Citat:
Ursprungligen postat av
Drickback
Om Robertson nu får 3 matcher för sitt röda igår missar han Chelsea borta, dyrköpt och klumpigt rött i offensiv zon. HUVUDLÖST!
Det är väl standard vid direkt rött?
Hade tyvärr inte möjlighet att se matchen men har kollat höjdpunkterna inklusive Kane’s och Robertson’s tacklingar - solklart rött båda två. Skandal att Kane inte åker ut för det men som några varit inne på tror jag att den tidiga matchminuten påverkar. Kan inte se någon annan förklaring. Att VAR inte går in är dock helt obegripligt.
När Robertson sedan blir utvisad får vi svart på vitt att det är helt inkonsekvent från domaren vilket aldrig är bra. Farligt, vårdslöst eller osportsligt spel ska alltid bestraffas oavsett matchens storhet, betydelse eller vad klockan visar. Annars blir det som att ge frikort för diverse vansinnigheter givet att dessa sker tidigt i matchen.
Så jag förstår Liverpool’s och Klopp’s frustration men Robertson’s tackling går tyvärr inte att snacka bort. Senast jag såg en liknande situation var när Totti sparkade ner Balotelli. Detta var under tiden när den sistnämnde fortfarande var en talang och spelade i Inter.