2021-12-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Söker en effektiv cbd-olja till en person med svår ångest. Nån som har tips? Är dåligt insatt men helst utan thc.

Jag skrev till dig men det blev flaggat av någon anledning.
Laglig THC fri CBD olja kanske är känsligt på detta forumet..
Citera
2021-12-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psoriasis-artrit
Jag skrev till dig men det blev flaggat av någon anledning.
Laglig THC fri CBD olja kanske är känsligt på detta forumet..
Tack så mycket ändå 🥰
Citera
2021-12-09, 07:12
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psoriasis-artrit
Jag får utskrivet vad jag har förstått är en väldigt ren och högkvalitativ CBD olja.
Den tillverkas i Sverige (APL) och heter Cannabidiol APL 100 mg/ml.
Jag kombinerar detta med Dronabinol (THC) APL 25 mg/ml.
Kostar mig ca 2000kr per flaska.

Detta fungerar utmärkt mot svår nervsmärta. Mkt bättre än allt syntetiskt skit som Tramadol eller Lyrica, som får mig att känna mig "pundig".

Jag är inte så kunnig i området då det står väldigt olika saker online.
Är det någon som vet om detta är s.k bred spektrum grejer?

Jag har med testat online CBD grejer utan känt någon effekt, antagligen för allt är utblandat och dålig kvalitet.
Känns som att ett svenskt labb är mer pålitligt imo..

Intressant! Min mor har haft ont i rygg och nervsmärtor enda sedan jag föddes. Hon har testat i princip allt inget hjälper. Men tyvärr går det inte att nämna ordet cannabis för henne....hon vill ju inte börja knarka tydligen! Att hennes hemland Tyskland legaliserar vill hon inte prata om. Galet hjärntvättad....

Hur fan övertalar jag henne att testa denna olja? Inte så kul se sin mor ha ont.
Citera
2021-12-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Intressant! Min mor har haft ont i rygg och nervsmärtor enda sedan jag föddes. Hon har testat i princip allt inget hjälper. Men tyvärr går det inte att nämna ordet cannabis för henne....hon vill ju inte börja knarka tydligen! Att hennes hemland Tyskland legaliserar vill hon inte prata om. Galet hjärntvättad....

Hur fan övertalar jag henne att testa denna olja? Inte så kul se sin mor ha ont.

Tråkigt att din mor har ont!

Jag hade låtit henne prata med en smärt dr som kan övertala henne att bara "testa".
För jag antar att hon har testat läkemedel som Tramadol och Lyrica och fortfarande har smärtor.
Förstår om hon ej vill känna sig "påverkad", så hon hade isf tagit det innan läggdags.
Kan även tillägga att man ej blir "hög" som om man hade rökt en joppe, man blir bara lugn, avslappnad och avdomnad (på ett skönt sätt).

Min smärta är mer hanterbar dagtid då jag kan massera och stretcha lite.
Men lindringen jag får på kvällen/natten är guld värd!

Lycka till,
Mvh
Citera
2021-12-10, 06:58
Medlem
Itowks avatar
någon som har erfarenheter av följande?

https://upgradenatural.com/produkt/premium-cbdolja/

är ute efter olja som innehåller även CBG då den påstår sig ha effekt mot ocd.
30% CBD (3000mg)
10% CBN (1000mg)
10% CBG (1000mg)
3% terpener som förmodligen är tillsatta, tror det är isolat i grunden.

Har kört riktiga fullspektrumoljor tidigare och kommer eventuellt blanda med denna för att bättra på koncentrationen
Citera
2021-12-15, 16:58
Medlem
Någon som kan rekommendera en bra cbd olja till min hund som lider av artros?

Vad är skillnaden med cbd olja för hundar och människor?
Citera
2021-12-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
Någon som kan rekommendera en bra cbd olja till min hund som lider av artros?

Vad är skillnaden med cbd olja för hundar och människor?

https://www.scentstopwebshop.se/
Citera
2021-12-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
https://www.scentstopwebshop.se/
Tackar 😁
Citera
2021-12-20, 01:16
Medlem
Eatlers avatar
Har testat men fick ingen effekt. Kanske borde man testa en annan bara för att man så gärna vill att det ska funka. Någon som har tips? Någon som testat att droppa oljan på en snus och sen lägga in?
Citera
2021-12-20, 05:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut

Du smyger den in under tungan på henne när hon sover och när hon vaknar på morgonen och utbrister "Åååh så utvilad jag är!" Berättar du varför.

Hur är denna, ni kunniga? https://www.naturalhemplife.se/butik/cbd-olja-fullspektrum/
Senast redigerad av Zinzabab 2021-12-20 kl. 05:42.
Citera
2021-12-20, 06:44
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinzabab
Du smyger den in under tungan på henne när hon sover och när hon vaknar på morgonen och utbrister "Åååh så utvilad jag är!" Berättar du varför.

Hur är denna, ni kunniga? https://www.naturalhemplife.se/butik/cbd-olja-fullspektrum/

Har positiva erfarenheter av deras olja men den är inte så billig.

Deras buds är också bra men har personligen ingen lust att röka
Senast redigerad av Itowk 2021-12-20 kl. 06:49. Anledning: Tillägg
Citera
2021-12-20, 10:05
Medlem
Sr_71s avatar
Är det någon som vet om Puff King i Malmö fortfarande har öppet. Och är det någon som vet hur deras Cbd olja är kvalitetsmässigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in