2021-12-21, 23:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det är ställt ju utan tvivel att han ville sälja, för hans egna ord var att han ångrade försäljningen.
När Ebba talat honom tillrätta så han förstod sitt bästa efter Ebbas definition så ville han sälja men så fort Ebba dragit iväg med vad hon avsåg vara vinsten så började Esbjörns små svaga grå samla ihop sig och repade mod till å tänka istället för att avstanna i chockerat tillstånd. Ja då ville inte Esbjörn sälja längre men fann att han överilat gjort det och uttryckte då sin ånger över försäljningen. Går ju inte å uttrycka sig annorledes. Det var inte Esbjörn som ville sälja utan Ebba som ville han skulle sälja till henne.
Senast redigerad av kubun 2021-12-21 kl. 23:50.
2021-12-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Möjligtvis och bryggan är oxå ett svartbygge
Förr var det väl inte så jäkla noga med sånt där som strandskydd mm och grannar höll inte på och anmälde varandra för att någon byggde ett 5 cm för högt staket. Man skötte sitt så länge folk höll sig inom förnuftighetens gränser (typ bygga sig en liten sjöbod och en fjuttbrygga i en vassrugge för att kunna ha en eka vid)
Senast redigerad av rhdf 2021-12-21 kl. 23:50.
2021-12-21, 23:49
Avslutad
Det tycks som om härvan nu är på bristningsgränsen
Med detta "nya" att Esbjörn bör undersökas för demens blir spännande att följa.
Då är det måhända så att Ebba måste lämna in handuken i denna långdragna
tvistefrågan och riva sina drömmars plats på jorden eftersom Esbjörn redan tidigare bekräftats något glömsk och lättlurad , Så som jag fattat detta. Rätta mig om jag har fel nu ..

Källan : är Esbjörns ombud.
Han kommer garanterat sätta punkt för Ebba.
Senast redigerad av Massonite 2021-12-21 kl. 23:52.
2021-12-21, 23:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag tror inte att han riktigt förstod vad han skrev under, så enkelt är det. Sen hade han snackat med Ulf och då fått det förklarat för sig. Då ångrade han sig så att säga.

Där tror vi olika, jag tror att han förstod men "någon" ville att det skulle kosta mer.. vilket oxå har framkommit.
2021-12-21, 23:51
Medlem
Citat:
Jag tror inte att han riktigt förstod vad han skrev under, så enkelt är det. Sen hade han snackat med Ulf och då fått det förklarat för sig. Då ångrade han sig så att säga.

Fantastiskt faktiskt att du fortfarande inte har fattat att de där lögnerna, som Esbjörn själv aldrig uttalat, inte går ihop. De är motbevisade med fakta sedan lång tid tillbaka.

Esbjörn har själv i TV berättat när han ångrade sig och hur det gick till. Och det hade ingenting alls med Ulf att göra.

Hur kan man vara så korkad att man fortfarande inte förstått dessa enkla saker. Du tror på chemtrails också och att jorden är platt, eller hur!?
2021-12-21, 23:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Förr var det väl inte så jäkla noga med sånt där som strandskydd mm och grannar höll inte på och anmälde varandra för att någon byggde ett 5 cm för högt staket. Man skötte sitt så länge folk höll sig inom förnuftighetens gränser (typ bygga sig en liten sjöbod och en fjuttbrygga i en vassrugge för att kunna ha en eka vid)
Så sant men nu kan man inte lägga en rökare utan någon kommer och gnäller
2021-12-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
tvistefrågan och riva sina drömmars plats på jorden eftersom Esbjörn redan tidigare bekräftats något glömsk och lättlurad , Så som jag fattat detta. Rätta mig om jag har fel nu ..

Källan : är Esbjörns ombud.
Han kommer garanterat sätta punkt för Ebba.

Rättning: Du har fel.

Din källa har avslöjats med att ha fabricerat bevisuppgifter, han kommer spendera de kommande åren bakom lås och bom.
2021-12-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Du har fel. (enkelt sagt)
En ny utredning kan endast visa om han är dement NU.

Om Esbjörn var dement redan vid kontraktsskrivningen så skulle samtliga av hans namnteckningar därefter vara ogiltiga. Flertalet instanser har redan ansett att han inte är dement. Han har exempelvis fortfarande (vad vi vet) sitt körkort kvar, något som han då borde blivit av med i våras vid rättegången angående trafikolyckan
2021-12-21, 23:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
När Ebba talat honom tillrätta så han förstod sitt bästa efter Ebbas definition så ville han sälja men så fort Ebba dragit iväg med vad hon avsåg vara vinsten så började Esbjörns små svaga grå samla ihop sig och repade mod till å tänka istället för att avstanna i chockerat tillstånd. Ja då ville inte Esbjörn sälja längre men fann att han överilat gjort det och uttryckte då sin ånger över försäljningen. Går ju inte å uttrycka sig annorledes. Det var inte Esbjörn som ville sälja utan Ebba som ville han skulle sälja till henne.

Tro det,, det var med vetskapen om att hon ville köpa hans hus som han gick till henne 1a gången och av helt fri vilja, eller tror du verkligen något annat??
2021-12-22, 00:00
Medlem
Knut-Annes avatar
Sture är en slipprig typ och en fräck lögnare, det har han nog klarat sig undan med tidigare, tror inte att han gör det denna gång.

"- Skulle jag sovit över i Inga Lills stuga säger du? Nej nej, det var Bertils stuga! På jobbet, brukar vi på skoj, kalla Bertil för Inga Lill, förstår du? Blev du svartsjuk? Dumma dig, finns absolut ingen anledning till det!"

Hoppas att AB rotar vidare lite, de verkar inte riktigt fattat vad överklagan handlar om, inget konstigt med det, överklagan är så pass stollig, att inte heller de flesta av oss, riktigt fattade, till en början.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-12-22 kl. 00:13.
2021-12-22, 00:00
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Du har fel. (enkelt sagt)
En ny utredning kan endast visa om han är dement NU.

Om Esbjörn var dement redan vid kontraktsskrivningen så skulle samtliga av hans namnteckningar därefter vara ogiltiga. Flertalet instanser har redan ansett att han inte är dement. Han har exempelvis fortfarande (vad vi vet) sitt körkort kvar, något som han då borde blivit av med i våras vid rättegången angående trafikolyckan

Icke att förglömma att rättegången där han bedömdes lämplig att även fortsättningsvis inneha körkort, hölls i Uppsala tingsrätt endast 2 dagar innan MUF vid samma domstol.
2021-12-22, 00:03
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:

Ulf verkar vara Marielunds byfåne, finns ingen anledning att lyssna på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in