2021-12-20, 14:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
Danmark 20/12
————————
Der er i dag yderligere 10.439 nye coronasmittede, viser den daglige opgørelse fra Statens Serum Institut (SSI).
De nye smittetilfælde er fundet blandt 203.467 PCR-test
Det betyder, at positivprocenten er 5,13

Der er 581 indlagte, hvilket er 21 mere end i går.

66 af disse er på intensivafdeling, hvilket er 3 mere end i går. 33 får hjælp af en respirator til at trække vejret, hvilket er 2 mindre end i går.

Der er det seneste døgn 8 nye dødsfald relateret til coronavirus.

34,7% af befolkningen er blevet revaccineret (booster).

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE13576105/10439-nye-smittetilfaelde-registreret/

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede

Tack för din rapportering, det är så skönt med ett land som har ordning och reda på sin statistik och levererar kontinuerligt. Här får vi nöja oss med tis-fre rapportering som släpar och håller oss i ett medeltida mörker vad gäller situationen.
Citera
2021-12-20, 15:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag får se mig övertalad.

Biverkningarna kan härledas till sjuksköterskornas nonchalans. Legitimationer behöver dras in.

Nu är det ju ett dekret från WHO så sjuksköterskorna är oskyldiga, även om de borde veta bättre.
Citera
2021-12-20, 15:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu är det ju ett dekret från WHO så sjuksköterskorna är oskyldiga, även om de borde veta bättre.
Är det ett di(s)kret från WHO att de inte behöver aspirera?

Det låter så konspiratoriskt att jag måste be om källa.

Edit;
Eller menar du vad gäller att pumpa i barn modernas skräp?
Citera
2021-12-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Man måste ha boostern för 40-80 ggr mer antikroppar jämfört med spruta 2. Så han hade inte det skyddet
Hur vet du det?
Citera
2021-12-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tror inte du förstår vad som menas med x % skydd. Det betyder inte att det är (100-x) % chans att få covid. Tänker man som du skulle ju alla ha haft det 2020 då just ingen var vaccinerad. Om du tänker efter, vilket du till 100 % inte gör.

Det är i princip 100% att ni antivaxare kommer få en släng av sleven nu i och med omikron. Den verkar smitta som mässlingen, fallen dubblas varannan dag.

Du kanske minns matteexperimentet där någon blir erbjuden ett kilo guld men istället ber kungen om ett riskorn på schackbrädets första ruta, två riskorn på ruta två, fyra riskorn på ruta tre, 8 på ruta 4 osv. Du minns säkert att långt innan ruta 64 så krävs det mer ris än vad som finns på hela jorden?

Sanna mina ord. Varje antivaxare kommer få sig en minnesbeta i vår. Vissa mer än andra.
Citera
2021-12-20, 15:11
Medlem
Citat:
Tack för din rapportering, det är så skönt med ett land som har ordning och reda på sin statistik och levererar kontinuerligt. Här får vi nöja oss med tis-fre rapportering som släpar och håller oss i ett medeltida mörker vad gäller situationen.

Och fallen är grovt underskattade. Min systers barn i Stockholm hade feber förra veckan. Det visade sig omöjligt att få dem testade. Det är klart att statistiken ser bättre ut om man inte kan testa…
Citera
2021-12-20, 15:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Är det ett di(s)kret från WHO att de inte behöver aspirera?

Det låter så konspiratoriskt att jag måste be om källa.

Edit;
Eller menar du vad gäller att pumpa i barn modernas skräp?

Du får helt enkelt titta på John Campbells senaste video med professor Niels Høiby från Danmark där dom går igenom saken. John brukar ha länkar också till det som påstås så där har du att göra en stund.

https://www.youtube.com/watch?v=hkopHLQjtVQ
Citera
2021-12-20, 15:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du får helt enkelt titta på John Campbells senaste video med professor Niels Høiby från Danmark där dom går igenom saken. John brukar ha länkar också till det som påstås så där har du att göra en stund.

https://www.youtube.com/watch?v=hkopHLQjtVQ
Tack, men du kan inte tänka dig att dessutom svara på frågan? För jag har lite annat att göra även om det inte verkar så. (Skriva på FB kräver inte mycket av koncentration).
Citera
2021-12-20, 15:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Och fallen är grovt underskattade. Min systers barn i Stockholm hade feber förra veckan. Det visade sig omöjligt att få dem testade. Det är klart att statistiken ser bättre ut om man inte kan testa…

Ja kanske, kan inte svara på det. Men flickvännens barn var sjuka nu i veckan, hosta, ont i halsen mm, testade - ingen covid. Polaren snackade jag med igår, hela familjen ligger hemma och hostar med feber, testade - ingen covid. Men man önskar lite mer go från folkhälsomyndigheten, det är här duger inte i pandemitider.
Citera
2021-12-20, 15:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tack, men du kan inte tänka dig att dessutom svara på frågan? För jag har lite annat att göra även om det inte verkar så. (Skriva på FB kräver inte mycket av koncentration).

Du hade 2 frågor.

Ja det är något WHO har gått ut med.

Barn ska inte ha Modernavaccin.
Citera
2021-12-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är i princip 100% att ni antivaxare kommer få en släng av sleven nu i och med omikron. Den verkar smitta som mässlingen, fallen dubblas varannan dag.

Sanna mina ord. Varje antivaxare kommer få sig en minnesbeta i vår. Vissa mer än andra.
Äh! Snarare så är det väl de som vaccinerat sig utan att ha haft infektionen som bör oroa sig. Vi som redan har haft corona är safe från denna "hemskt" milda variant också!
Citera
2021-12-20, 15:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du hade 2 frågor.

Ja det är något WHO har gått ut med.

Barn ska inte ha Modernavaccin.
Wow

Det var så uppåt väggarna att jag ska lyssna igenom din länk ikväll.

Vad i helvete???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in