2021-12-17, 18:16
Medlem
Lao Tzus avatar
Engelsk press avslöjar att han haft en framgångsrik trekant efter en framgångsrik jakt på elk

Dags att abdikera, stiga åt sidan och låta prinsessan Sofia bli drottning i Queen Elizabeths viktorianska anda?
Citat:
Queen's third cousin King Carl XVI Gustaf's 'wild sex parties with strippers

After one big dinner *celebrating a successful elk hunt, he is said to have enjoyed sex with two women at the same time.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-10321299/King-Carl-XVI-Gustaf-Swedens-parties-strippers-spotlight-new-podcast.html
Citera
2021-12-17, 19:29
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Engelsk press avslöjar att han haft en framgångsrik trekant efter en framgångsrik jakt på elk

Dags att abdikera, stiga åt sidan och låta prinsessan Sofia bli drottning i Queen Elizabeths viktorianska anda?
Skönt se att han roar sig som en kung!
Citera
2021-12-18, 15:24
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Läste om det här för ngr dagar sen i Expressen- har inte läst boken o inte lyssnat på podden, kmr inte göra heller. Min första tanke va; åh nej kan dom inte få fira jul i fred!!!

Nu när jag läser lite i artikeln som länkas ovan, så står det i princip samma sak där som i Expressen- om kungavänner o om försök att stoppa boken.

Jag funderar lite över dom kvinnor som figurerar i bl a boken. Vilka va deras motiv när dom ställde upp på fester i jaktstugor o liknande? - nog tror jag väl att kvinnorna hade ngn baktanke o önskan om att uppnå ngt. Fattar inte heller hur hon, Camilla, kan lämna ut relationen hon säger sig ha haft med kungen på det här sättet som hon gör?! vad vinner hon på det?

Enligt artikeln så har dom "lockats" att delta i festandet. Det får i alla fall mig att tänka på kvinnorna som helt utan eget ansvar- lättlurade stollar helt enkelt som fattar nada. Jag undrar ju, hur gamla va kvinnorna egentligen, va det småtjejer som inte förstod bättre för vuxna kvinnor tycker jag borde veta bättre. Av vilken anledning hänger dom ut männen nu efteråt?
Citera
2021-12-18, 21:58
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Läste om det här för ngr dagar sen i Expressen- har inte läst boken o inte lyssnat på podden, kmr inte göra heller. Min första tanke va; åh nej kan dom inte få fira jul i fred!!!

Nu när jag läser lite i artikeln som länkas ovan, så står det i princip samma sak där som i Expressen- om kungavänner o om försök att stoppa boken.

Jag funderar lite över dom kvinnor som figurerar i bl a boken. Vilka va deras motiv när dom ställde upp på fester i jaktstugor o liknande? - nog tror jag väl att kvinnorna hade ngn baktanke o önskan om att uppnå ngt. Fattar inte heller hur hon, Camilla, kan lämna ut relationen hon säger sig ha haft med kungen på det här sättet som hon gör?! vad vinner hon på det?

Enligt artikeln så har dom "lockats" att delta i festandet. Det får i alla fall mig att tänka på kvinnorna som helt utan eget ansvar- lättlurade stollar helt enkelt som fattar nada. Jag undrar ju, hur gamla va kvinnorna egentligen, va det småtjejer som inte förstod bättre för vuxna kvinnor tycker jag borde veta bättre. Av vilken anledning hänger dom ut männen nu efteråt?

Vi kan ju bara gissa om anledningen. Men jag kan hitta åtminstone en även om du inte kan.

Och det är ju att Kungen utåt låtsas vara en familjefar en trogen patriark. Det kan ju verka oerhört falskt om man knullat med honom och vet att han inte alls är sådan privat.

Det är helt enkelt inte i linje med vad han låtsas vara och är hans "brand". Saker som slår hål på den bubblan är alltid intressant och kommer att vara kommersiellt.

Om ingen skulle bry sig skulle nog inga av damerna heller komma ut med det heller men så är det uppenbarligen inte.
Citera
2021-12-20, 11:56
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Feting; men då tycker jag att hon inte skulle ha knullat honom från allra första början heller!!? o sen komma efteråt med ånger. Jaha- va det stora summor inblandade för dom kvinnor som medverkade i boken? Tänker på något jag hört många ggr, att kvinnor gör allt för pengar lr en filmroll - börjar fundera på om det, rent av, ligger ngt utav sanning i det påståendet.
Citera
2021-12-20, 12:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Feting; men då tycker jag att hon inte skulle ha knullat honom från allra första början heller!!? o sen komma efteråt med ånger. Jaha- va det stora summor inblandade för dom kvinnor som medverkade i boken? Tänker på något jag hört många ggr, att kvinnor gör allt för pengar lr en filmroll - börjar fundera på om det, rent av, ligger ngt utav sanning i det påståendet.

Låt knugen så sin vildhavre. Bättre en viril knug än en fjolla som gillar likakönade.
Senast redigerad av Mullret 2021-12-20 kl. 12:38.
Citera
2021-12-20, 12:06
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Vår kung o vårt kungahus är bäst i världen!! det hade jag tyckt oavsett vilken planhalva han spelade på.
Citera
2022-01-04, 15:27
Medlem
https://www.kungahuset.se/press/pressmeddelanden/aretspressmeddelanden/ddmmkonungenochdrottningentestadeigarkvallpositivt forcovid19.5.6a4cc5ca17db8150d1a10a5b.html

Kungen och Drottningen har covid 19– isolerar sig
Som är fullvaccinerade med tre sprutor.
Senast redigerad av salladsmix 2022-01-04 kl. 15:31.
Citera
2022-01-04, 16:41
Medlem
Gissar på att det är barnen i kungafamiljen som har smittat dem, och i så fall kommer vi att få se fler positiva svar den närmaste veckan.
Enligt Svensk Damtidning har de dock uteslutit detta – "Gällande smittspårningen så kan jag bekräfta att det inte berör barn och barnbarn. Det är säkerställt, säger hovets informationschef."
De uppger även att provtagningen igår kväll ska ha varit rutin utan några uppvisade symptom.

Baserat på när Kungen tog sin första vaccin-spruta offentligt måste det vara Pfizer-vaccinet han mottagit tre sprutor av. Det ger som effektivast skydd hos riskgrupper, i övrigt ligger skyddet på runt 50% efter 2 doser. Tyvärr är fortfarande majoriteten av de fullvaccinerade avlidna +70 år gamla.

Hoppas att det går bra för dem båda. Annars får världen reda på hur uruselt vaccinet är. Jag vet dessvärre inte hur väl det skyddar mot långtids-covid. Innan månadens slut bör de må bättre i fall det inte inträffar några komplikationer.

Vad tror ni att Kungen får för sjukvård / behandling med anledning av detta?
Senast redigerad av Vitdom 2022-01-04 kl. 17:39.
Citera
2022-01-04, 17:14
Medlem
Med tanke på deras ålder, drottningen 78 år och kungen 75 år, så tillhör de båda en utsatt riskgrupp eftersom att risken för att bli allvarligt sjuk ökar gradvis med stigande ålder.

I mars 2021 testade kronprinsessan Viktoria och prins Daniel positivt för covid-19. Även prins Carl Philip och prinsessan Sofia har varit smittade, i november 2020.
Citera
2022-01-04, 22:47
Medlem
DeValeras avatar
Kungaparet hade bara tagit 3 sprutor vaccin. Kanske behöv minst 1-2 injektioner per månad för att slippa Corona.
Citera
2022-01-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitdom
Gissar på att det är barnen i kungafamiljen som har smittat dem, och i så fall kommer vi att få se fler positiva svar den närmaste veckan.
Enligt Svensk Damtidning har de dock uteslutit detta – "Gällande smittspårningen så kan jag bekräfta att det inte berör barn och barnbarn. Det är säkerställt, säger hovets informationschef."
De uppger även att provtagningen igår kväll ska ha varit rutin utan några uppvisade symptom.

Baserat på när Kungen tog sin första vaccin-spruta offentligt måste det vara Pfizer-vaccinet han mottagit tre sprutor av. Det ger som effektivast skydd hos riskgrupper, i övrigt ligger skyddet på runt 50% efter 2 doser. Tyvärr är fortfarande majoriteten av de fullvaccinerade avlidna +70 år gamla.
Med tanke på hans och Silvias ålder tror jag snarare att de fick astrazeneca. Men oavsett vilket vaccin man fått är man helt skyddad mot Covid. Jag tror att endast dem med blodgrupp noll har ett skydd, inte heltäckande men ändå bättre än vacciner kan ge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in