2021-12-19, 22:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Precis som PekkariP1 anger så är stämpeln enbart en teknikalitet som inte på något sätt friar Oswald från mordet på Kennedy, vilket jag skrev tidigare idag.
Så om du visar upp ett kvitto på att du har köpt något, utan att kvittot innehåller beviset för att köpet har gått igenom, så är det bara en "teknikalitet"?

Bankstämpeln MÅSTE finnas där om köpet i juridisk mening ska ha gått igenom. Dvs, om det visar sig att det i något led av transaktionen inte finns täckning för köpet så är det bankstämplarna som bevisar att den har passerat igenom systemet.

Menar du allvar när du hävdar att det här endast är en "teknikalitet", att det saknar betydelse?

Varför då alls ha några bankstämplar på en postanvisning, om det bara är en "teknikalitet"? För att det ser tjusigt ut?

Ett gulligt litet minne?

Och så att du inte glömmer. De ej existerande bankstämplarna är ENDAST ETT av en lång rad bevis för att Oswald omöjligt kan ha köpt och ägt det påstådda mordvapnet på det sätt som WC hävdar.

Men vi måste ta ett i taget.

Igen. Varför finns det inga bankstämplar på postanvisningen som WC anför som bevis för att Oswald ska ha köpt de påstådda mordvapnet?

Citat:
Precis som att rättshaverister inom Palmemordet hakar upp sig på polisens angivelser för när de ankom mordplatsen så är bankstämpeln enbart en detalj som inte har någon betydelse för fallet i sig självt,
Utan att vara detaljinsatt i just Palmemordet så ser jag direkt här att du förmodligen jämför äpplen med päron.

Finns det någon säkerställd polislogg som visar det ena eller det andra?

Citat:
det är enbart ett bevis på att världen inte fungerar exakt som man förväntar sig att den ska fungera.
Fast här lägger du upp en halmdocka och projicerar in dina egna tillkortakommanden på motparten.

Bemöt istället mina uppgifter och argument.

Sluta fjanta dig med hemmasnickrad kiosk-psykologi.

Citat:
Enligt en typisk rättshaverist skulle Posten aldrig sända ett brev utan att första ha stämplat det (jag har själv flertalet gånger sett detta ske, och detta är 2021 inte 1963)

[halmdockor, personangrepp, kiosk-psykologi]
Ditt argument är således att bankerna i fråga av misstag inte stämplade postanvisningen?

Korrekt? Och om ja, varför säger du då inte det med en gång, istället för att fjanta till dig med personangrepp?

Citat:
Din avsaknad av bevis
Så här långt så har jag lagt upp ETT bevis för att Oswald inte kan ha köpt och ägt det påstådda mordvapnet. Det finns som sagt ett stort antal fler sådana bevis. Men ett i taget. Lugn och fin.

Du menar således att bankerna i fråga av misstag INTE stämplade just den här postanvisningen?

Ja eller nej?

Citat:
kombinerat med din aggressiva argumentation talar för att du är en rättshaverist.
Jag ber dig lägga fram dina bevis för att Oswald var en "random killer" eftersom att du använder det som argument till att även Olof Palme mördades av en "random killer".

Så här långt så har du länkat till WC's rapport, men utan att citera bevisningen i fråga eller länka till den.

Duger det menar du? Om så, så nej, då finns det ingen anledning att ta någonting du skriver på allvar. Inte i den här tråden. Inte i MOP-tråden. Inte någonstans.

Citat:
Du gör en höna av en fjäder och känner tillfredställelse av att göra det.
Nu är du där med kiosk-psykologin igen.

De frånvarande bankstämplarna är endast ETT bevis i en lång rad av bevis för att Oswald omöjligt kan ha köpt och ägt mordvapnet.

Vi betar av dem ett i taget. Lugn och fin.

Igen. Ditt argument är att bankerna i fråga begick ett misstag när de inte stämplade just den här postanvisningen?

Korrekt?

Om så, hur vet du det? Hur vet du att inte frånvaron av bankstämplar visar att postanvisningen inte har passerat genom systemet och att den därmed är en förfalskning?

Klärvoajans?
Citera
2021-12-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
2. Oswald ska ha beställt geväret under ett alias, Alek Hidell, men till sin postbox i Dallas tecknad i sitt riktiga namn, Lee Harvey Oswald, vilket ger att försändelsen måste ha gått i retur.
Det ansågs att den som hade fysiskt tillträde till postboxen hade rätt att hämta ut post därifrån.
Jämför med brevbäraren, som inte ringer på och delar ut post bara till den som ett brev är addreserat till.
Citat:
4. Det gevär han ska ha beställt var en helt annan modell än det som ska ha hittats i skolbokslagret ca en timma efter skotten.
Carcano geväret/karbinen som såldes av Klein, kom med en pengarna tillbaka garanti. Om Oswald var missnöjd kunde han returnerat varan.
Citat:
7. Någon förklaring till att Oswald använde ett alias, Alek Hidell, har heller inte givits, trots att Oswald när han under sagda alias beställer geväret till sin postbox tecknad i sitt riktiga namn, därmed skapar en vattentät beviskedja/paper trail som just knyter sagda alias till han verkliga identitet = motsatt effekt.
Oswald gillade att leka hemlig agent på uppdrag, enligt hustrun. Han fick tips och tricks från de subversiva tidningar han prenumererade på.
Citat:
9. Ingen på huvudpostkontoret har något minne av att Oswald ska ha hämtat ut ett stort och tungt paket, trots att han var en nästan daglig gäst och att flertalet direkt kände igen honom när han dök upp som gripen misstänkt i media.
Posten i Dallas hanterade hundratusentals försändelser i veckan. Personalen kunde inte hänga bakom disken för att se vem som hämtade ut en viss försändelse.
Citat:
Så nej, Oswald ägde inte det påstådda mordvapnet.
Oswald har låtit hustrun fotografera honom med två mordvapen, revolvern och geväret. Geväret var begagnat och man kan identifiera det på de repor och märken som finns på det. Vapenremmen som medföljde är ingen vapenrem, utan tillhörde förmodligen ett musikinstrument från början.

Negativen till fotografierna finns kvar. Oswald har signerat ett av papperskopiorna och gett bort till en vän (M). Fotografierna och negativen har granskats av olika expertgrupper och alltid förklarats för äkta.

Citat:
På samma sätt så finns det exakt noll teknisk bevisning och exakt noll vittnesbevisning för att Oswald ska ha varit en av dessa skyttar.
Ett vittne iakttar en man med Oswalds utseende på 6:e våningen i TSBD, någon minut innan kortegen passerade. Samma vittnen iakttar hur denna person med gevär skjuter det sista dödande skottet.

Mordvapnet som hittas på 6:e våningen av TSBD har ett handavtryck tillhörande Oswald på undersidan.
Senast redigerad av PekkariP1 2021-12-19 kl. 23:03.
Citera
2021-12-19, 22:39
Avstängd
Igen, kato85:

1. Frågan gäller huruvida postanvisningen i WC's rapport utgör bevis för att Oswald ska ha köpt och ägt det påstådda mordvapnet.
- Inga bankstämplar = inget bevis för att postanvisningen har passerat igenom systemet = postanvisningen utgör inget bevis för att Oswald ska ha köpt vapnet i fråga.
Det här är bevisat: http://harveyandlee.net/Guns/Guns.html

2. Nästa fråga blir då om postanvisningen är en förfalskning, och jag menar att så är fallet, men väntar gärna på att punkt "1" är utagerad innan jag lägger upp bevisen även för det.

En sak i taget.
Citera
2021-12-19, 22:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så här långt så har jag lagt upp ETT bevis för att Oswald inte kan ha köpt och ägt det påstådda mordvapnet. Det finns som sagt ett stort antal fler sådana bevis. Men ett i taget. Lugn och fin.

Varför påstår du något som inte är sant?
Även om postanvisningen vore en förfalskning - vilket det inte verkar finnas några bevis för - så utgör det givetvis inget bevis för Oswalds oskuld.. Rent objektivt kan han ju ha köpt geväret när som helst.
Citera
2021-12-19, 23:10
Medlem
Citat:
Det finns både en massiv teknisk bevisning och en massiv vittnesbevisning för att fler än en skytt avlossade skott mot JFK den dagen.
Någonstans mellan 172-190 vittnen, av ca 600, blev hörda om skottlossningen på Dealey Plaza. Typ 136 hörde 3 skott.
(Vittnet Jesse Price hörde hela 6 skott och Oliver Stone beslöt att basera filmen JFK på detta.)
4 vittnen uppgav att de hörde skott från två olika håll.
Citera
2021-12-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför påstår du något som inte är sant?
Även om postanvisningen vore en förfalskning - vilket det inte verkar finnas några bevis för - så utgör det givetvis inget bevis för Oswalds oskuld.. Rent objektivt kan han ju ha köpt geväret när som helst.
(Det av mig fetade)
Precis. Det krävdes inte ens vapenlicens, utan Oswald kunde ha köpt vapnet från vilken lokal vapenaffär som helst. Eller en pantbank. Eller från någons bagagelucka.
Varför skulle någon helt i onödan, konstruera en lång och komplicerad kedja av olika affärstransaktioner?
Citera
2021-12-19, 23:27
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Wall of text
PekkariP1 och SnakePlisssken sammanfattar det väl, precis som jag skrivit, att missen att stämpla inte friar Oswald, att det finns en uppsjö med andra bevis för att Oswald ägde vapnet, och en uppsjö bevis för att han även var attentatsmannen.
Senast redigerad av kato85 2021-12-19 kl. 23:34.
Citera
2021-12-19, 23:58
Medlem
kato85s avatar
Citat:
I det här läget så skiter jag i vad PekkariP1 eller någon annan skriver i tråden (pladder). Jag frågar Dig och ingen annan.

Igen. Postanvisningen saknar de bankstämplar som måste finnas där för att garantera dess giltighet, att det är en värdehandling.

Inga bankstämplar = inget bevis för att köpet har gått igenom = inget bevis för att "A. Hidell" ---> Oswald ska ha köpt vapnet i fråga.

Dvs, postanvisningen utgör INTE ett bevis för att Oswald ska ha köpt och ägt det påstådda mordvapnet.

Har du nu något annat, den här gången giltigt bevis som du vill anföra som stöd till ditt påstående om att Oswald köpte och ägde det påstådda mordvapnet?

Vad?
Har redan länkat det tidigare, men du verkar ha svårt att förstå så jag får skriva det igen:
https://www.archives.gov/research/jfk/warren-commission-report/chapter-4.html#ownership
Citera
2021-12-20, 00:14
Avstängd
Citat:
Har redan länkat det tidigare, men du verkar ha svårt att förstå så jag får skriva det igen:
https://www.archives.gov/research/jfk/warren-commission-report/chapter-4.html#ownership
Menar du att det någonstans bakom din länk finns bevis för att Oswald köpte och ägde vapnet?

Ta ett bevis i taget. Börja med det du tycker är det mest övertygande.

Citera. Förklara. Argumentera.
Citera
2021-12-20, 00:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Menar du att det någonstans bakom din länk finns bevis för att Oswald köpte och ägde vapnet?

Varför kräver du att vissa ska besvara dig enligt dina egna önskemål när du inte ens besvarar andra debattörer över huvud taget? (Och när du besvarar så använder du ofta inte ens citeringsfunktionen)

Dubbelmoral?
Citera
2021-12-20, 00:19
Medlem
kato85s avatar
Citat:

Ja, Warrenkommissionens rapport summerar händelseförloppet mycket väl, och till skillnad från dina länkar så är den de facto bearbetad och godkänd av professionella utredare.

En missad stämpel utgör absolut inget bevis för Oswalds oskuld.
Som någon redan påpekade så kan han ha köpt vapnet på annat sätt, han hade trots allt vapnet i sin ägo vid ett senare tillfälle, hur han skaffat vapnet är alltså mindre relevant.
Det är det enda svaret som behövs, du har tyvärr inte mer än en detalj som mycket väl har en logisk förklaring, du verkar inte kunna acceptera att du enbart griper efter halmstrån och en detalj som är oväsentlig när det kommer till Oswalds skuldfråga.

Tror jag redan slösat nog med tid på dig.
Lycka till vidare.
Senast redigerad av kato85 2021-12-20 kl. 00:23.
Citera
2021-12-20, 00:23
Avstängd
Citat:
Ja.
En missad stämpel utgör inget bevis för Oswalds oskuld.
Inga bankstämplar = inget bevis för att Oswald köpte och ägde vapnet.

Jag vill fortfarande veta vad du har för bevis för att Oswald köpte och ägde det påstådda vapnet.

Har du något sådant, eller vill du backa här?

Citat:
Behöver inte förklara det mer, du har inget att gå på, du är en rättshaverist som gör en höna av en fjäder och du har tydligt ett ego som gör att du inte kan acceptera att du griper efter halmstrån och detaljer som är oväsentliga till Oswalds skuldfråga.
Tror jag redan slösat nog med tid på dig.
Lycka till vidare.
Har du något bevis du vill presentera för att Oswald köpte och ägde det påstådda mordvapnet?

Ja eller nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in