärvda andelar av fastigheten. Bara det tyder väl på att syskonbarnen faktiskt inte hade något intresse av huset. Den ende han gjorde ett undantag för var sin brorson som han antingen blåste eller i oförstånd lovade bort huset till. Det kommer vi nog aldrig få reda på.
Han ville ha full kontroll på fastigheten, möjligen för att han av erfarenhet vet hur det blir när det ärvs andelar till höger och vänster men likförbannat är det någon stackare som får dra det tunga lasset med all skötsel.

Enligt uppgift har han under ~7 års tid haft olika intressenter på huset men det har aldrig blivit någon affär av oklara anledningar. Hans välgörare Majkgård uppges ju ha erbjudit honom 2,5 mille men han sa nej till det.

Min gissning är att han fick nys om Majkgårds lilla stunt med de 2 brödernas hus och vad hon sen använde det till. Han var kanske inte helt bekväm med att HANS hus skulle användas till det. Så när Ebba dök upp så passade det alldeles lysande för herr springnota att göra skäl för sitt öknamn en gång till. Det fanns ju bara typ 3 alternativ för huset, sälja, arvsfonden eller Majkgård
2021-12-22, 00:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Sture är en slipprig typ och en fräck lögnare, det har han nog klarat sig undan med tidigare, tror inte att han gör det denna gång.

"- Skulle jag sovit över i Inga Lills stuga säger du? Nej nej, det var Bertils stuga! På jobbet, brukar vi på skoj, kalla Bertil för Inga Lill, förstår du? Blev du svartsjuk? Dumma dig, finns absolut ingen anledning till det!"

Hoppas att AB rotar vidare lite, de verkar inte riktigt fattat vad överklagan handlar om, inget konstigt med det, överklagan är så pass stollig, att inte heller de flesta av oss, riktigt fattade, till en början.

Lite synd att Aftonbladet fortsätter att insinuera att Ebba har gjort något så att de missar det intressanta i historien. Tyvärr så har Aftonbladet och annan media ofta ett narrativ klart redan innan börjar att undersöka vilket gör att de bara söker efter fakta som stödjer deras uppfattning även om den är felaktig och att de missar intressanta detaljer.
2021-12-22, 01:23
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Sture är en slipprig typ och en fräck lögnare, det har han nog klarat sig undan med tidigare, tror inte att han gör det denna gång.

"- Skulle jag sovit över i Inga Lills stuga säger du? Nej nej, det var Bertils stuga! På jobbet, brukar vi på skoj, kalla Bertil för Inga Lill, förstår du? Blev du svartsjuk? Dumma dig, finns absolut ingen anledning till det!"

Hoppas att AB rotar vidare lite, de verkar inte riktigt fattat vad överklagan handlar om, inget konstigt med det, överklagan är så pass stollig, att inte heller de flesta av oss, riktigt fattade, till en början.

Inte ens Svea Hovrätt fattade riktigt vad han avsåg med sin inlaga gällande ”överklagan”.
Dom skickade till och med undran i frågeform, så Sture kunde förtydliga vad han menade.
2021-12-22, 01:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Nu blev jag faktiskt nyfiken, man känner till att Esbjörns namnteckning var manipulerad?
Vilka 4 dokument som plötsligen dök upp menar du Esbjörn inte varit inblandad i?

Du ger mig bara mer huvudbry med dina påståenden.
Vad är det du kommer ihåg?
2021-12-22, 01:42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Aftonbladet har sent omsider fått till en artikel om det senaste i ärendet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qy3EnQ/ombudsbrak-i-hustvisten-mellan-ebba-busch-och-esbjorn-bolin

Säröpiraten fortsätter att vara fräck som den tattare han uppenbarligen är och blånekar till att han fulat ihop en värdering, dessutom så vill han att demensutredningen ska avgöras innan de får besked om prövningstillstånd.
Esbjörn kommer ju uppenbarligen ihåg att han skrivit under förlikningsavtalet, så jag förstår inte varför de hävdar att han är dement? Esbjörn hävdar ju att han under "tvång" skrev under avtalet och inte på grund av demens. Även dementa personer kan figurera i rättsprocesser och då företräds man ju av olika typer av ombud. I Esbjörns fall har han under förlikningsprocessen, som enligt uppgift tog flera månader, företrätts av två advokater samt en person med fullmakt för att bevaka hans intressen. Lite lustigt blir det när de tre i praktiken anklagas för att ha tvingat honom skriva på avtalet. Men har detta överhuvudtaget med demens att göra?
2021-12-22, 02:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det tycks som om härvan nu är på bristningsgränsen
Med detta "nya" att Esbjörn bör undersökas för demens blir spännande att följa.
Då är det måhända så att Ebba måste lämna in handuken i denna långdragna
tvistefrågan och riva sina drömmars plats på jorden eftersom Esbjörn redan tidigare bekräftats något glömsk och lättlurad , Så som jag fattat detta. Rätta mig om jag har fel nu ..

Källan : är Esbjörns ombud.
Han kommer garanterat sätta punkt för Ebba.
Jag får intrycket av att du lever i ett parallellt universum? I ett och ett halvt år har Esbjörns olika ombud hävdat att han är dement och först nu när målet är klart i och med förlikningsavtalet, så kommer man på att det är dags för en demensutredning!!! Men om du nu får spekulera fritt, vad tror du kan hända som gör att Ebba helt plötsligt kommer att tvingas lämna huset och det återgår i Esbjörns ägo?
2021-12-22, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Du ger mig bara mer huvudbry med dina påståenden.
Vad är det du kommer ihåg?

Träskivan och kubun har tidigare försökt lansera en teori att Ebba Busch lurade Esbjörn Bolin att skriva på köpekontraktet genom att påstå att det var ett avverkningstillstånd och precis när Esbjörn skulle skriva på så bytte hon ut dokumentet och lät honom skriva på köpekontraktet i stället.

Jag hoppas att påminnelsen om det är tillräckligt för att alla ska förstå att det inte leder till någonting att ge dessa två ”experter” mer utrymme i tråden än de förtjänar. Det är ingen som följt tråden från start som tar deras inlägg seriöst längre. Det är en fantasi fullt i nivå med en av Sickans planer i Lilla Jönssonligan.

Citat:
Om det fanns en flicka vid långsidan av bordet som var med på fifflet med papper som E*ba gjorde är ju då godkänt eller hur. För E*sbjörn skulle ju skriva på ett annat papper än vad som var tänkt han skulle göra.

ps , Det var fint att höra från dig .. nova68

Det blir nog Regeringsrätten av det här , för E*sbjörn kan ju stämma E*ba för förfalskning av namnteckning.

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja just ja....behöver inte ens ha kopierat (förfalskat) namnteckningen utan Esbjörn kan ha skrivit under något helt annat (husköpekontraktet) än vad som lästs upp för honom. Det som lästes upp kan ha varit en text som rörde avverkningen på gården. Den "behövdes" ju och det snabbt nu när de redan börjat såga och hugga och Ebba hade ju fått lov till det men "behövde" Esbjörns ja även på ett papper då ju hon skulle stå för kostnaderna och sågargubbsen ville ha sitt på det torra att allt var okey. Ja å sen när de väl börjat såga med Esbjörns tillåtelse så var det ju upp till gubben att snabbt komma ut på gården och se till att det inte blev mer sågat än han tänkt sig och gett tillstånd till, men som sagt först den snabba namnteckningen som ju var ett "måste"....
Senast redigerad av N.Armstark 2021-12-22 kl. 06:01.
2021-12-22, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
För att han inte gjorde något som en säljare normalt gör i en affär. Ebba Busch hanterade allt praktiskt kring affären. Esbjörn gjorde precis inget. När jag skriver att ingen vet vad som sagt så avser jag hur dialogen mellan Esbjörn och Ebba Busch har gått.
Givetvis finns inget krav på att lägga ut det på marknaden. Men är du fullt fungerande mentalt och sitter på en fastighet i ett attraktivt område där det nästan aldrig kommer ut några bra objekt till salu så tar du tillvara på dina intressen bättre än vad Esbjörn gjorde. Ebba Busch sa att han inte ville betala mäklararvode, men det är ju till och med avdragsgillt. Så nej, någon vidare koll eller intresse för affären hade Esbjörn inte.

Så I din värld är man full frisk om man lägger en fastighet på marknaden?
2021-12-22, 07:05
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Träskivan och kubun har tidigare försökt lansera en teori att Ebba Busch lurade Esbjörn Bolin att skriva på köpekontraktet genom att påstå att det var ett avverkningstillstånd och precis när Esbjörn skulle skriva på så bytte hon ut dokumentet och lät honom skriva på köpekontraktet i stället.

Jag hoppas att påminnelsen om det är tillräckligt för att alla ska förstå att det inte leder till någonting att ge dessa två ”experter” mer utrymme i tråden än de förtjänar. Det är ingen som följt tråden från start som tar deras inlägg seriöst längre. Det är en fantasi fullt i nivå med en av Sickans planer i Lilla Jönssonligan.

Bägge tillhör trådens superträsktroll och skall inte matas, låt dem dö svältdöden.
2021-12-22, 07:05
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag tror inte att han riktigt förstod vad han skrev under, så enkelt är det. Sen hade han snackat med Ulf och då fått det förklarat för sig. Då ångrade han sig så att säga.

Men han förstod att han ville ha och skulle ha 3.9 miljoner för underskriften? Vad trodde han att han skrev på som är värt så mycket pengar? Det i kombination med att Ebba röjt sly, tagit dit hantverkare, Anticimex och pratat om restaurering och renovering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in