2021-12-21, 16:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Det stämmer visst och jag kan ge dig hundra exempel på det. Det är därför ingen orkar ta dig på allvar när du skriver om den analkande katastrofen.

Det är bara bra om Omikron sprids och trycker undan delta, förstår du inte det?
Det kommer inte bli någon katastrof utan tvärtom så är det räddningen, början på slutet på denna pamdemi.
Sjukvårdbehovet ser ut att ligga på bara en tredjedel av delta och dödsfallen ännu mindre.

Visst är det bra IMBILDEN!

Det du inte förstår är att det i dagsläget inte finns någonting som pekar på att genomgången infektion i omikron skulle ge immunitet mot delta. Dessa två varianter är för olika för korsimmunitet och det är just därför vi befinner oss där vi gör. I Sverige har vi ännu inte fått någon större spridning av omikron ännu, men den lär komma precis som i andra länder. Vi saknar immunitet. Det är den bistra sanningen. Denna pandemi lär inte ta slut förrän tillräckligt mycket vaccin nått ut till hela världen så vi stoppar nya mutationer. Det är enda sättet.
Citera
2021-12-21, 16:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Varför skulle jag bry mig om vad mupparna i regeringen tror och gör? Dom består av ett gäng obildade psykopater.

Jag bryr mig om datan, och den säger klart och tydligt att det inte finns något att vara orolig över och att viruset muterat till ett relativt harmlöst, förkylningslikande virus.

Kommer givetvis i fortsättningen fortsätta leva precis som vanligt. Som jag har gjort under hela den här cirkusen. Ingen spruta, inget munskydd, inget test, ingen distans.

Grattis. Hoppas det finns en vårdplats till dig den dag då du behöver den. Över 8000 personer har fått IVA vård för covid 19. 15000 har dött. Tiotusentals har långtidssymtom och många lär aldrig bli återställda.
Citera
2021-12-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det du inte förstår är att det i dagsläget inte finns någonting som pekar på att genomgången infektion i omikron skulle ge immunitet mot delta. Dessa två varianter är för olika för korsimmunitet och det är just därför vi befinner oss där vi gör. I Sverige har vi ännu inte fått någon större spridning av omikron ännu, men den lär komma precis som i andra länder. Vi saknar immunitet. Det är den bistra sanningen. Denna pandemi lär inte ta slut förrän tillräckligt mycket vaccin nått ut till hela världen så vi stoppar nya mutationer. Det är enda sättet.
Vaccin är enda lösningen?
Nej det är ingen lösning alls.
Men att bli smittad på riktigt och få immunitet funkar.
Det försvinner några veklingar på vägen, men vi är så onödigt många människor så det är bara bra.
Tyvärr var det här viruset för klent för att det skulle leda nånstans.
Vi får hoppas på ett vassare nästa gång.
Citera
2021-12-21, 17:04
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Grattis. Hoppas det finns en vårdplats till dig den dag då du behöver den. Över 8000 personer har fått IVA vård för covid 19. 15000 har dött. Tiotusentals har långtidssymtom och många lär aldrig bli återställda.
Och över 8000 har fått allvarliga biverkningar från vaccinet

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3

Jag klarar mig nog ska du se. Är ung och frisk och har gått igenom "pandemin" utan problem trots att jag levt som vanligt. Men tack för omtanken
Citera
2021-12-21, 17:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Regeringen är bara för lustiga. "Arbeta mera hemma" sa de för en vecka sedan. Idag ska " alla som kan arbeta hemifrån". En slump att detta börjar gälla en dag innan alla går på julledighet? Känns onekligen som man vill kunna stoltsera med att ha vidtagit åtgärder innan skiten träffar fläkten. Samtidigt vill man inte göra något som kostar staten eller samhället pengar.

Vilka av dagens åtgärder kommer ha någon reell påverkan på smittspridningen tror ni? Blev ju inte ens en rekommendation om munskydd i köpcentrum och butiker. Det hade varit en rätt enkel åtgärd som i vart fall kunde gjort någon nytta.
Citera
2021-12-21, 17:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Vaccin är enda lösningen?
Nej det är ingen lösning alls.
Men att bli smittad på riktigt och få immunitet funkar.
Det försvinner några veklingar på vägen, men vi är så onödigt många människor så det är bara bra.
Tyvärr var det här viruset för klent för att det skulle leda nånstans.
Vi får hoppas på ett vassare nästa gång.

Låter som du vill dö? Varför vill du det? Är det inte enklare att hoppa från en bro då, istället för att ligga och hosta lungorna ur dig på en plastad madrass på något sjukhus?
Citera
2021-12-21, 17:11
Medlem
Citat:
Låter som du vill dö? Varför vill du det? Är det inte enklare att hoppa från en bro då, istället för att ligga och hosta lungorna ur dig på en plastad madrass på något sjukhus?
Så du jämför att först bli smittad av covid, sen som ung och frisk dö av det med att hoppa från en bro? Bevisar bara din analysförmåga...
Citera
2021-12-21, 17:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Och över 8000 har fått allvarliga biverkningar från vaccinet

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3

Jag klarar mig nog ska du se. Är ung och frisk och har gått igenom "pandemin" utan problem trots att jag levt som vanligt. Men tack för omtanken

Var läser du allvarliga biverkningar? Det handlar om smärta från injektionsstället eller att den vaccinerade fått lite sjukdomskänsla.
Hur många har dött av vaccinet?
Citera
2021-12-21, 17:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Så du jämför att först bli smittad av covid, sen som ung och frisk dö av det med att hoppa från en bro? Bevisar bara din analysförmåga...

Förstår bara inte varför någon frivilligt skulle vilja dra på sig vare sig SARS covid19, malaria eller AIDS.
Citera
2021-12-21, 17:14
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Var läser du allvarliga biverkningar? Det handlar om smärta från injektionsstället eller att den vaccinerade fått lite sjukdomskänsla.
Hur många har dött av vaccinet?
Nej, om du läser pdf filerna, så ser du antal rapporterade allvarliga biverkningar. Det är drygt 8000 totalt

Och det är alltså många gånger fler än vaccinet för svininfluensan, som drogs in pga biverkningarna.
Citera
2021-12-21, 17:19
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76

Och du har ingen alls. Vore jag chef i dag skulle jag fråga om den sökande vaccinerat sig. Inte för att det är av vikt för jobbet utan att få veta om det är en vettig, intelligent person.
Citera
2021-12-21, 17:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej, om du läser pdf filerna, så ser du antal rapporterade allvarliga biverkningar. Det är drygt 8000 totalt

Och det är alltså många gånger fler än vaccinet för svininfluensan, som drogs in pga biverkningarna.

Hur många har vårdats på IVA eller avlidit av vaccinet? Du använder dubbla måttstockar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in