2021-12-17, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjesitiB
Märklig händelse, står nu på Sydsvenskan.

”En dansk bil stoppades efter en vinglig färd över Öresundsbron på torsdagskvällen. I bilen fann Tullen en skarpladdad pistol. Föraren är överlämnad till polis och gripen, enligt uppgifter”

Är det Yom*k som är på flaskan för att ta sig in till Malmö för att hämnas Ad*ms död?

Eller är det bara ett fyllo på vägg in till Malmö från Danmark för att passa på att skjuta någon?

Polisen kommer på intressanta anledningar för att stoppa folk. Säkerligen span på sig och så drar polisen klassikern om vådlig färd.
Citera
2021-12-17, 01:45
Medlem
Hur många fler bilder finns där på hånet mot Adam? Det verkar som en hel del spridits på Instagram efter hans död. Yomok och deras gäng lär ju ha vara vansinniga, och antagligen också ha span på sig 24/7. Känns som risken för hämnd är rätt stor
Citera
2021-12-17, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Varför tror du det är samma bil?
Passade rätt bra i tid helt enkel, är inte 100 på att det är rätt, men plåtar är det mer regel på att man byter. Läste i AB om att dom sökte en svart RS4 och denna stals 5dagar innan.
Citera
2021-12-17, 08:26
Medlem
DjesitiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Hur många fler bilder finns där på hånet mot Adam? Det verkar som en hel del spridits på Instagram efter hans död. Yomok och deras gäng lär ju ha vara vansinniga, och antagligen också ha span på sig 24/7. Känns som risken för hämnd är rätt stor

Tror Yom*ks liga har alldeles för mycket problem för att ens bry sig om bilder som sprids.

Det är ju trots allt Om*r Ys egna skapelse allt det som har och sker, det lär inte sluta bra för han och hans vänner.

Dem har problem hela vägen från Spanien,Danmark och Sverige.

De har tydligen lurat flertal personer på stora mängder narkotika och aldrig betalt!
Citera
2021-12-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjesitiB
Märklig händelse, står nu på Sydsvenskan.

”En dansk bil stoppades efter en vinglig färd över Öresundsbron på torsdagskvällen. I bilen fann Tullen en skarpladdad pistol. Föraren är överlämnad till polis och gripen, enligt uppgifter”

Är det Yom*k som är på flaskan för att ta sig in till Malmö för att hämnas Ad*ms död?

Eller är det bara ett fyllo på vägg in till Malmö från Danmark för att passa på att skjuta någon?
Skulle han åka själv är han ju helt väck så förmodligen inte
Citera
2021-12-17, 09:38
Medlem
vart kan man ta del av bilderna ni pratar om?
Citera
2021-12-17, 10:43
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Någon bild på Om*r Y. Hans namn dyker ju upp i alla trådar nu.
Finns vad jag minns bilder i FUP ang när fel man sköts, 30-årig man sköts ihjäl med fem skott på Docentgatan i Malmö i februari 2018.
Citera
2021-12-17, 11:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Finns vad jag minns bilder i FUP ang när fel man sköts, 30-årig man sköts ihjäl med fem skott på Docentgatan i Malmö i februari 2018.

Du menar mordet på Jacob Att*? Har skummat de aktbilager jag har i det målet men hittar inget foto på Yomok...
Citera
2021-12-17, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Tingsrätten dömde Imad Alzuriey till livstids fängelse för mordet samt en grov misshandel. De resonerade så här:
Påföljden för mord är fängelse i lägst tio och högst 18 år eller på livstid. Livstidsstraffet ska förbehållas de allvarligaste fallen av mord. Vid bestämmande om fängelsestraffet ska bestämmas till viss tid eller på livstid ska tingsrätten göra en nyanserad bedömning med beaktande av alla omständigheter som framkommit i målet. I förevarande fall ska särskilt beaktas att Zihrid Dobreva vid tidpunkten för knivsticket var allvarligt misshandlad och praktiskt taget försvarslös. Knivsticket med punktering av lungan m.m. har bland annat lett till att han under relativt lång tid haft svårt att andas och haft andra besvär. Detta i sin tur måste under tiden till dess att han blev medvetslös ha lett till en mycket svår dödsångest för honom. Hur lång tid som förflöt innan Zihrid Dobreva blev medvetslös kan inte med säkerhet bestämmas. Tiden måste emellertid för Zihrid Dobreva ha upplevts som avsevärd. Några förmildrande omständigheter av betydelse går inte att finna. Det enda syftet med gärningen synes vara att tillfredsställa Imad Alzurieys lust att sticka kniven i Zihrid Dobreva. Påföljden för Imad Alzuriey bör därför bestämmas till fängelse på livstid.

Hovrätten ändrade domen till 13 år i fängelse med följande resonemang och något märkliga slutsats:
Sedan den 1 juli 2009 är påföljden för mord fängelse på viss tid, lägst tio år och högst arton år, eller på livstid. Syftet med den utvidgade straffskalan är enligt förarbetena till lagändringen att skapa utrymme för en mer nyanserad straffmätning av mord och en höjd straffnivå för de fall som inte föranleder fängelse på livstid (prop. 2008/09:118 s. 43 f.) Domstolen ska göra en helhetsbedömning av samtliga omständigheter i det enskilda fallet. Fängelse på livstid bör förbehållas de allvarligaste fallen, dvs. där det finns skäl att döma till ett svårare straff än fängelse i 18 år.

Omständigheter som enligt förarbetena bör tala i skärpande riktning är t.ex. att brottet har föregåtts av noggrann planering eller präglats av särskild förslagenhet, att brottet har syftat till att främja eller dölja annan brottslighet, att gärningen medfört svårt lidande för brottsoffret, att brottet utgjort ett angrepp på någon i tjänsteutövning eller att brottet har begåtts med sådan avsikt som anges i 2 § lagen (2003:148) om straff för terroristbrott. I skärpande riktning bör enligt förarbetsuttalandena även tala att brottet riktat sig mot en närstående, att offret befunnit sig i en skyddslös ställning, att brottet förövats inför ögonen på närstående, att den tilltalade tidigare gjort sig skyldig till allvarlig våldsbrottslighet eller tidigare angripit offret.

I mildrande riktning bör enligt den nämnda propositionen beaktas t.ex. att händelseförloppet varit hastigt och den tilltalade haft svårt att besinna sig eller att brottet föregåtts av ett kraftigt provocerande beteende. I samma riktning bör tala att brottet har begåtts under påverkan av en psykisk störning eller att den tilltalade av annan orsak haft starkt
nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande.

Enligt hovrättens uppfattning föreligger det inte några förmildrande omständigheter. Det finns emellertid inte sådana försvårande omständigheter att påföljden ska bestämmas till livstids fängelse eller till ett fängelsestraff i den övre delen av straffskalan. Av utredningen i målet framgår att Zihrid Dobreva hade misshandlats av flera personer innan han fick det dödande knivhugget och att han var försvarslös när det utdelades. Mot denna bakgrund ska fängelsestraffets längd sättas högre än miniminivån. Fängelsestraffet ska också omfatta misshandeln av Daniel Castillo Zarate. Med hänsyn till detta ska påföljden bestämmas till fängelse tretton år.

Jag minns detta mordet. Bland det vidrigaste jag läst om någonsin. 3 små pojkar hade Zihrid också. Domaren som resonerade sådär och ändra om straffet till tidsbestämt borde själv få uppleva en kniv i lungan.
Citera
2021-12-17, 11:17
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Du menar mordet på Jacob Att*? Har skummat de aktbilager jag har i det målet men hittar inget foto på Yomok...
Jag hade för mig det. Är det inte en del med där de springer med vapnen över en gård med gräs, polisen kommer å då slänger de ett vapen, Yomok och A Flamours mördare? De frikändes för vapeninnehavet.
Kanske minns fel. Sorry! Återkommer om jag minns exakt. Vet att jag sett spaningsbiler i någon FUP.
Citera
2021-12-17, 11:45
Medlem
Citat:
Jag hade för mig det. Är det inte en del med där de springer med vapnen över en gård med gräs, polisen kommer å då slänger de ett vapen, Yomok och A Flamours mördare? De frikändes för vapeninnehavet.
Kanske minns fel. Sorry! Återkommer om jag minns exakt. Vet att jag sett spaningsbiler i någon FUP.

Du minns fel det var inte omar. Finns bild på offret precis efter avrättningen. Någon som har den?
Citera
2021-12-17, 11:51
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Du får gärna kolla för jag kan mycket väl ha missat det när jag skummat igenom allt för det är så jäkla många sidor! Bilder på Hemissi (Flamurs mördare) har jag dock hittat men bara ur telefontömningar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in