Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag är införstådd med att vaccinerna kan ha otrevliga biverkningar. Men det kan viruset också ha. Frågan är vad som innebär störst risk för hälsan, infektion eller vaccination.
Utanför riskgrupp och under 65, praktiskt taget ingen skillnad för dig som individ. Du kommer sannolikt inte få några farliga biverkningar av vaxx, och sjukdomen skulle inte vara värre än en förkylning. Med förkylning menar jag feber, halsont och däckad några dagar och påverkad ett par veckor.
Om man gillar att träna mycket, vilket jag gör, så hade jag skitit i vaxxet. Särskilt om man kör mycket högintensivt.
Citat:
Jo, det finns anledning att vaccinera sig. Många blir sjuka under lång tid efter infektion med Kina-viruset.
Nej, de flesta får ett väldigt normalt förlopp. Väldigt likt de virusinfektioner som folk får varje år. Väldigt liten andel blir allvarligt sjuka, eller långtidssjuka.
Sen finns det ju en vinst med infektion också, mycket starkare och mer långvarig immunitet.
Citat:
Det är inte bara idioter som faller för vaccinmotståndarnas vilseledande retorik. Vaccinmotståndarna använder vissa fula tricks för att vilseleda vanligt folk.
Du menar tricks som att kalla de som fått två sprutor ”fullvaccinerade” och sedan komma med en tredje spruta? Eller säga att sprutan ger 95% skydd mot infektion fast efter ett halvår är det 20%, eller t.o.m. 0%? Eller att antyda att vi slipper restriktioner när man vaccinerat sig, fast sedan införa restriktioner ändå? Eller att hävda att vaccinen stoppar smittspridning, fast sen visar det sig att ”fullvaccinerade” smittar i flera led och skapar klustersmitta, där en fullvaccinerad smittar ned 80 personer, efter att ha blivit smittad av en fullvaccinerad som i sin tur blev smittad av en fullvaccinerad? Eller att alla stora mediakanaler censurerar all kritik mot vaccin? Etc etc
Ja det finns många fula tricks.