2021-12-21, 11:55
Medlem
Ja, det var ju så, att jag trodde ju inte på att det "värderingsutdrag" som Sture lämnat in, kom ifrån den nämnda mäklaren. Därför lät jag kontakta mäklaren med en fråga om detta.

Nu visar det sig alltså att mäklaren efter att han uppmärksammats på detta, själv har kontaktat "motparten", och där låtit meddela att han inte står bakom detta dokument.

Det var alltså precis som jag misstänkte från början. "Värderingsutdraget" är ett falsarium skapat av Sture själv.

Han skriver att "en skärmdump har kopierats ihop med mitt visitkort utan min vetskap och utan mitt medgivande".
2021-12-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Här kommer det senaste. Håll till godo

https://anonfiles.com/be5a4ay6w3/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_24_Svarsskrivelse_fr_n_K_Bj_rklund_pdf

https://anonfiles.com/v3544fycw8/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_26_Bilaga_2_pdf

Tack mzs för inlagorna!

Som vanligt ett gediget arbete av advokat Katrin Björklund! Hennes hantering av Stollen Sture är utmärkt.
2021-12-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Så Esb och Busch pris stämmer?

Densias värdering är ju inte gjord för värdet vid försäljningstillfället, och dom hade väl inte tillgång till Anticimex besiktning, men är ändå i samma nivå, om man räknar tillbaka prisutvecklingen sen försäljningen...
2021-12-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Tack mzs för inlagorna!

Som vanligt ett gediget arbete av advokat Katrin Björklund! Hennes hantering av Stollen Sture är utmärkt.
Ord och inga visor!

Fantastiskt intressant inlaga från en riktig advokat. Piratens kompetens lägre än en sjunken båt medan pizzamäklaren faktiskt steg i aktning! Om jag passerar där ska jag köparen pizza av honom.
2021-12-21, 12:17
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ja, det var ju så, att jag trodde ju inte på att det "värderingsutdrag" som Sture lämnat in, kom ifrån den nämnda mäklaren. Därför lät jag kontakta mäklaren med en fråga om detta.

Nu visar det sig alltså att mäklaren efter att han uppmärksammats på detta, själv har kontaktat "motparten", och där låtit meddela att han inte står bakom detta dokument.

Det var alltså precis som jag misstänkte från början. "Värderingsutdraget" är ett falsarium skapat av Sture själv.

Han skriver att "en skärmdump har kopierats ihop med mitt visitkort utan min vetskap och utan mitt medgivande".
Detta är grejer det, undrar om Expressen kommer att slå upp det stort?
Nej vänta nu.
Jag var inne på rätt spår jag med, fast det var ännu fulare än jag trodde.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning 21–10–11 Överklagad 21–11–09

Sture är en riktigt slemmig typ.
2021-12-21, 12:20
Medlem
S T R I I I I I I K E

Game Set and Match

Man kan inte gärna säga att Katrin nu slog sista spiken i Esbjörns kista.
Den spiken slog hon in för länge sedan.
Nu byggde hon Empire State Building ovanpå hans redan igenfyllda grav.

Känns nästan som Katrin tagit alla mina kommentarer från tråden rakt in i sitt yttrande

Men det allra roligaste av allt är ändå att hon avslutningsvis begär att Svindlaren (ja, jag började ju kalla honom svindlare efter hans "värderingsutlåtande") och Stollen Sture Tersaeus avvisas som ombud i målet. Detta eftersom han visat oredlighet.

Och för kubun, som aldrig kommer fatta något ändå, så kan jag bara säga, att visst finns det positiva saker för mig av att vara i denna tråden. De mest positiva sådana är så klart när man kan göra reell skillnad.

Ska vi då hoppas och tro på att SH kommer med ett avslag på överklagandet redan innan jul, med en kort kommentar om att det inte finns skäl att tro att tingsrättens dom är felaktig. Det hade ju varit intressant om domstolen svarat på de olika delarna i parternas yttrande, men jag tror inte det kommer ske.
2021-12-21, 12:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
S T R I I I I I I K E

Game Set and Match

Känns nästan som Katrin tagit alla mina kommentarer från tråden rakt in i sitt yttrande

Men det allra roligaste av allt är ändå att hon avslutningsvis begär att Svindlaren (ja, jag började ju kalla honom svindlare efter hans "värderingsutlåtande") och Stollen Sture Tersaeus avvisas som ombud i målet. Detta eftersom han visat oredlighet.

Och för kubun, som aldrig kommer fatta något ändå, så kan jag bara säga, att visst finns det positiva saker för mig av att vara i denna tråden. De mest positiva sådana är så klart när man kan göra reell skillnad.

Ska vi då hoppas och tro på att SH kommer med ett avslag på överklagandet redan innan jul, med en kort kommentar om att det inte finns skäl att tro att tingsrättens dom är felaktig. Det hade ju varit intressant om domstolen svarat på de olika delarna i parternas yttrande, men jag tror inte det kommer ske.
Sture har skämt ut sig rejält, hade han varit advokat hade den licensen rykt, men detta borde väl ändå vara rent brottsligt.
2021-12-21, 12:32
Medlem
Citat:
S T R I I I I I I K E

Game Set and Match

Det ser onekligen ut som att din fråga till pizzamäklaren startade hans aktivitet. Att avslöja lögner ska premieras så jag lyfter på hatten för din insats!

Nu tre frågor:

Kommer piraten att skicka in nåt eget till rätten för att dra tillbaka hans ”värdering”?

Hur kommer expressen att behandla den här informationen (hela katrins inlaga)?

När kommer rätten att neka prövningsunderlag (för det bör rimligen bli resultatet)?
2021-12-21, 12:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
KATRINS YTTRANDE HAR INKOMMIT - HÖR OCH HÄPNA

Och i hennes inlaga finns en bilaga med ett email från Håkan Demir där han berättar hur "värderingen" kom till.

Det var precis som jag misstänkte!

Återkommer med mer information inom kort.

Citat:

https://anonfiles.com/be5a4ay6w3/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_24_Svarsskrivelse_fr_n_K_Bj_rklund_pdf

Gastkramande!

Man bara häpnar. Hur är det ens möjligt? Det här målet kommer att gå till historien som det kanske mest rättshaveristiska mål genom tiderna. Tur för Sture att han inte är riktig advokat. Följderna med advokatsamfundet kunde ha blivit riktigt jobbiga

Tack för filerna
2021-12-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Detta är grejer det, undrar om Expressen kommer att slå upp det stort?
Nej vänta nu.
Jag var inne på rätt spår jag med, fast det var ännu fulare än jag trodde.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning 21–10–11 Överklagad 21–11–09

Sture är en riktigt slemmig typ.

Ja, Svindlaren Sture är precis lika slemmig som barnvåldtäktsmannen, det är ett som är säkert.

Svea Hovrätt borde polisanmäla Sture. Vi får väl se om hans förfalskning av bevis får några fortsatta rättsliga följder.
2021-12-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det ser onekligen ut som att din fråga till pizzamäklaren startade hans aktivitet. Att avslöja lögner ska premieras så jag lyfter på hatten för din insats!

Tack.
Ja, så var det.

Citat:
Nu tre frågor:

Kommer piraten att skicka in nåt eget till rätten för att dra tillbaka hans ”värdering”?

Svindlaren Sture kommer förmodlinge att sitta helt stilla i båten tills SH serverar honom ett föreläggande. Men det kommer de nog inte att göra. De kommer bara att avslå överklagandet, och skämmas för att de lät det gå så långt som de gjorde.

Men man kan faktiskt bekräfta det som någon skrev här i tråden, ge bara Sture tillräckligt med rep, så kommer han att hänga sig själv. Och det gjorde han ju, nästan bokstavligt.

Citat:
Hur kommer expressen att behandla den här informationen (hela katrins inlaga)?

Ja, det ska bli intressant att se. Brännvinström lär väl inte ta i det med tång i alla fall. Får väl bli någon annan.

Citat:
När kommer rätten att neka prövningsunderlag (för det bör rimligen bli resultatet)?

Ja det bör rimligen bli resultatet, det har vi ju sagt hela tiden
Dock inte som ett resultat av Stures svindleri. Esbjörn skall inte lida för att Sture är oärlig. Men det finns som Katrin påtalar tillräckligt många skäl att avslå överklagandet ändå.
2021-12-21, 12:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Tackar, bugar och bockar.

Vad gäller bilagorna som sådana, så blir jag lite mörkrädd. Hur kan någon agera ombud och inte ens försöka göra rätt för sig? Jag antar att Sture inte jobbar pro bono, men inte ens då är det okay att klanta till det på den här nivån. Förfalska bevisföremål och någon form av urkundsförfalskning är rätt grova handlingar ändå. Till råga på allt så handlar det inte om prislappen på fastigheten, så varför ens hitta på sådana handlingar? Att få till en äkta värdering hade inte varit några problem, så det är verkligen lager på lager med dumheter här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in