Läste om det här för ngr dagar sen i Expressen- har inte läst boken o inte lyssnat på podden, kmr inte göra heller. Min första tanke va; åh nej kan dom inte få fira jul i fred!!!
Nu när jag läser lite i artikeln som länkas ovan, så står det i princip samma sak där som i Expressen- om kungavänner o om försök att stoppa boken.
Jag funderar lite över dom kvinnor som figurerar i bl a boken. Vilka va deras motiv när dom ställde upp på fester i jaktstugor o liknande? - nog tror jag väl att kvinnorna hade ngn baktanke o önskan om att uppnå ngt. Fattar inte heller hur hon, Camilla, kan lämna ut relationen hon säger sig ha haft med kungen på det här sättet som hon gör?! vad vinner hon på det?
Enligt artikeln så har dom "lockats" att delta i festandet. Det får i alla fall mig att tänka på kvinnorna som helt utan eget ansvar- lättlurade stollar helt enkelt som fattar nada. Jag undrar ju, hur gamla va kvinnorna egentligen, va det småtjejer som inte förstod bättre för vuxna kvinnor tycker jag borde veta bättre. Av vilken anledning hänger dom ut männen nu efteråt?