2021-12-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Hon baxa min jacka på en fest i dalen för några år sen vill ha tillbaka den fy fan
Som jag misstänkte. Tråkigt det här med jackan men släpp jackan så du kan släppa henne och besattheten. Det är mitt råd till dig, mer än så orkar jag inte agera psykolog för ikväll sorry. Men skulle du framöver snälla kunna lägga fokus på Einar och olika teorier kring vad som hänt, om fallet kommer lösas och eventuella straff om du ska kommentera tråden? Tack på förhand
Citera
Medlem
Marmoths avatar
Kan någon vara snäll och dra ett PM till mig när ni har slutat bry er om och svara på alla inlägg från Jom3 så att tråden hamnar någorlunda rätt igen?

På riktigt, bara sluta bry er, snälla!

Hen är så otroligt skicklig på att trolla upp er på läktaren och bort från ämnet, märker ni inte det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermannen8
Den när 2 grabbar skrev ”smoked” och la hammarby sjöstad som plats

Aaa ok, framgick de ens vem som stod bakom kontot de publicerades på..
Citera
2021-12-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittiorten
Ja, vi ger honom några dagar till.

Personligen tror jag att snuten har koll på vissa personer, och att när de verkligen ska plocka någon för detta också har rejält med bevis så att ” ingen kommentar” blir skitsamma.

Knäcktes inte Ghost nyligen, kan de vara så att de kan finnas något där av intresse?

De får nog ta till det mesta av sitt artilleri med avlyssning, teknisk bevissäkring osv om de ska skapa underlag att lyckas fälla någon. Tror som du att de ringat in personerna som gjorde det här och arbetar långsiktigt på att få fram bevis. Svårarbetat när ingen pratar.
Citera
2021-12-19, 22:36
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermannen8
Den när 2 grabbar skrev ”smoked” och la hammarby sjöstad som plats

Odee , lillebror till Dree var det väl?
Citera
2021-12-19, 22:41
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvemnu
Upplever att det generellt är tuffare tag mot gängen nu efter nisses död, men det är riktigt skrämmande att ingen sitter häktad för mordet ännu.

Dumle lägger upp en rolex på sin Instagram, en bunt med pengar, åker runt i ny bil. Så han har gått från fattig pundare till pundare med pengar, fin bil och klocka på bara några månader. Och nej, det är inte tack vare hans skrikiga " musik ".

Om summorna som nämns stämmer så bör han ju gått 700 - 900 K plus (minus betalning till skyttarna) blir intressant och se hur han ska förklara detta för intresserade myndigheter .... risk för beslag finns ju alltid ...
Citera
2021-12-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Odee , lillebror till Dree var det väl?

Det stämmer, så va de 🔫 💨
Citera
2021-12-20, 00:15
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Om summorna som nämns stämmer så bör han ju gått 700 - 900 K plus (minus betalning till skyttarna) blir intressant och se hur han ska förklara detta för intresserade myndigheter .... risk för beslag finns ju alltid ...

Hur mkt får en goare?

Ryktas om pris på hans huvud var 1 miljon - som jag antar går till skytten. Någon som vet vad en goare kan få?

Sen kanske det beror på situationen. Har sett olika teorier här, bla att ”de” bötade och hotade Dumle o Adel också men att de skulle klara sig om de goa ut Einar. Så då antar jag att man inte får ut någon summa, utan man ska snarare vara glad över att man har livet i behåll 😄
Citera
2021-12-20, 00:18
Medlem
Har tidigare varit helt övertygad om att E inte var den som högg nån på N&C men läste just en kommentar på ett inlägg där det stod liknande: ”hugger man nån me kniv får man räkna me man blir jappt”
Kan de vara så att de inte va L som blev skuren och att de e därför ZE helt gått under jord för han va på Es sida av bråket?Även A var ju me vid bråket så det förklarar ju varför de sköts mot honom oxå.

Kanske även därför dom sprang från platsen för dom visste dom skulle bli rökta om dom stanna.
Känns ju allfall som de va nå avgörande som hände på N&C eftersom Z varit helt borta sen dess.. inte ett knyst, inte ens ett RIP till Nisse….
Citera
2021-12-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Har tidigare varit helt övertygad om att E inte var den som högg nån på N&C men läste just en kommentar på ett inlägg där det stod liknande: ”hugger man nån me kniv får man räkna me man blir jappt”
Kan de vara så att de inte va L som blev skuren och att de e därför ZE helt gått under jord för han va på Es sida av bråket?Även A var ju me vid bråket så det förklarar ju varför de sköts mot honom oxå.

Kanske även därför dom sprang från platsen för dom visste dom skulle bli rökta om dom stanna.
Känns ju allfall som de va nå avgörande som hände på N&C eftersom Z varit helt borta sen dess.. inte ett knyst, inte ens ett RIP till Nisse….

Kan väl vara så, finns bara ett par stycken här som hävdar att Leis var offret. Fast konflikten mellan de bägge grupperingarna finns/fanns säkert kvar oavsett vem som blev knivad. Man kan ju även tänka sig att Leis tog kniven för Nisse, och att N&C egentligen var ett första mordförsök. Att Z.E gömmer sig är inte så konstigt, han är väl rädd att gå samma öde till mötes och har ingen särskild backning heller.
Citera
2021-12-20, 01:30
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Hur mkt får en goare?

Ryktas om pris på hans huvud var 1 miljon - som jag antar går till skytten. Någon som vet vad en goare kan få?

Sen kanske det beror på situationen. Har sett olika teorier här, bla att ”de” bötade och hotade Dumle o Adel också men att de skulle klara sig om de goa ut Einar. Så då antar jag att man inte får ut någon summa, utan man ska snarare vara glad över att man har livet i behåll 😄
Det var inte enbart gäng kriminella som var efter han. Hans sista låt blev droppen. Familjer satte pengar in i potten med. Han heders mördades.
Citera
2021-12-20, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Det var inte enbart gäng kriminella som var efter han. Hans sista låt blev droppen. Familjer satte pengar in i potten med. Han heders mördades.

Voi? Om ja, var hamnar kistabon Dani M i så fall? Eller märstas Adaam, om de handlar om deras låt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in