Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-29, 14:38
  #10321
Avstängd
wwrs avatar
Hur som helst måste det vara rena idioter som låter en gubbe städa där kvinnor vistas nakna.

Hon som tog upp det är tydligen L-politiker. Det hela känns riggat. Man vill kanske ifrågasätta varför det ö.h.t. finns man- och kvinnoavdelning där man byter om.

Man får hoppas att om bara en kvinna klagar så ryker gubben. Men den här tanten är politiker och verkar vilja skapa en medial händelse.

Hon har vänt sig till tidningen och är "upprörd". Hon har inte vänt sig till badhuset med krav om ändring, vad det går att utläsa av det som ligger utanför betalväggen i alla fall.

Nyheten verkar bestå i att hon är chockad, inte att en gubbe städar bland nakna kvinnor!
Citat:
Angela chockades på badet – var naken när städare kom in: ”Min integritet har blivit kränkt”
Det är kanske en uppföljare till "Varför har vi förbud mot narkotika?", en utredning från FHM.

(En gång kom jag hem från en resa och gick in på toaletten på ett större företag i Sverige. Jag såg kvinnor och bad om ursäkt och rusade ut. Men sedan såg jag att den delen där man tvättade sig var gemensam. )
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-29 kl. 15:19.
Citera
2021-11-29, 15:59
  #10322
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Angela chockades på badet – var naken när städare kom in: ”Min integritet har blivit kränkt”

"Stoppa pressarna! Naken kvinna byter om på badet och blir upprörd när okänd man kom in i lokalen."

De här torde platsa bland de mest bedrövliga sk-tnyheterna t.o.m. i denna tråd.

Kvinnan är alltså inte idiot utan hennes upprördhet är motiverad. Som oftast syftar trådens titel på journalister och redaktörer.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-29 kl. 16:05.
Citera
2021-12-05, 12:15
  #10323
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
"Stoppa pressarna! Naken kvinna byter om på badet och blir upprörd när okänd man kom in i lokalen."

De här torde platsa bland de mest bedrövliga sk-tnyheterna t.o.m. i denna tråd.

Kvinnan är alltså inte idiot utan hennes upprördhet är motiverad. Som oftast syftar trådens titel på journalister och redaktörer.

Alltså, om personen som kom in i omklädningsrummet var okänd,
hur kunde då den nakna kvinnan veta att den inkommande personen identifierade sig som man???
https://www.youtube.com/watch?v=44pCx2KOQKY
Citera
2021-12-11, 18:04
  #10324
Medlem
https://www.aftonbladet.se/minekonom...ga-elrakningar

Absolut gör sig en hög el-kostnad stor skillnad om man har kallhyra, men vad som vore intresant är att vad denna Caroline har som hyra till sin hyresvärd? Skulle gissa på max 2000kr för en stor lägenhet med högt i tak.

I artikeln från hem&hyra pratar de om att baka in värmen i hyran, men det gör väl ingen skillnad. Den ska betalas hur som helst.
Citera
2021-12-11, 19:02
  #10325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
https://www.aftonbladet.se/minekonom...ga-elrakningar

Absolut gör sig en hög el-kostnad stor skillnad om man har kallhyra, men vad som vore intresant är att vad denna Caroline har som hyra till sin hyresvärd? Skulle gissa på max 2000kr för en stor lägenhet med högt i tak.

I artikeln från hem&hyra pratar de om att baka in värmen i hyran, men det gör väl ingen skillnad. Den ska betalas hur som helst.
2000 kr i hyra? Vad lever du i för värld? Jag tolkar inslaget som att hon har 8500 kr i kallhyra.
Citera
2021-12-12, 23:25
  #10326
Medlem
Tackar nej till bostad i Sollentuna och skyller på sin mobil när hon ångrar sig.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...fter-18-ars-ko
Citera
2021-12-12, 23:48
  #10327
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
2000 kr i hyra? Vad lever du i för värld? Jag tolkar inslaget som att hon har 8500 kr i kallhyra.

Jag tolkar det som att inläggsskrivaren menar månadskostnaden för el.
Citera
2021-12-13, 00:05
  #10328
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
https://www.aftonbladet.se/minekonom...ga-elrakningar

Absolut gör sig en hög el-kostnad stor skillnad om man har kallhyra, men vad som vore intresant är att vad denna Caroline har som hyra till sin hyresvärd? Skulle gissa på max 2000kr för en stor lägenhet med högt i tak.

I artikeln från hem&hyra pratar de om att baka in värmen i hyran, men det gör väl ingen skillnad. Den ska betalas hur som helst.
4600 i elkostnader och du gissar att en lägenhet på Södermalm förövrigt kostar max 2000? Du hittar inte ens bostäder med kallhyra på det i byhålorna.

Däremot förstår jag inte en sak, varför städar man inte innan man tar in media och vem vill ens bo i den röran?

Sist men inte minst ett samtal jag hade idag. Man binder elen i tid och även om man som jag inte är kunnig på elpriser väntar man tills det dippat såpass mycket att det känns lönt att låsa sig i flera år. Jag har igång enheter, lampor, diskmaskin och torktumlare och såklart då tvättmaskin med en elräkning på upp till 150kr varannan månad.

Nåväl, jag betalar varmvatten och även elkostnader vilket blir närmare 320kr, något sådant i månaden utöver elen. Men elen pröjsar jag 57,25 öre/kWh för. Hade hon varit smartare med kallhyra, hade hon hållit ordentligt koll på elen och bundit sig 2-3 år när den var som lägst och erbjudandet som bäst. Man behöver inte vara proffs. Jag brukar bara kolla lite då och då på vårjanten och sedan fixa avtal som jag tycker är värt.
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Tackar nej till bostad i Sollentuna och skyller på sin mobil när hon ångrar sig.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...fter-18-ars-ko
Teknik strular. Knappast att skylla ifrån sig. Men hon behöll iallafall poängen.
Citera
2021-12-13, 00:06
  #10329
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Jag tolkar det som att inläggsskrivaren menar månadskostnaden för el.
Det står ju att hon har mellan omkring 2700-4700 och inte ens fått decembers räkning.

Kan helt enkelt vara en idiot som får utrymme i kommentarsfältet. Elräkningarna nämns, inte hyrorna.
Citera
2021-12-18, 16:17
  #10330
Medlem
Imnshos avatar
Ännu en snöflinga som chockas av yttrandefriheten och därför kontaktar kvällspressen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ext-pa-spotify
Citat:
Moa, 28, skulle lära sig nya barnvisor på Spotify.

Då upptäckte hon att Astrid Lindgrens ”Fi-fi-fi-filura” fått en helt annan text.

– Jag blev faktiskt äcklad, säger Moa.
--------
Astrid Lindgrens klassiska ”Fi-fi-fi-filura”-visa från Karlsson på taket hade ändrats till ”Fi-fi-fi-fitta”.
--------
Efter upptäckten valde Moa att ta kontakt med Spotify för att få låttexten ändrad.
--------
Det kan ju skada om en sjuårig flicka eller pojke som kan läsa börjar fråga vad det är eller lär sig fel ord, säger Moa.
Imnsho kan här medelst en enkel googling informera menigheten hur den chockerande texten ändrats. Vassego':
Citat:
FIFIFIFIF FITTA
FIFFIIFI FITTA

DE KAN JAG GÖRA

FIFIFIFIF FITTA
FFIFIFIFI FITTA
DE GÖR JAG VARENDA DAG
O OM DU VILL LÄRA DIG
HUR MAN GÖR SÅ FRÅGA MIG
In o ut
In o ut
In o ut
Fififfi fitta
Fififii fitta
Ojojoj va de går bra
Fififi fitta
Fififii fitta
Oj va len du va i fittan din
KOM
FIFIFIFIF FITTA
FFIFIFIFI FITTA
DE GJORDE JAG I FÖRRIGÅR MED
FAST JAG SÄGER NEJ FAST AJG SÄGER NEJ
VAR NÅN STANS JAG TRYCKTE IN
MEN DE SMELDE OCH DET SMALL
O DET EXPOLDERADE MED EN KNALL
EN GREJ SOM HON VILL TRYCKA IN
HELA MIN FILI VIPPEN MIN
FIFIFIFI FITTA
FIFIFII FITTA
E DET KUL ATT GREJA MED DET
FIFIFIF FITTA
FIFIFIFI FITTA
DET FINNS FLER DSOM FITTAN
TYCKER DE.

Vad ty-ty-tycker ni? Fi-fi-fi-finns det fog för kritiken?
Citera
2021-12-18, 16:33
  #10331
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Ännu en snöflinga som chockas av yttrandefriheten och därför kontaktar kvällspressen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ext-pa-spotify

Imnsho kan här medelst en enkel googling informera menigheten hur den chockerande texten ändrats. Vassego':

Vad ty-ty-tycker ni? Fi-fi-fi-finns det fog för kritiken?
Tidningen och Spotify vill bara skapa äcklig gratisreklam och sextrams.

Aftonbladets skjutjärn klarar inte ens av att ringa Spotify!

All press är korrumperad. Och svensk press tillhör de sämsta. Jag har läst Guardian en del på sistone. Där finns i alla fall oftast väsentliga punkter med. Men naturligtvis är den inte perfekt. Men svensk press har några citat av de inblandade. Någon brukar vara upprörd. Den svenska pressen skriver inga artiklar längre. Det är en viktig del av Sveriges förfall.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-18 kl. 16:55.
Citera
2021-12-18, 17:42
  #10332
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tidningen och Spotify vill bara skapa äcklig gratisreklam och sextrams.

Aftonbladets skjutjärn klarar inte ens av att ringa Spotify!

All press är korrumperad.

Tyvärr sant. Artikeln här är rätt menlös då Spotify knappast har tillstånd att ändra text på sångerna. Hade artikeln varit seriös hade den krävt att sången skulle tas bort, eller åtminstone satts under varningstext.

Detta är troligtvis en artikel betald av Spotify, och Moa står nog också på lönelistan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback