2021-12-16, 10:34
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Varken Sony eller Ms har några Nintendo priser på spelen så länge man inte köper dem digitalt via Playstation Store då kostar de 839 för en ny release ofta. Väntar man en månad så har de fysiska media sjunkit med ex antal hundralappar.

Snyggt👍 Tack så mycket för ditt utmärkta svar.
Citera
2021-12-16, 10:39
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Jag lyckades beställa ett PS5 från NetonNet (kommer idag) och bara undrar hur pass viktigt det är med att ha en ny(are) tv till konsolen?, min nuvarande tv är från 2014 men är "still going strong" och normalt så är jag emot att köpa ny hårdvara om inte det inte absolut behövs. Det är en Sony KD-49X8505B
Utan att vara Hi-Tec expert så tror jag du kommer störa dig mer på om ett spel inte lever upp till förväntan än att du kommer störa dig på din bildvisare.

Jag vet, inget vidare svar och jag förstår att man vill få ut maximalt. Men en OLED kostar ju 15000 20000kr beroende på storlelek, om man vill ha bild i världsklass och det är det enda som är bättre än den TV, n du har just nu.
Citera
2021-12-16, 11:05
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Utan att vara Hi-Tech expert så tror jag du kommer störa dig mer på om ett spel inte lever upp till förväntan än att du kommer störa dig på din bild visare.

Jag vet, inget vidare svar och jag förstår att man vill få ut maximalt. Men en OLED kostar ju 15000 20000kr beroende på storleken, om man vill ha bild i världsklass och det är det enda som är bättre än den TV, n du har just nu.

Det håller jag med om, tänkte mest om det är någon särskild funktion man går miste om med en äldre tv. Jag har t.ex. inte HDR på tv:n, samtidigt så är det ju inte så att det är en gammal CRT tv man har ståendes utan det är åtminstone en 4k-tv, den kostade 15 000 när jag köpte den.
Citera
2021-12-16, 11:52
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Det håller jag med om, tänkte mest om det är någon särskild funktion man går miste om med en äldre tv. Jag har t.ex. inte HDR på tv:n, samtidigt så är det ju inte så att det är en gammal CRT tv man har ståendes utan det är åtminstone en 4k-tv, den kostade 15 000 när jag köpte den.

Många har ju pratat om HDMI 2.1 versionen som en viktig grej. Men jag vet inte exakt vad den får för påverkan just spelmässigt faktiskt, men antagligen är den snabbare, det får någon kunnigare svara på.
(Du vet tjejer och teknik) HDR ger ju ett bredare färgspectrum om jag minns rätt även att ljusare saker typ en sol lyser starkare. Men känner att jag är ute lite på djupt vatten.

Jag skulle börja med att spela på den TV, n du har. Ca en eller tre veckor så du lär dig hur spelen ser ut, sen skulle jag be en kompis(som man vet har en ny fin TV) om jag fick komma och koppla in mitt playstation på hans eller hennes fina TV för att se hur mycket bättre den är än min egen. (du kommer garanterat att få det för folk vill gärna visa upp dyra saker dom har köpt och bekräfta sig själva med hur bra köp dom har gjort)

Sen först efter att jag provat att koppla in hos någon annan och övervägt för och nackdelar så skulle jag ta ett beslut om ny TV.

Lycka till🙂👍
Citera
2021-12-16, 13:54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Här min vän är en mycket bra guide som bland annat förklarar HDMI 2.1 och vad som är värt att tänka på för att få ut maximalt av sitt playstation 5.
Varsågod: https://www.webhallen.com/se/campaign/8573-Hitta-bast-TV-for-PS5
Citera
2021-12-16, 17:31
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Många har ju pratat om HDMI 2.1 versionen som en viktig grej. Men jag vet inte exakt vad den får för påverkan just spelmässigt faktiskt, men antagligen är den snabbare, det får någon kunnigare svara på.
(Du vet tjejer och teknik) HDR ger ju ett bredare färgspectrum om jag minns rätt även att ljusare saker typ en sol lyser starkare. Men känner att jag är ute lite på djupt vatten.

Jag skulle börja med att spela på den TV, n du har. Ca en eller tre veckor så du lär dig hur spelen ser ut, sen skulle jag be en kompis(som man vet har en ny fin TV) om jag fick komma och koppla in mitt playstation på hans eller hennes fina TV för att se hur mycket bättre den är än min egen. (du kommer garanterat att få det för folk vill gärna visa upp dyra saker dom har köpt och bekräfta sig själva med hur bra köp dom har gjort)

Sen först efter att jag provat att koppla in hos någon annan och övervägt för och nackdelar så skulle jag ta ett beslut om ny TV.

Lycka till🙂👍

Citat:
Här min vän är en mycket bra guide som bland annat förklarar HDMI 2.1 och vad som är värt att tänka på för att få ut maximalt av sitt playstation 5.
Varsågod: https://www.webhallen.com/se/campaign/8573-Hitta-bast-TV-for-PS5

Tusen tack för dina kloka svar , jag kör på ett tag och ser hur det känns.
Citera
2021-12-16, 17:42
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Jag lyckades beställa ett PS5 från NetonNet (kommer idag) och bara undrar hur pass viktigt det är med att ha en ny(are) tv till konsolen?, min nuvarande tv är från 2014 men är "still going strong" och normalt så är jag emot att köpa ny hårdvara om inte det inte absolut behövs. Det är en Sony KD-49X8505B

Har du 4K tv så räcker det.

Få spel har 120 fps läge och då alltid med kraftigt nedgraderad grafik.

Det enda spelet där jag kände att jag gick miste om nåt var i Ratchet and Clank där de har ett speciellt 40 fps High Quality grafik läge som endast fungerar med 120fps kompatibela tv.
Citera
2021-12-16, 21:44
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Tusen tack för dina kloka svar , jag kör på ett tag och ser hur det känns.

Gör du rätt i PS5 nyttjar endå inte de fördelar som HDMI 2.1 ger så som bättre färgrymd,vrr,allm. Dessutom kan väl din Sony tv köra 120hz det kunde iaf tidigare modeller göra.
Citera
2021-12-17, 11:17
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har du 4K tv så räcker det.

Få spel har 120 fps läge och då alltid med kraftigt nedgraderad grafik.

Det enda spelet där jag kände att jag gick miste om nåt var i Ratchet and Clank där de har ett speciellt 40 fps High Quality grafik läge som endast fungerar med 120fps kompatibela tv.

Tack, jo det känns som det räcker faktiskt, jag spelade Ghost of Tsushima igår, uppgraderade från PS4-versionen och jäklar vad snyggt det var med 60 fps, det är ju lite en "marketing ploy" allt det där med 4k, 8k och 120fps. Det är ju bara uppskalningar det handlar om för det mesta, till den tidigare konsolgenerationen så fanns det extremt få spel som kunde köras på native 4k och med 60fps.

Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Gör du rätt i PS5 nyttjar endå inte de fördelar som HDMI 2.1 ger så som bättre färgrymd,vrr,allm. Dessutom kan väl din Sony tv köra 120hz det kunde iaf tidigare modeller göra.

Jag tror inte det, men får ta och kolla noggrannare när inne på konsolen vilka lägen den stödjer exakt.
Citera
2021-12-17, 11:23
Medlem
Nihennas avatar
Älskar att vi har äntligen nått en punkt där spel med den typen av stil äntligen står jämnt med Pixar-filmer i grafik och animation.

Ratchet and Clank: Rift Apart i somras, och nu även kena: Bridge of Spirits som jag kör igenom, är båda supermysiga och mumma.

Andra kräver så hyperrealistisk grafik det bara går. jag ser hellre att spel i denna stilen görs så bra det går.
Citera
2021-12-17, 13:29
Medlem
Vad tror ni om denna sidan? https://psshop.se/konsoler
Hittar ingen info alls om den. Den dök upp på facebook marketplace.
Citera
2021-12-17, 14:02
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Vad tror ni om denna sidan? https://psshop.se/konsoler
Hittar ingen info alls om den. Den dök upp på facebook marketplace.

Luktar scam Två st PS5 disc i lager enligt sidan dom två har dem nog sedan tar man in en par tusen beställningar och stänger ned sidan och flyttar till Marbella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in