2021-12-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Ingen vet vad som komma skall. Vi kanske får en kraftig ökning av cancerfall i framtiden.
Äh, trams. Virusets exakta DNA kartlades av kinesiska virologer och delades över hela världen redan innan pandemin tog fart. Så vi hade en exakt mall för vilka strukturer som skulle bekämpas, och vaccin-basen var den som använts mot SARS tidigare, väl beprövad.

Vacciner är dom läkemedel som genomgår den hårdaste super-kontroll processer vi har, eftersom dom ska administreras till 'friska' människor i stor skala. I snart 100 år har vi gett ut vacciner för många sjukdomar och åkommor. Känner du till något vaccin som överhuvudtaget har gått avsevärt fel, på 100 år?

Ingen jag talat med gör det, inkl Pandremix för svininfluensa, där man anser att avvikelsen - 0,0032% av dom vaccinerade i Sverige fick långvariga men, men 6,5 miljoner fick inte det - är inte att klassificera som 'gått avsevärt fel'. Perfekta mediciner finns aldrig. Det är den största kända, som uppdagades snabbt och har kodats ut. Covid-vaccinen bygger på långt modernare teknik och 20 år mer kunskap. Känner du till andra fall som 'orsakat cancer eller vad fan för spöksjukdomar som helst' dom sista 100 åren? Nej, precis. Det finns inte. "Men, men men .. tänk på det händer ändåå? Buhuu!"

0,0032%, det är lika många som kör ihjäl sig i trafiken i Sverige varje år. Det är fler som dör av Alvedon. Dom vacciner vi alla får, som små barn - som du fick med - är betydligt 'äldre och sämre' gjorda, och barn dör i Sverige varje år av dom med. Sen slutet på 1960-talet har vi inte t.ex. Polio i Norden längre, just för att vi vaccinerat ut det. Nuvarande covid-vacciner uppvisar en avvikelse som börjar närma sig 1000 gånger lägre risk än det värsta kända nånsin.

Så är du rädd för covid-vacciner, då ska du vara 1000 gånger mer rädd för att åka bil på vägen, för så mycket farligare är det. Annars är din rädsla inte rationell (vilket vi förstår ändå att den inte är). Sannolikheten att du ska få livshotande hjärtfel utan förvarning - vilket händer annars friska unga människor varje vecka - är enormt mycket högre, än att du skulle få problem från Covid-vaccin, både nu och i framtiden.

Livet ger inga garantier. Men sluta odla irrationell rädsla och så misstro ibland människor med skrämseltaktik.
Senast redigerad av Robbinist 2021-12-19 kl. 00:30.
Citera
2021-12-19, 00:27
Medlem
Han fick säkert pengar för att promota vaccinationen
Citera
2021-12-19, 00:52
Medlem
knackligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Varför befinner sig hen, föråt Ken..... i Kenya av alla ställen!?!? Det är väl den stora frågan?

Han har byggt sitt drömhus i Kenya, hans mamma är född och begraven i Kenya. Han äger ett fotbollslag i Kenya. Han har en stor musikstudio i Kenya. Han bidrar en heldel. Inte bara musik.

Jag har följt ken sedan hans internet forum barabazz. Någon annan som hängde där på den goda tiden?
Citera
2021-12-19, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knackligt
Han har byggt sitt drömhus i Kenya, hans mamma är född och begraven i Kenya. Han äger ett fotbollslag i Kenya. Han har en stor musikstudio i Kenya. Han bidrar en heldel. Inte bara musik.

Jag har följt ken sedan hans internet forum barabazz. Någon annan som hängde där på den goda tiden?

Självklart haha,
Privat Fest är en klassiker.
Citera
2021-12-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossman07
Han fick säkert pengar för att promota vaccinationen

Ja eller blev hotad till det. Dessvärre är det mörka markter som styr detta, med oftast onda agendor. Eller så är de så hjärntvättade att de tror på den skiten. Är så jävla roligt och löjligt att de vaxxister vara rädda för covid och vilja hota andra till att vaxxa sig trots de vet att vaccinet är värdelöst mot covid.

Finns läkare som blev fullvaccinerade (dem förstår jag dock då de tror på medicin så mycket) och avled av covid ändå. De kanske skulle klarat sig bättre utan vaccinet, det vet man faktiskt inte.

Är dock extremt liten risk att dö utav covid om du inte har näringsbrist och är sjuk, vilket han är då HIV är en väldigt allvarlig smitta och påverkar immunförsvaret väldigt mycket. Jag vet att man kan leva länge med det men man måste dagligen äta väldigt skadlig medicin mot det vilket dödar ens organ tillslut ändå så livet förkortas avsevärt ändå.

Även om snubben verkar inte varit en ängel förut hoppas jag han blir bättre. Ni som skriver att han är x och y för han sålde tunga grejer, snälla såsom alkohol, fentanyl, benso och amfetamin är milda. Eller tobak som dödar hur många som helst per år. Då borde alla som jobbar i kiosk, Systembolaget och apotek vara onda men detta är bs.

Vem vet egentligen vad han sålde och till vem, kanske dessa skulle köpt av någon annan som sålde gift istället så egentligen är detta inget som är svartvitt om det är rätt eller fel.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-12-19 kl. 01:22.
Citera
2021-12-19, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Ditt ärt hjärna !
Det man säger om andra kan drabba än själv !
Karma ellerhur!
Det djupare än va du tror !! Varför skulle jag hota ? Känner inte ens Ken ring men däremot önskar jag honom en bättre hälsa och att han får träffa sin familj igen det gör jag för alla sjuka i världen .
Du behöver tänka på ditt ordval framöver för din egen bästa !
Karma eller hur !

Inte vidare klipsk du, du tror inte jag fatta att det kan drabba vem som helst, varför tror du jag sa det ens
Men jag tolkar det du skrev som ett hot och även det du skriver nu längst ned. Sen att du försvara kriminella och folk som sjunger om att våldta människor, det visar exakt vilken typ av rövhål du är.
Citera
2021-12-19, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Inte vidare klipsk du, du tror inte jag fatta att det kan drabba vem som helst, varför tror du jag sa det ens
Men jag tolkar det du skrev som ett hot och även det du skriver nu längst ned. Sen att du försvara kriminella och folk som sjunger om att våldta människor, det visar exakt vilken typ av rövhål du är.

"sjunger om att våldta människor"

Herregud, ta ur dildon ur arslet, Göteborg är verklligen sveriges baksida.
Citera
2021-12-19, 02:07
Medlem
gato12s avatar
det hjälper inte att röka ganja alltså...?

tragiskt
Citera
2021-12-19, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
det hjälper inte att röka ganja alltså...?

tragiskt

Kö bara!
Citera
2021-12-19, 02:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Kö bara!
tänkte mer på de mängder ganja Ken inmundigat i sitt liv...man tycker att det borde fungerat som en slags skyddsvall mot viruset
så var dock inte fallet, vilket gör mig uppriktigt ledsen
Citera
2021-12-19, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
tänkte mer på de mängder ganja Ken inmundigat i sitt liv...man tycker att det borde fungerat som en slags skyddsvall mot viruset
så var dock inte fallet, vilket gör mig uppriktigt ledsen

Svårt att säga hur mycket han inhalerat, tror han var rätt hälsosam senaste åren
Citera
2021-12-19, 02:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Svårt att säga hur mycket han inhalerat, tror han var rätt hälsosam senaste åren
tjaa, man kan vara fett hälsosam och röka på. kolla på alla hälsonuts i Californien som inte dricker eller äter kött, de sitter bara å knaprar grönkål hela dagarna och lik förbannat röker de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in