Citat:
Ursprungligen postat av
Samesh
Det håller jag med om, tänkte mest om det är någon särskild funktion man går miste om med en äldre tv. Jag har t.ex. inte HDR på tv:n, samtidigt så är det ju inte så att det är en gammal CRT tv man har ståendes utan det är åtminstone en 4k-tv, den kostade 15 000 när jag köpte den.
Många har ju pratat om HDMI 2.1 versionen som en viktig grej. Men jag vet inte exakt vad den får för påverkan just spelmässigt faktiskt, men antagligen är den snabbare, det får någon kunnigare svara på.
(Du vet tjejer och teknik) HDR ger ju ett bredare färgspectrum om jag minns rätt även att ljusare saker typ en sol lyser starkare. Men känner att jag är ute lite på djupt vatten.
Jag skulle börja med att spela på den TV, n du har. Ca en eller tre veckor så du lär dig hur spelen ser ut, sen skulle jag be en kompis(som man vet har en ny fin TV) om jag fick komma och koppla in mitt playstation på hans eller hennes fina TV för att se hur mycket bättre den är än min egen. (du kommer garanterat att få det för folk vill gärna visa upp dyra saker dom har köpt och bekräfta sig själva med hur bra köp dom har gjort)
Sen först efter att jag provat att koppla in hos någon annan och övervägt för och nackdelar så skulle jag ta ett beslut om ny TV.
Lycka till🙂👍