2021-12-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Du borde sluta tro att du är bättre än någon annan. Du framstår som en asshole.

Jag är inte bättre än någon annan, bara en vanlig skattebetalare, är du bidragande i vårt system?
Citera
2021-12-18, 22:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Vad tror ni om att ge alla 6 månader att vaccinera sig.

Där efter släpper vi på alla restriktioner.

Det borde väl alla vara med på?

De som ännu inte tagit sprutan lär ju inte göra det nu efter två år och de som äääääälskar sprutan kan ta två till?

Sen får alla skylla sig själva oavsett utfall.

Deal?

Jag kan tänka mig att vi stramar åt restriktionerna till 2 år. Utan ett vaccinpass får du inte ens handla mat. Survival of the fittest liksom?
Citera
2021-12-18, 22:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-kan-fa-novavax-doser-efter-nyar-valkommet-tillskott

Nytt vaccin men kommer det fungera?
Det immuniserar mot spikproteinet och vi slipper antagligen de icke oansenliga biverkningar som kommer med mRNA som far runt i olika organ.
Citera
2021-12-18, 22:03
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det som utspelar sig i Storbritannien nu.

Ok, hittills har sju britter dött av Omicron.

"Omicron deaths in England rise to seven
The number of deaths in England of people with the Omicron variant has risen to seven, the UK Health Security Agency said, from the previous figure of one.

Hospital admissions in England for people with confirmed or suspected Omicron rose to 85, from 65."
Citera
2021-12-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kan tänka mig att vi stramar åt restriktionerna till 2 år. Utan ett vaccinpass får du inte ens handla mat. Survival of the fittest liksom?

Ja om man gjort det från början så hade det nog gjort nytta.

Men 25 månader in i en pandemi är det nog rätt verkningslöst.

Men som verktyg för att göra livet jobbigt för ovaccinerade så fungerar det nog på en del. Men troligtvis skulle de mer militanta motståndarna bli än mer motiverade att inte göra som myndigheterna säger.

Man kan ju leva ett rätt gott liv med hemleveranser och jobba hemifrån.
Citera
2021-12-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ok, hittills har sju britter dött av Omicron.

"Omicron deaths in England rise to seven
The number of deaths in England of people with the Omicron variant has risen to seven, the UK Health Security Agency said, from the previous figure of one.

Hospital admissions in England for people with confirmed or suspected Omicron rose to 85, from 65."

Värre kommer det att bli inom två veckor, smittspridningen är utom all kontroll där.
Citera
2021-12-18, 22:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Sverige få väl gå samma väg också dags stänga ner.

Tror knappast flockimmunitetsmyndigheten kommer rekommendera en nerstängning.
Citera
2021-12-18, 22:09
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det var en vanlig inställning bland äldre svenska herrar inom medicin i början av pandemin. Dom förutspådde att det skulle ta 2-4 år att utveckla ett vaccin.

Kunskap är en färskvara.

Det värsta för folk som "vaccinerat" sig är väl just att det tar flera år att odla upp virus innan man kan skapa ett vaccin... så det som ni nu har injicerat är något annat än vacciner som ska motverka virus åt er.
Citera
2021-12-18, 22:10
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det immuniserar mot spikproteinet och vi slipper antagligen de icke oansenliga biverkningar som kommer med mRNA som far runt i olika organ.

Men det är ju spikproteinet som far runt i kroppen och skadar oss - så jag förstår inte riktigt poängen med det här vaccinet heller. Det är ju spikproteinet man vill slippa.

För övrigt - omikron har ju väldigt många mutationer i spikproteinet - kommer Novavax för sent?
Citera
2021-12-18, 22:11
Medlem
Kommer nästa mutation att heta Pi eller hoppas den över tro ?
Citera
2021-12-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag är inte bättre än någon annan, bara en vanlig skattebetalare, är du bidragande i vårt system?

Jag förstår att du sååå gärna hoppas på att jag är ett outbildad soc-fall.

Men du får nog tänka om.
Citera
2021-12-18, 22:12
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du tror inte vaccinförespråkare använder fula knep? Läs på om Pfizers skumma historia (under legal issues). De kan nog betraktas som dömda brottslingar.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pfizer

Tror även Wikileaks avslöjat några av deras skumraskaffärer mot Nya Zeeland.

Du väljer själv vilken information du konsumerar.

Litar du blint på Pfizer? Och alla andra farmakologiska jättar? Du vet att farmakologisk industri är de värsta lobbyisterna. De har en agenda.

Jag är inte förvånad att Pfizer inte är några helgon.

Men jag känner ännu större misstro mot kineserna än mot Pfizer. Därför valde jag att ta Pfizers produkt, för att förbereda kroppen på mötet med kinesernas exportvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in