2021-12-14, 17:40
Medlem
Mikibus avatar
Bäste Adolf. Vill du ta dig ett barn så finns hela mellanöstern till din tjänst. De brukar gifta bort sina döttrar unga.
Citera
2021-12-14, 17:49
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Har sett att speciellt amerikaner är väldigt fientliga mot män som har sex med yngre tjejer och de gillar ofta att kalla dessa för pedofiler trots att dessa tjejer har genomgått puberteten, är fertila och fysiskt attraktiva.

De flesta tjejer kan bli gravida redan vid 13 års ålder

Ett klart motiv jag kan se bland äldre kvinnor är att de vill förhindra män ifrån att bli tillsammans med yngre då det innebär att de själva för sämre valmöjligheter, de yngre tjejerna utgör konkurrenter för dem och de vill göra allt de kan för att hindra män att ha de alternativen. Detta kan förklara varför många likasätter knulla 6-åringar med att ha en 14-årig flickvän, 6-åriga tjejer utgör inte samma hot så om något så är det i vissa feministers ögon värre att knulla en 13-årig i fittan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent

Så detta rör sig alltså om ett modern fenomen som inträffade i samband med att feminismen växte sig starkare.

Eller är det andra som ligger bakom detta?

Spelar det egentligen någon roll vad "samhället" tycker om saken? Gillar man tonåringar så gör man det oavsett vad andra tycker om det... och personligen så anser jag att man inte behöver skriva en skylt i pannan med sin läggning, oavsett vilken det är.

Vad gäller frågeställningen som sådan.. så tror jag att det handlar om en förenkling, det är enklare att benämna någon för "pedofil" oavsett om det gäller sex med ett spädbarn eller en mogen 14-åring som valt det själv. Det genererar dessutom fler läsare och reklamintäkter, så sakligheten offras på mammons altare som det alltid har gjort. Inget ger så bra respons som nyheter som folk blir känslomässigt påverkade av. Money talks.

PS, i lagens ögon är det samma brott men påföljden blir troligen annorlunda.
Senast redigerad av zilog-80 2021-12-14 kl. 17:51. Anledning: tillägg
Citera
2021-12-14, 18:37
Medlem
Åhå. Du stalkar folk? Haha ok. Då förstår man ju varför du är en liten pygme soyaboy. Boy. ;-)
Citera
2021-12-15, 10:22
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Även om jag inte ser det som pedofilism ser jag det ändå som olämpligt att ha sex med en 13-årig flicka om du själv är 18 eller äldre. Visserligen mognar flickor snabbare än pojkar, vilket det kanske finns en anledning till. Men en 13-årig flicka är nästan ett barn i mina ögon. Visst, hon är en "ton-åring", men den yngsta typen.

I många delar av världen utgår de dock efter att hon har fått sin första mens, vilket många får när de är 13. Jag personligen har aldrig haft sex med någon så ung som 13, eller ens i närheten.
Citera
2021-12-17, 08:52
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Nej du skyddar inte tjejer då det finns massvis med män som ignorerar byxmyndigheter och knullar minderåriga iallafall.

De enda kvinnor som i viss mån skyddas är dessa (genom att motverka yngre konkurrens):

https://www.reddit.com/r/FemaleDatingStrategy/
Man skyddar flickor genom att sätta upp lagar så som 15års gräns samt att folk i flickans omgivning och samhället säger ifrån om man ser det.
Väldans tjat om konkurens. Jag är kvinna. Vi tänker inte så. Den man som jagar 14åringar är inget skräp en normal kvinna vill ha.
Citera
2021-12-17, 14:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Man skyddar flickor genom att sätta upp lagar så som 15års gräns samt att folk i flickans omgivning och samhället säger ifrån om man ser det.
Väldans tjat om konkurens. Jag är kvinna. Vi tänker inte så. Den man som jagar 14åringar är inget skräp en normal kvinna vill ha.

Kan inte annat än hålla med. Kan inte för mitt liv förstå hur en del män fått för sig att vuxna kvinnor skulle se barn som konkurrens. Det är ju bara äckligt.
Citera
2021-12-17, 18:22
Medlem
För att dem än snyggare än kärringar kanske? Så snygga att de måste förbjudas?
Citera
2021-12-18, 00:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
För att dem än snyggare än kärringar kanske? Så snygga att de måste förbjudas?

Du imponerar.

(obs. ironi)
Citera
2021-12-18, 17:14
Medlem
Uppenbarligen är de snyggare då alltså.
Citera
2021-12-18, 20:44
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej det var det inte.
Självklart var det en jävla massa kvinnor som hittat på skit som i sin tur förstörde för andra kvinnor.
Men likväl så har det varit ett problem med desperata män på arbetsplatser som inte kan sociala koder.

Trodde inte på det själv att det förekom i så står utsträckning, men både min sambo och kvinnliga bekanta har visat upp solklara bevis på motsatsen.
I princip alla varit med om en gång eller flera att de är gubbar eller killar som ska vara på dom både på jobbet och efter jobbet.

När det gällde min sambo så var de rent av en gubbe på min arbetsplats som höll på och kontaktade henne på sociala medier trotts att han mycket väl visste att vi var ett par och bodde ihop
Gubbe på 50 med ölmage som tror att han har en chans på en 25 årig blondin

Kontaktade gubbjäveln som självklart blånekade trotts att han använde facebook och snapchat där han la upp bilder regelbundet på sig själv när han jobbade etc.
Varför skall den "objektiva" chansen att lyckas eller magens storlek avgöra om någons intresse är trakasserier? Det handlar väl mer om att man fortsätter fast objektet tydliggjort att det är oönskat?
Varför tror du hon visade det för dig? För att du skulle tro på metoo? ( hon skulle få rätt) Eller är kvinnor kanske lite lurigare än du tror?
Vem vet, du kanske skulle gå igång på en kåt 14-åring och hon på en gubbe med ölmage som dreglade när hon visade hud.
Äger du henne och hennes känslor bara för att ni bor ihop?
Citera
2021-12-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Varför skall den "objektiva" chansen att lyckas eller magens storlek avgöra om någons intresse är trakasserier? Det handlar väl mer om att man fortsätter fast objektet tydliggjort att det är oönskat?
Varför tror du hon visade det för dig? För att du skulle tro på metoo? ( hon skulle få rätt) Eller är kvinnor kanske lite lurigare än du tror?
Vem vet, du kanske skulle gå igång på en kåt 14-åring och hon på en gubbe med ölmage som dreglade när hon visade hud.
Äger du henne och hennes känslor bara för att ni bor ihop?
Nu handlar det om de snällt försökt avisa dom men gubbarna eller männen inte fattar vinken.
Även att man skrivit explicita saker till arbetskollegor utan att de finns något sken om att personen skulle vara intresserad.
Tycker du själv att de låter som en god idé att fråga om din kollega vill komma hem och dela på en flaska vin och att man ska knulla, suga kuk osv?
Detta efter att man bara haft en kort konversation om jobbet eller allmänna saker som händer i livet.

Vidare att det är så jävla onödigt att ens försöka när de borde fatta att man inte har någon chans när kvinnan inte har visat något intresse utan bara varit artig som mot alla andra kollegor.
Speciellt om mannen uppenbart är lågpoängare och kvinnan i en helt annan liga.
Samt om mannen är arbetskollega till mannen eller pojkvännen till kvinnan han är på

Hon ville att jag skulle snacka med honom eftersom han försökte ta kontakt med henne på olika sociala medier och verkade vara en creep som hon inte vill ha mer kontakt med.
En del blir bara mer på om du försöker konversera med dom där man försöker få dom att sluta.
Anledningen är väl att de tycker att de kommit närmare och fått bli hörda eller att de inte tycker om att bli avvisade.

Är ju bara för dig att rega dig själv på tinder som en snygg brud eller dylikt eller kolla på en tjejs tinder hur en del män blir när de blir avvisade.
Hot etc.
En del svaga "män" klarar inte av en diss helt enkelt.
Är väl samma sak med kvinnor, men jag aldrig varit med om att kvinnor hotat mig när jag sagt att jag inte vill träffa dom mera när de hör av sig om och om igen.

Fantastisk att det finns människor som har såna förhoppningar när chansen är astronomiskt små att känslorna skulle vara ömsesidiga.
Oavsett vad så kan man ju faktiskt lära sig att känna av om personen är intresserad och hålla sig ifrån småtjejer i vilket som.
Senast redigerad av Regnpojken 2021-12-18 kl. 21:20.
Citera
2021-12-18, 21:45
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nu handlar det om de snällt försökt avisa dom men gubbarna eller männen inte fattar vinken.
Även att man skrivit explicita saker till arbetskollegor utan att de finns något sken om att personen skulle vara intresserad.
Tycker du själv att de låter som en god idé att fråga om din kollega vill komma hem och dela på en flaska vin och att man ska knulla, suga kuk osv?
Detta efter att man bara haft en kort konversation om jobbet eller allmänna saker som händer i livet.

Vidare att det är så jävla onödigt att ens försöka när de borde fatta att man inte har någon chans när kvinnan inte har visat något intresse utan bara varit artig som mot alla andra kollegor.
Speciellt om mannen uppenbart är lågpoängare och kvinnan i en helt annan liga.
Samt om mannen är arbetskollega till mannen eller pojkvännen till kvinnan han är på

Hon ville att jag skulle snacka med honom eftersom han försökte ta kontakt med henne på olika sociala medier och verkade vara en creep som hon inte vill ha mer kontakt med.
En del blir bara mer på om du försöker konversera med dom där man försöker få dom att sluta.
Anledningen är väl att de tycker att de kommit närmare och fått bli hörda eller att de inte tycker om att bli avvisade.

Är ju bara för dig att rega dig själv på tinder som en snygg brud eller dylikt eller kolla på en tjejs tinder hur en del män blir när de blir avvisade.
Hot etc.
En del svaga "män" klarar inte av en diss helt enkelt.
Är väl samma sak med kvinnor, men jag aldrig varit med om att kvinnor hotat mig när jag sagt att jag inte vill träffa dom mera när de hör av sig om och om igen.

Fantastisk att det finns människor som har såna förhoppningar när chansen är astronomiskt små att känslorna skulle vara ömsesidiga.
Oavsett vad så kan man ju faktiskt lära sig att känna av om personen är intresserad och hålla sig ifrån småtjejer i vilket som.
Är du ihop med någon i gruppen "småtjejer" ? Hur gammal är hon egentligen . när träffades ni?
Varför har en snygg brud Tinder förresten? Har din flickvän det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in