2021-12-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Nogen der ved, hvem det er, som er nævnt i bogen, som TH beskrev i afhør var hans bedste ven, som de sidste par år var blevet hans værste fjende (eller ihvertfald var blevet en, som var med på det modsatte hold, som han korrigerede det til)?

Bestevennen til TH som er nevnt er Tom Nilsen ifølge avisartiklene. Men hvem det er som de siste årene hadde blitt hans verste fiende (eller i det minste hadde blitt en som var i motsatt lag, slik han korrigerte det) vet jeg ikke. Det kan være en oppfinnelse fra THs side.

Det er kjent at TH bruker seg av villedning.

Bestevennen: Samtalen etter pågripelsen

I 40 år hadde de vært venner. Så forsvant den enes kone. Da Tom Hagen (71) ble siktet for drap eller medvirkning til drap, ga kameraten ham ett råd. Nå åpner vennene opp om hvordan de beskytter kameraten.

https://www.dagbladet.no/tema/bestevennen-samtalen-etter-pagripelsen/74421734

Tom Hagens nære venn er i sjokk

Tom Nilsen fikk sjokk da hans nære venn, Tom Hagen, ble pågrepet og siktet for drap eller medvirkning til drap. – Jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at saken ville ta denne vendingen.

https://www.tv2.no/a/11408547/
Citera
2021-12-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hettemenn var pkt 2. Personen som kom inn fra siden bak Hettemann 1 på metrosenteret, ble omtalt som hettemann 2. Lik GHH.

Jag tror vad jag vill.
Citera
2021-12-19, 19:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Fik også PM i sommers om dette, som du beskriver om hans søskende. Der stod også det samme om niecer og nevøer - men hvad der er rigtigt, ved vi ikke.

Og et citat fra bogen:
De to har mistet kontakten de siste årene. Hagen synes det er ubehagelig. Vedkommende har gått fra å være «hans beste venn» til å bli «hans verste fiende», sier Hagen. Under gjennomlesingen senere i måneden skal han stoppe opp ved formuleringen og moderere seg. «Verste fiende» er kanskje voldsomt, men han har i hvert fall blitt en motstander. Utviklingen er «et sikkert tegn på at N.N. (forretningsforbindelsen, red.anm.) er med på et eller annet».

Dette er jo ganske spesielt. "Motstander", altså, og "et sikkert tegn på at N.N er med på et eller annet".
Sosialt oppegående personer omtaler ikke nære forbindelser på den måten. Det høres ut som en variant
av "er du ikke med meg, er du mot meg". Nulltoleranse for folk som ikke følger ham i ett og alt.
Da er vi vel tilbake i paranoia/psykopatsporet, tenker jeg. Folk rundt ham må jo bli skadet av slikt.
"Something is rotten in the house of Hagen", for å parafrasere et kjent ordtak.
Citera
2021-12-19, 20:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nogen der ved, hvem det er, som er nævnt i bogen, som TH beskrev i afhør var hans bedste ven, som de sidste par år var blevet hans værste fjende (eller ihvertfald var blevet en, som var med på det modsatte hold, som han korrigerede det til)?

Det kan være flere. Det kan være GHH THs tidligere høyre hånd, det kan være MN, han som eier de 30% av Elkraft. Det kan være advokat Broadwall, det kan være Borlaug som har noe aksjer hos TH.
Det kan være en av disse gutta som sitter her. (legger linken helt nederst siden den er så stor)
Metrokafeen er forøvrig lokalisert i etasjen under politistasjonen.
Legg merke til at det er en høvelig stor kameratgjeng, men de siste årene virker det som at Tom Nilsen, han tykke, bare blir sittende mer og mer alene.

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fg.acdn.no%2Fobscura%2F API%2Fdynamic%2Fr1%2Fece5%2Ftr_2000_2000_s_f%2F000 0%2Frome%2F2019%2F1%2F9%2F16%2FKAMERATENE.jpg%3Fch k%3D072342&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.rb.no%2Fkam eratgjengen-haper-inderlig-at-lisbeth-kommer-til-rette-i-live %2Fs%2F5-43-962535&tbnid=ZpHacecCYr44XM&vet=12ahUKEwjXzo31zPD0 AhWbjtgFHW2cChkQMyg5egQIARBA..i&docid=v4JLVpjDZmEL dM&w=2000&h=1333&itg=1&q=tom%20hagen%20metro&clien t=opera&ved=2ahUKEwjXzo31zPD0AhWbjtgFHW2cChkQMyg5e gQIARBA
Senast redigerad av Skaanseth 2021-12-19 kl. 21:05.
Citera
2021-12-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Bestevennen til TH som er nevnt er Tom Nilsen ifølge avisartiklene. Men hvem det er som de siste årene hadde blitt hans verste fiende (eller i det minste hadde blitt en som var i motsatt lag, slik han korrigerte det) vet jeg ikke. Det kan være en oppfinnelse fra THs side.

Det er kjent at TH bruker seg av villedning.

Bestevennen: Samtalen etter pågripelsen

I 40 år hadde de vært venner. Så forsvant den enes kone. Da Tom Hagen (71) ble siktet for drap eller medvirkning til drap, ga kameraten ham ett råd. Nå åpner vennene opp om hvordan de beskytter kameraten.

https://www.dagbladet.no/tema/bestevennen-samtalen-etter-pagripelsen/74421734

Tom Hagens nære venn er i sjokk

Tom Nilsen fikk sjokk da hans nære venn, Tom Hagen, ble pågrepet og siktet for drap eller medvirkning til drap. – Jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at saken ville ta denne vendingen.

https://www.tv2.no/a/11408547/

Artiklen fra Dagbladet er bag betalingsmur, nogle der kan fortælle/skrive, hvad der står i den?
Senast redigerad av rlk73 2021-12-19 kl. 20:57.
Citera
2021-12-19, 21:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis grunnen til at noen tier om drap på sin egen mor av frykt for å tape penger, uansett
hva slags sum det måtte være, har de null sympati fra meg, det er helt sikkert.
Er de derimot utsatt for trusler og psykologisk press, er saken en helt annen.
Jeg velger å tro det siste. TH har kanskje en joker i form av sin egen besettelse og maktmisbruk
overfor sine omgivelser. Det ville ikke forundre meg om dette inkluderer trusler om våpenbruk.

At HHB2 fikk politibeskyttelse og skaffet seg våpen, sier en del. Jeg tror ikke nødvendigvis
det var av frykt for fremmede kidnappere, for å si det slik, selv om det antagelig var grunnen
hun oppga til politiet. Jeg mener det er stor sannsynlighet for at det er en sammenheng mellom det at hun nevnes spesifikt i trusselbrevet, og frustrasjonen i brevet hun selv skrev til politiet, samt meldingen om at politiet aldri behøver å kontakte henne igjen.
Godt observert, i tillegg kommer selve trusselbrevet, som jeg mener har klare likhetstegn med klageskriv, både innhold, språk og attitude. Eneste fornuftig grunn til at hun er den eneste av barna som ble nevnt i trusselbrevet er etter min mening at hun var forfatter eller medforfatter.
Citera
2021-12-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror vad jag vill.
Hvem har nektet deg det?
Citera
2021-12-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kan være flere. Det kan være GHH THs tidligere høyre hånd, det kan være MN, han som eier de 30% av Elkraft. Det kan være advokat Broadwall, det kan være Borlaug som har noe aksjer hos TH.
Det kan være en av disse gutta som sitter her. (legger linken helt nederst siden den er så stor)
Metrokafeen er forøvrig lokalisert i etasjen under politistasjonen.
Legg merke til at det er en høvelig stor kameratgjeng, men de siste årene virker det som at Tom Nilsen, han tykke, bare blir sittende mer og mer alene.

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fg.acdn.no%2Fobscura%2F API%2Fdynamic%2Fr1%2Fece5%2Ftr_2000_2000_s_f%2F000 0%2Frome%2F2019%2F1%2F9%2F16%2FKAMERATENE.jpg%3Fch k%3D072342&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.rb.no%2Fkam eratgjengen-haper-inderlig-at-lisbeth-kommer-til-rette-i-live %2Fs%2F5-43-962535&tbnid=ZpHacecCYr44XM&vet=12ahUKEwjXzo31zPD0 AhWbjtgFHW2cChkQMyg5egQIARBA..i&docid=v4JLVpjDZmEL dM&w=2000&h=1333&itg=1&q=tom%20hagen%20metro&clien t=opera&ved=2ahUKEwjXzo31zPD0AhWbjtgFHW2cChkQMyg5e gQIARBA
De du nevner her pluss rd og ve er interessante, men kan lite om krypto.
Citera
2021-12-19, 22:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
De du nevner her pluss rd og ve er interessante, men kan lite om krypto.

Tja, er ikke sikker på hva de kan og ikke. Kan hende de to sistnevnte har større kunnskaper enn det vi vet.
Undrer på om VE var med på de møtene som TH og Utengen hadde.
Har en følelse av at TH har brukt Utengen til å skaffe seg kunnskaper om krypto, for så å dolke han i ryggen med å legge skylden på han.
Nr. 3 fra venstre i den kameratgjengen har vi nå avdøde Ra#gnar Krist#offersen.
Fylkesordfører AP Lørenskog. Han var en av de store pådriverne for å få hovedflyplassen lagt til Gardermoen. Undrer på om han har noen rolle. kanskje skaffet han noen leiefolk, hvem vet.
Wiborg døde jo brått, og alt tyder på drap.
TH hadde kjøpt en rekke eiendommer og bygårder på Lillehammer, og hadde tenkt at han skulle bli veldig rik, antakeligvis p.ga. Gardermoenbyggingen, men gikk mot konkursens rand. Muligens p.ga. Wiborg.
Men så ble Wiborg drept da, og kofferten hans med alle bevisene i var borte.
Flyplassen ble lagt til Gardermoen likevel, og TH blir rik.
Tør nesten vedde på at Rag#nar Kristo#ffersen er Rotary.
Citera
2021-12-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det slår meg stadig at det ville være underlig at en mann som TH betalte noen store summer, for noe han kunne ha ordnet selv (har også beskrivelser av han, fra det jeg anser som svært sikre kilder, som bekrefter min oppfatning av han).

Er du smart og tar deg god tid til planleggingen, er det fullt mulig å gjennomføre et drap alene, og slippe unna med det.

Jeg tror ikke han var alene. Og jeg tror heller ikke han har betalt noen store summer til den/de som bistod han.
Citera
2021-12-19, 22:30
Medlem
Citat:
Har en følelse av at TH har brukt Utengen til å skaffe seg kunnskaper om krypto, for så å dolke han

Enig i det. Men da er det rart at RU den dag i dag fremdeles ikke har en fornemmelse av dette. Jeg mener da at han burde ha forklart dette i avhør.

Jeg mener også det er rart at det kun er Metro mannen og Futurum mannen som har vært offentlig etterlyst i denne saken..

Hvorfor etterlyste ikke politiet f.eks de Afghanske guttene med pistol på isen? Hvorfor etterlyste de ikke Ås bmw? Hvorfor etterlyste de ikke den bilen som kjørte over plena? Hvorfor etterlyste de ikke de den personen som kom ut av skogen med ett liggeunderlag? Hvorfor etterlyser de ikke disse "fugletitterne" med kikkert nede ved vannet der?

Jeg tror aldri TH møtte noen Afghanske gutter med pistol på isen.
Citera
2021-12-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ja, nå har du redigert veldig, men jeg fikk lest det, og Formann har sitert det.
Men hvis vi sier at han som meldte seg bare er oppmerksomhetssyk, slik jeg har mistenkt damene i Ås for, og vi sier hettemannen er TH, så kan ikke rollen være å drepe AE. Hettemannen ble observert for første gang 10:22 ved Ishallen i retning Langvannet ved Slorv4. De to ubesvarte samtalene var kl.10:06 og 10:07.
Vi må anta at AE på dette tidspunktet allerede er død.
Han blir dessuten registrert på vei tilbake bare kort tid etterpå.
Men det er klart. Det kunne jo være TH som skulle sjekke om hun var drept, og så kanskje i full fart surre henne inn i plastikk hvis han rakk dette på 2-3 minutter. Og så forte seg tilbake til Futurum.

Tror politiet har sjekket detaljene. At mannen hadde den aktuelle jakka. At mannen hadde samme kroppsfigur og ganglag.
At mannen meldte seg et år etterpå har vel med at politiet presenterte et klart og tydelig bilde av jakka. Det er ikke så lett å kjenne igjen seg selv på tv.

Slik jeg leser dette så forutsetter du ting, basert på mye gammel informasjon gitt i saken. Ikke så rart, da vi har lite nytt.

Politiet har i denne saken måttet evne å legge vekk ting de forutsatte innledningsvis dersom det ikke ledet dem noen vei, når puslebiter ikke passet. At politiet har gjort/måttet gjøre dette opptil flere ganger i denne saken er jeg helt sikkert på. Dersom de ikke har gjort det, slett arbeide. Da er de låst og kommer ikke til å kunne løse saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in