2021-12-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Har testat men fick ingen effekt. Kanske borde man testa en annan bara för att man så gärna vill att det ska funka. Någon som har tips? Någon som testat att droppa oljan på en snus och sen lägga in?

Min läkare sa till mig att det är många som gör och det fungerar.

Men personligen så har jag märkt att jag får MYCKET bättre effekt om jag är torr i munnen.
Alltså att jag ej har druckit eller ätit något på iaf en timme innan.
Sen har jag det under tungan i flera minuter.
Direkt efter jag svalt det så äter jag något.
Kan vara en måltid eller bara ett äpple eller något.
Jag tror att om munnen är som en svamp så sugs det upp av kroppen bättre samt att det som sväljs tas omhand bättre med mat istället för att magsyran "dödar" allt direkt.
Är dock ingen läkare utan detta är endast mina erfarenheter!
Citera
2021-12-20, 15:47
Medlem
www.swedecbd.se

den senaste och bästa leverantören av cbd enligt mig, dom ägs av CBDanmark som tveklöst har nordens bästa kvalité på allt som har med cbd och göra
Citera
2021-12-20, 16:48
Medlem
Testat flera olika CBD-oljor var varierande kvalitét och koncentration.
Min slutsats är att det inte fungerar för fem öre - för mig i alla fall.
Citera
2021-12-20, 18:35
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Har testat men fick ingen effekt. Kanske borde man testa en annan bara för att man så gärna vill att det ska funka. Någon som har tips? Någon som testat att droppa oljan på en snus och sen lägga in?

Jag har skrivit en hel del i tråden och har testat en hel del olika oljor - min favorit sedan nästan ett år tillbaka är Qanoid's 1500mg olja

Citat:
Ursprungligen postat av Zinzabab
Du smyger den in under tungan på henne när hon sover och när hon vaknar på morgonen och utbrister "Åååh så utvilad jag är!" Berättar du varför.

Hur är denna, ni kunniga? https://www.naturalhemplife.se/butik/cbd-olja-fullspektrum/

Har testat naturalhemplife känns lite sådär IMO, oljan smakar väldigt lite och den är nästan helt genomskinlig. Jag gillar personligen den kraftiga hampasmaken. Har inte kvar den så kan inte kolla, men tror att dom använder MCT-olja i deras oljor(?) vilket är ett stort minus i min bok

Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingochris
www.swedecbd.se

den senaste och bästa leverantören av cbd enligt mig, dom ägs av CBDanmark som tveklöst har nordens bästa kvalité på allt som har med cbd och göra

Du som äger sajten eller, varför har dom det bästa med allt som har med CBD att göra tveklöst enligt dig?
Citera
2021-12-20, 19:26
Medlem
Modifys avatar
Taget från Läkemedelsverket:

Citat:
Cannabis är narkotika med undantag för så kallad industrihampa. Undantaget är begränsat till vissa sorter som har en THC-halt under 0,2%. Odlingarna måste ha ansökt om så kallat gårdsstöd hos Jordbruksverket.

CBD-olja, eller "hampa-olja" framställs ofta av industrihampa, och oljan innehåller då vanligtvis även THC.

Högsta domstolen har i mål B 177-19 dömt att undantaget för industrihampa inte gäller för beredningar. CBD-oljor som också innehåller THC är därför narkotika, och innehav eller försäljning av sådana oljor kan då vara olaglig.

Har jag missat något eller är försäljning samt innehav av CBD-produkter olaglig om de innehåller spår av THC under 0,2%? THC-fria CBD-oljor eller isolat ser ut att vara lagligt däremot.
Senast redigerad av Modify 2021-12-20 kl. 19:46.
Citera
2021-12-21, 11:02
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psoriasis-artrit
Min läkare sa till mig att det är många som gör och det fungerar.

Men personligen så har jag märkt att jag får MYCKET bättre effekt om jag är torr i munnen.
Alltså att jag ej har druckit eller ätit något på iaf en timme innan.
Sen har jag det under tungan i flera minuter.
Direkt efter jag svalt det så äter jag något.
Kan vara en måltid eller bara ett äpple eller något.
Jag tror att om munnen är som en svamp så sugs det upp av kroppen bättre samt att det som sväljs tas omhand bättre med mat istället för att magsyran "dödar" allt direkt.
Är dock ingen läkare utan detta är endast mina erfarenheter!

Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Jag har skrivit en hel del i tråden och har testat en hel del olika oljor - min favorit sedan nästan ett år tillbaka är Qanoid's 1500mg olja

Tack för svar, jag testar lite starkare dos på ett par prillor. Kanske att jag testar Qanoid också men allt är så jävla dyrt.
Citera
2021-12-26, 06:49
Medlem
Hur funkar det med att beställa från Qanoid? Är intresserad av deras olja på 15 %. Jag läste att någon i tråden fått sin beställning beslagtagen av tullen? Finns det någon annan sida någon skulle rekommendera? Jag tar oljan för kraftig värk och har tidigare bara tagit olja på 3 % från ett företag som inte längre verkar aktivt. Mycket tacksam för råd.
Citera
2021-12-26, 12:56
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunkWestman
Hur funkar det med att beställa från Qanoid? Är intresserad av deras olja på 15 %. Jag läste att någon i tråden fått sin beställning beslagtagen av tullen? Finns det någon annan sida någon skulle rekommendera? Jag tar oljan för kraftig värk och har tidigare bara tagit olja på 3 % från ett företag som inte längre verkar aktivt. Mycket tacksam för råd.

Är det ett svenskt företag du köpt från tidigare?
Citera
2021-12-27, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Är det ett svenskt företag du köpt från tidigare?
Yes, tror de hette Scandinavian Hemp.
Citera
2021-12-27, 05:37
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunkWestman
Yes, tror de hette Scandinavian Hemp.

Ok, testa Lets hemp
Citera
2021-12-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsirgentleman
Tycker den ser rätt bra ut, har dock inte provat den själv
Köpte själv nyligen från https://naturexpressen.se/ som jag blev rätt nöjd me, köpte även cbd & cbn hasch som jag tyckte var väldigt trevligt

Hur var haschet?
Citera
2021-12-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Ok, testa Lets hemp
Tack, ska kolla upp dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto