2021-12-19, 23:08
Medlem
Maja drar in goa cash nu. Kul för henne. Undra hur mycke sponsor pengar hon får in från Salomon bland annat🧐
Citera
2021-12-19, 23:41
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Står fast vid min sjua på damsidan. Blir väl kanske Lundgren som åttonde åkare antar jag. Frida+Johanna+sex platser va?

Max åtta herrar också, men blir nog sex stycken skulle jag tro. Oskar och Calle får försöka rädda hedern i nån sprint/masstart.
Frida har väl ingen friplats?
Det är väl totalledaren i världscupen (Maja) + topp 20 i sprintcupen som har personliga platser. Nu ska väl inte Maja och Jonna köra och inte heller Emma ? Alltså är det Johanna + sex platser - om nu inte nån av de andra med friplats ångrar sig.
Citera
2021-12-20, 01:44
Moderator
Hjv9s avatar
Om Ribom väljer att åka touren kan Lundgren få chans som åttonde åkare, annars borde det bli dom sju som nämnts innan.

Citat:
Hon har fler poäng nu än vad Lampic vann hela sprintcupen med förra året.

Japp, faktiskt. Sverige gav bort pokalen till Lampic ifjol. Maja har nog med 95% sannolikhet redan säkrat sprintcuptiteln denna säsong.

Blir intressant att se sprintarna i touren utan Maja och Jonna. Kommer vara svårt att fortsätta sviten på elva raka segrar.
Citera
2021-12-20, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nej, de angivna åkarna har personliga platser (och nu är det inga mer tävlingar innan tds så friplatserna kommer inte ändras). Sen har vi vår vanliga kvot på sex damer och sex herrar - men det kan totalt aldrig bli fler än tio åkare per klass. Så hade Dyvik behållt sin tjugondeplats i sprintcupen (vilket ger en personlig friplats) så hade vi ändå inte fått starta med fler än tio damer. Men vi hade fått starta med nio istället för åtta nu när Jonna och Maja inte lär starta i tds.

Underbart svar! Tack!
Citera
2021-12-20, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Maja drar in goa cash nu. Kul för henne. Undra hur mycke sponsor pengar hon får in från Salomon bland annat🧐

Snabba cash!
Citera
2021-12-20, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Vilken skillnad det var att lämna stadssprinten i Dresden för skidskyttet i Frankrike, naturupplevelsen, stämningen och publikintresset, wow!
Samtidigt kändes det som det blev söndagsåkning när man bytte kanal till skidskytte. Vilken gigantisk skillnad i åkfart. Skidåkningen mellan skjutningarna i skidskytte är dötist då alla åker med handbromsen på för att inte drabbas av bendarr vid nästa skytte.
Citera
2021-12-20, 06:49
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Om Ribom väljer att åka touren kan Lundgren få chans som åttonde åkare, annars borde det bli dom sju som nämnts innan.
Om Ribom startar eller inte påverkar väl inte Moa Ls chanser att få starta? Ribom har en personlig friplats och hennes eventuella start påverkar alltså inte vilka andra som kan åka.
Citera
2021-12-20, 08:40
Medlem
Meningslöst att sitta och ta ut lag redan nu.
TdS kommer att vara avgörande för vilka som tar de sista platserna ändå..precis som det skall vara.
Form är en färskvara.
Citera
2021-12-20, 09:52
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMEGMOV
Fy fan vad jag hatar Dresdenhelgen. Vilken jävla clowntävling på alla sätt. Många toppnamn borta pga TDS (gissar att en irrelevant mupp som Jouve har Dresden som säsongens fokus). Varje lopp har skicross-karaktär, dvs "ta din plats de första 5 sekunderna av loppet och håll den". Oktoberklimat utanför banan, och varför inte varva med bilder på stadsbyggnader och lokala kanotister för att understryka att det här inte har med vintersport att göra? Inte ens Hård och Blomman har velat ta i skiten, så man har tvingats lyssna på Fredrikssons hemska röst.

Det är ett hån mot skidåkningen. Eftersom hela sporten sprintifieras kan vi väl lägga in fler "stadssprintar" (nej, jag erkänner inte det som ett legitimt begrepp) i klassiska vinterorter som Bryssel, Marseille och Palermo?

Vi slipper detta nästa år och förhoppningsvis för alltid:
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/majas-stora-forvaning-jag-hade-ingen-aning/
Citera
2021-12-20, 10:11
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Om Ribom startar eller inte påverkar väl inte Moa Ls chanser att få starta? Ribom har en personlig friplats och hennes eventuella start påverkar alltså inte vilka andra som kan åka.

Sorry det är jag som är snurrig. Du har rätt.
Citera
2021-12-20, 10:33
Medlem
Citat:
Frida har väl ingen friplats?
Det är väl totalledaren i världscupen (Maja) + topp 20 i sprintcupen som har personliga platser. Nu ska väl inte Maja och Jonna köra och inte heller Emma ? Alltså är det Johanna + sex platser - om nu inte nån av de andra med friplats ångrar sig.

Du har rätt, hade i huvudet att Frida leder världscupen men glömde Dresden.
Citera
2021-12-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Vi slipper detta nästa år och förhoppningsvis för alltid:
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/majas-stora-forvaning-jag-hade-ingen-aning/

Ambitionen är att tävlingen ska göra comeback och signalerna från det internationella skidförbundet (Fis), har varit positiva, berättar Möckel.

– Det blir inget nästa år, men vi hoppas på att vara tillbaka 2023.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in