2021-12-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Gastkramande!

Man bara häpnar. Hur är det ens möjligt? Det här målet kommer att gå till historien som det kanske mest rättshaveristiska mål genom tiderna. Tur för Sture att han inte är riktig advokat. Följderna med advokatsamfundet kunde ha blivit riktigt jobbiga

Tack för filerna

Hade han varit advokat igår, så hade han inte varit advokat idag. Det är ett som är helt säkert. Att förfalska bevis har advokatsamfundet inget som helst överseende med överhuvudtaget, det är jag helt övertygad om.

Frågan är nu om han får en brottsutredning med påföljande åtal och straff på sig. Det vore inte mer än rätt.

Det vore ju verkligen pricken över i för Ebba vad gäller vilka rättsvidrigheter hon utsatts för i detta.
2021-12-21, 12:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Här kommer det senaste. Håll till godo

https://anonfiles.com/be5a4ay6w3/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_24_Svarsskrivelse_fr_n_K_Bj_rklund_pdf

https://anonfiles.com/v3544fycw8/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_26_Bilaga_2_pdf

Tack mzs

Det är en ren njutning att läsa Katrin Björklunds avrättning av Säröpiraten och E*björn, så där vackert kan knastertorr juridisk text vara när den är som bäst.

Speciellt rolig var den där begäran om avisning av Säröpiraten som ombud för E*björn, sug på den sågningen Sture!
2021-12-21, 12:49
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det ser onekligen ut som att din fråga till pizzamäklaren startade hans aktivitet. Att avslöja lögner ska premieras så jag lyfter på hatten för din insats!

Nu tre frågor:

Kommer piraten att skicka in nåt eget till rätten för att dra tillbaka hans ”värdering”?

Hur kommer expressen att behandla den här informationen (hela katrins inlaga)?

När kommer rätten att neka prövningsunderlag (för det bör rimligen bli resultatet)?

Sture måste väl åtminstone försöka rädda vad som räddas kan, dvs sig själv, så nog kommer det komma ett tillbakadragande. Eller så passar han på och avlägsnar sig själv, precis som Binninge försökte göra. Fast Sture måste väl inte skaffa ett nytt ombud, likt Binninge, med tanke på rådande omständigheter?

Expressen kommer inte nämna det alls, alternativt en liten notis, om de inte kan slänga all skuld på Sture och Pizzabagaren. Esbjörn är det bara synd om och han kan ju inte göra fel.
2021-12-21, 12:52
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack mzs

Det är en ren njutning att läsa Katrin Björklunds avrättning av Säröpiraten och E*björn, så där vackert kan knastertorr juridisk text vara när den är som bäst.

Speciellt rolig var den där begäran om avisning av Säröpiraten som ombud för E*björn, sug på den sågningen Sture!
Man nästan hör hur hon slipar kniven mellan raderna, "shirp, shirp".
Underbart!
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-12-21 kl. 13:00.
2021-12-21, 13:00
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Här kommer det senaste. Håll till godo

https://anonfiles.com/be5a4ay6w3/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_24_Svarsskrivelse_fr_n_K_Bj_rklund_pdf

https://anonfiles.com/v3544fycw8/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_26_Bilaga_2_pdf

Tack för att du kollade upp HDs brev.

Blev en riktig käftsmäll för Sture.
Sedan så har kanske Katrin Björklund skrivit sin inlaga mer för media än SH som borde ha dragit samma slutsatser som henne.

Kan vi hoppas på ett avvisande redan till jul 🎅
2021-12-21, 13:05
Medlem
Det har gått massvis med kommunikation fram och tillbaka idag ser jag nu. Jag ska se om jag kan få ut alla inlagor.
Återkommer
2021-12-21, 13:08
Medlem
Tack för bilagorna. Det var bra att Hakan fick möjlighet att via Katrin så tydligt tala om att han inte hade något med värderingen att göra. Sture Tersaeus har helt enkelt snott hans visitkort och klistrat fast det på ett foto av sin egen datorskärm. Han har inte ens lyckats ta en riktig skärmdump, man ser på ränderna att han har fotograferat av en datorskärm.

Det är ett solklart fall av urkundsförfalskning.
Enligt svensk lag 14 kap. 1 § brottsbalken (1962:700) döms den för urkundsförfalskning, som genom att skriva annan, verklig eller diktad, persons namn eller genom att falskeligen förskaffa sig annans underskrift eller på annat sätt, framställer falsk urkund eller också falskeligen ändrar eller fyller ut äkta urkund, allt under förutsättning att åtgärden innebär fara i bevishänseende.
Straffet för urkundsförfalskning är fängelse i högst 2 år. Om brottet anses som grovt kan det ge fängelse upp till 6 år. Vid ringa brott döms till förvanskning av urkund till böter eller fängelse i högst 6 månader. Det här handlar om en fastighetsaffär på flera miljoner så jag har svårt att se att straffet skulle stanna vid böter. Det är ju inte direkt frågan om att förfalska en siffra på en legitimation för att komma in på krogen.

Ett brott både mot Svea Hovrätt och en partiledare för ett riksdagsparti i ett miljonmål, det bör vara rätt så grovt. Hoppas på runt 12-18 månader oavsett om överklagan dras tillbaka eller inte.
2021-12-21, 13:09
Medlem
Q6s avatar
En stor eloge till Håkan Demir för att han agerade och inte bara blundade när han oförskyllt drogs in i denna härva av förfalskade bevis.

En polisanmälan gentemot Sture vore pricken över iet och en bra avslutning på denna affären.
2021-12-21, 13:13
Medlem
Ja, en eloge till Håkan för att han vidtog åtgärder när han uppmärksammades på detta.

Jag kan också meddela att Sture har inkommit med en rättelse av bevisuppgift, vilket framgår av dagboksbladet, återkommer med mer info om det när jag fått ut inlagorna.

Icke desto mindre har Sture inkommit med denna bevisuppgift och han har inte återkallat den förrän han har blivit varse att han var avslöjad. Men när han förstod att han blivit avslöjad, då fick han jävligt bråttom, det är ett som är säkert.
2021-12-21, 13:18
Medlem
Strossels avatar
Lugn nu snart kommer glädjeröven och förklarar att vi har läst fel och att man inte kan tolka det så utan att Katrin sträcker vapen och ger sig och Ebba höjer köpesumman med minst 3 mille samt betalar för renoveringen och låter Esbjörn flytta in till dödagar.

Allvarligt Katrin är riktig vass och tack till alla som ser till att vi får se alla skrivelser.
2021-12-21, 13:23
Medlem
Tack msz !!
Ångrar att jag inte sparade Katrins inlaga till julafton och väntar förväntansfullt på resten

Nu kommer förmodligen sjuttioelva ilskna inlägg från Merrybum, där mzs anklagas för att ha agerat på ett sätt som påverkat utgången i målet kontakta Demir. Förmodligen får hon det till övergrepp i rättssak. Hen måste vara rosenrasande vid det här laget.
2021-12-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ja, det var ju så, att jag trodde ju inte på att det "värderingsutdrag" som Sture lämnat in, kom ifrån den nämnda mäklaren. Därför lät jag kontakta mäklaren med en fråga om detta.

Nu visar det sig alltså att mäklaren efter att han uppmärksammats på detta, själv har kontaktat "motparten", och där låtit meddela att han inte står bakom detta dokument.

Det var alltså precis som jag misstänkte från början. "Värderingsutdraget" är ett falsarium skapat av Sture själv.

Han skriver att "en skärmdump har kopierats ihop med mitt visitkort utan min vetskap och utan mitt medgivande".
Du är för gullig, alltså..

Men om det var din kontakt med Halan som ledde till att han insik tur kontaktat motparten så är det ju bara att gratulera -du har inte bara bevakat målet, dubbar bidragit till ett rättvist slut på tvisten. Bra jobbat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in