2021-12-20, 17:32
Avslutad
Kvinnan framför mig i kön till bankautomaten på ett köpcentrum i Göteborg lämnade kvar lappen. Jag tog la den fickan och läste efter att jag hämtat ut pengar:

Lön 181 600
Saldo 1 420 348

Man kan undra vad det är för personer som har så mycket på saldot. Vilket slags folk tror ni? Vad hade ni investerat i om ni vore den lyckliga personen framför mig i kön med 1,4 på saldot?

Tror ni hon lämnade kvar lappen med flit bara för att jag skulle läsa, och i så fall vad ville hon mig?
Citera
2021-12-20, 17:37
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
Kvinnan framför mig i kön till bankautomaten på ett köpcentrum i Göteborg lämnade kvar lappen. Jag tog la den fickan och läste efter att jag hämtat ut pengar:

Lön 181 600
Saldo 1 420 348

Man kan undra vad det är för personer som har så mycket på saldot. Vilket slags folk tror ni? Vad hade ni investerat i om ni vore den lyckliga personen framför mig i kön med 1,4 på saldot?

Tror ni hon lämnade kvar lappen med flit bara för att jag skulle läsa, och i så fall vad ville hon mig?
Hon ville väl skryta med pengarna eftersom lappen satt kvar, investera hade jag inte gjort heller och synd är att man inte får ränta på sitt sparande och det inte fel att ha pengar på kontot
Citera
2021-12-20, 17:39
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:

Lön 181 600
Saldo 1 420 348

Någon hög chefstjänst på VGR (Västra Götalandsregionen)? Hon ville se om du förföljde henne och hade du gjort det hade du fått 100 000 kr, det är vad jag tror.
Citera
2021-12-20, 17:40
Medlem
EnLitenkilles avatar
Att ha 1,4 mille på kontot är väl inte speciellt märkvärdigt kan jag tycka.
Citera
2021-12-20, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hon ville väl skryta med pengarna eftersom lappen satt kvar, investera hade jag inte gjort heller och synd är att man inte får ränta på sitt sparande och det inte fel att ha pengar på kontot

Obegåvat att ha större saldo än bankgarantin. Även om risken är låg så är konsekvensen tråkig om banken får problem.
Citera
2021-12-20, 17:44
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Obegåvat att ha större saldo än bankgarantin. Även om risken är låg så är konsekvensen tråkig om banken får problem.
Ser inga problem med med det, även om jag har det mesta av pengarna någon annan stans
Citera
2021-12-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ser inga problem med med det, även om jag har det mesta av pengarna någon annan stans

Nehe, men vad är då fördelen med att riskera cirka 400000 kr på det sättet?
Citera
2021-12-20, 17:46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Lön 181 600
Saldo 1 420 348

Lite olika möjligheter;

* Hon är civilsnut och droppar lite såna där lappar runt sig och agerar bete.
* Du trollar. Jag vet då ingen bank som skriver "Lön" på papperslappen man får från bankomaten.
* Hon flörtar med dig och tror att du är en golddigger.

Jag lutar nog mot alternativ två.
Citera
2021-12-20, 17:51
Medlem
Dofternas avatar
Hon äger förmodligen en liten boutique som säljer bijouterier och mode från Milano och Paris.
Citera
2021-12-20, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Lite olika möjligheter;

* Hon är civilsnut och droppar lite såna där lappar runt sig och agerar bete.
* Du trollar. Jag vet då ingen bank som skriver "Lön" på papperslappen man får från bankomaten.
* Hon flörtar med dig och tror att du är en golddigger.

Jag lutar nog mot alternativ två.
Jag har lappen här men det kan finnas detaljer i den så det hade varit att bryta mot reglerna att foto.
Kan vara en s.k. puma som är ute efter sex med yngre killar.
Citera
2021-12-20, 17:57
Medlem
R5As avatar
Citat:

Ska man ha de utspritt mellan olika banker?
Citera
2021-12-20, 18:02
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Nehe, men vad är då fördelen med att riskera cirka 400000 kr på det sättet?
Tror inte det är något att riskera då är det större risk att förvara pengar hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in